Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anne in Zweden
#1857791
Van mijn buren heb ik een tijdje geleden het "restmateriaal" van twee lammeren gekregen, organen, pens, dat soort dingen. Er zat ook iets net-achtigs bij, een wit iets met iets vliezigs ertussen (sorry voor deze uiterst specifieke uitleg). Ik heb dat vanavond met wat ander vettigs uitgebakken, om het uitgebakken vet met vogelzaad te mixen en dan in gestolde vorm aan de vogeltjes te voeren. Maar er is nog "spul" over, spul dat blijkbaar geen vet was maar iets anders en dat dus niet gesmolten is. Het is nu tamelijk krokant gebakken, en de drie honden staan ernaar te kijken alsof de kerstman zelf in de pan ligt. Zou ik dat krokante spul klein kunnen snijden en de stukjes als beloningsvoertje kunnen gebruiken? Er zit dus geen vet meer aan. Of is het echt te ongezond om aan de honden te geven? In dat geval gaat het enkele reis kliko...
Door 202Spots
#1857872
Anne in Duitsland schreef: Van mijn buren heb ik een tijdje geleden het "restmateriaal" van twee lammeren gekregen, organen, pens, dat soort dingen. Er zat ook iets net-achtigs bij, een wit iets met iets vliezigs ertussen (sorry voor deze uiterst specifieke uitleg). Ik heb dat vanavond met wat ander vettigs uitgebakken, om het uitgebakken vet met vogelzaad te mixen en dan in gestolde vorm aan de vogeltjes te voeren. Maar er is nog "spul" over, spul dat blijkbaar geen vet was maar iets anders en dat dus niet gesmolten is. Het is nu tamelijk krokant gebakken, en de drie honden staan ernaar te kijken alsof de kerstman zelf in de pan ligt. Zou ik dat krokante spul klein kunnen snijden en de stukjes als beloningsvoertje kunnen gebruiken? Er zit dus geen vet meer aan. Of is het echt te ongezond om aan de honden te geven? In dat geval gaat het enkele reis kliko...
Ik heb 'n idee dat dit "kaantjes" zijn? dat is nog steed 't vet wat overblijft van uitgebakken vet en 't is vreselijk vet...ik zou 't aan de vogels geven.
#1858023
202Spots schreef: Ik heb 'n idee dat dit "kaantjes" zijn? dat is nog steed 't vet wat overblijft van uitgebakken vet en 't is vreselijk vet...ik zou 't aan de vogels geven.
Soort van kaantjes inderdaad, maar dan van lam en gemaakt van de ingewanden. Maar als de vogels het lusten, dan mogen ze het hebben!

Lusten vogels zoiets? :confused1:
Door TMG1961
#1858024
Anne in Duitsland schreef: Soort van kaantjes inderdaad, maar dan van lam en gemaakt van de ingewanden. Maar als de vogels het lusten, dan mogen ze het hebben!

Lusten vogels zoiets? :confused1:
Zou zeggen probeer het uit.
Door Wendi
#1858086
misschien helemaal fout, maar als ze er zo ontzettend verlekkerd naar kijken zou ik het zeker voor de training gebruiken  :biggrin2:
verhoogt de motivatie nietwaar!
het is geen gif en misschien wel niet 100% gezond, maar is dat erg voor een keertje?
zelf ben ik er niet al te strikt in. het is toch geen hele maaltijd...

enne...weet jij veel of het slecht is voor de vogeltjes?
lijkt me veel meer tricky, zo'n klein vogeltje die het al zo van z'n gezondheid en weerstand moet hebben momenteel... :-\
#1858294
Wendi schreef:
enne...weet jij veel of het slecht is voor de vogeltjes?
lijkt me veel meer tricky, zo'n klein vogeltje die het al zo van z'n gezondheid en weerstand moet hebben momenteel... :-\
Ik heb de hondjes allemaal een stukje gegeven, en de rest voor de vogels neergelegd. Maak je over de vogels bij ons in de tuin trouwens geen zorgen; die wonen in een waar luilekkerland momenteel, nu er sneeuw ligt. Vetbollen, vogelzaad, zonnebloempitten, granen... al zie ik er momenteel geen enkele. Of dat aan het uitgebakken spul ligt..? :D
Door 202Spots
#1858445
Wendi schreef: misschien helemaal fout, maar als ze er zo ontzettend verlekkerd naar kijken zou ik het zeker voor de training gebruiken  :biggrin2:
verhoogt de motivatie nietwaar!
het is geen gif en misschien wel niet 100% gezond, maar is dat erg voor een keertje?
zelf ben ik er niet al te strikt in. het is toch geen hele maaltijd...

enne...weet jij veel of het slecht is voor de vogeltjes?
lijkt me veel meer tricky, zo'n klein vogeltje die het al zo van z'n gezondheid en weerstand moet hebben momenteel... :-\
Wanneer de volgeltje al hele vetbollen weg werken dan zou ik geen probleem hebben als ze ook de kaantjes eten.
Maar 'n handvol kaantjes voor de hond als beloning...sorry maar dat zie ik zelf niet zitten hoor...veul te vet te vet te vet te vet..
ik heb nou eenmaal 'n vet phobie wanneer het voor me honden is :-[
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door