Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wennepen
#185448
Na toch even te hebben getwijfeld, wil ik toch over gaan stappen op versvlees, ik heb al aardig wat gelezen op barfplaats, maar roep toch jullie hulp in.
Ik heb een kruising labrador, hij is allergisch voor erg veel dingen, waaronder mijten, graspollen, boompollen, dit uit zich in jeuk, nu wil ik dus ook zijn voerpatroon op een zo natuurlijke wijze aan gaan passen, dus versvlees gaan voeren, wat adviezeren jullie, ik las op de site van CB dat je het beste kan beginnen met de light versie dit ivm met het vet gehalte omdat de alvleesklier zich nu moet gaan aanpassen aan een versvlees dieet en de vertering hiervan, welk merk adviezen jullie en zijn jullie gewoon geleidelijk overgestapt.

En zijn er mensen met een allergische hond dus bijv voor een van de dingen die mijn hond heeft en waar versvlees een zeer goed resultaat gaf. Ik hoop wat te horen, alvast bedankt!!
Door Peet
#185470
Hai Wendy,
welkom hier!. Er zijn hier zat mensen die hun honden enorm hebben zien opknappen met vers vlees, dus dat komt wel goed hoor!

Persoonlijk ben ik erg tevreden over Bibi en Carnibest, maar er zijn nog diverse andere merken. Voor een hond met allergieen zou ik een kvv kiezen die rijst als koolhydraatbron heeft, en geen graan. Ik dacht dat Rodi en Duck granen bevatten, dus die zou ik voor jou hond niet als eerste kiezen.

Veel lees- en voerplezier!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#185586
Hoi Wendy, hoe je wilt overstappen op vers ligt eigenlijk aan je hond. Heb je een hond met gevoelige darmen dan moet je dat veel geleidelijker aan doen als een hond die geen problemen met zijn spijsvertering heeft.

Lees het volgend bericht maar even, daar wordt uitgelegd hoe je met zo min mogelijk problemen over kunt stappen op vers: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=790 , al zijn er genoeg honden die van de een op de andere dag zonder problemen op vers worden gezet.
Ik had 1 hond die had nergens moeite mee, bij de ander moest ik het eerst licht koken en dan afbouwen, dus kijk naar je hond.
In principe kun je op deze manier met elke soort en merk beginnen, in de light van CB zit meer pens, dus meer pro-biotica en dat is natuurlijk weer goed voor de darmen, vooral voor een hond die van brokken komt.

De pollenallergie geneest niet door vers (al word zijn weerstand natuurlijk wel veel beter), maar daar zijn weer homeopatische middelen voor, kijk maar even op de volgende link: http://www.puurnatuur.nl/arti/polln.php3 volgens mij is dat middel al met succes door verschillende mensen van BP gebruikt.

Ik denk niet dat je spijt zult krijgen van deze verstandige beslissing ;),al moet je natuurlijk wel rekening houden met eventuele ontgiftigingsverschijnselen de eerste paar weken tot soms wel maanden, dat hoeft niet, maar kàn wel.
Veel succes! :)
Gebruikersavatar
Door Binno
#185607
[quote="Peet"]
Ik dacht dat Rodi en Duck granen bevatten, dus die zou ik voor jou hond niet als eerste kiezen.
[/quote]

Duck heeft ook een Lam en Rijst variëteit waar geen granen inzitten, maar in de andere soorten zitten idd wel granen. ;)
Wij voeren Duck (uitmuntend) en ze doen het er prima op.
Maar als je twijfelt of hij tegen granen kan, kies je beter voor een voer zonder granen, keuze genoeg.
Wij zijn in één keer overgestapt op vers, zonder mengen, koken of warm water overgieten. Maar daarover lopen de meningen een beetje uiteen. Onze honden hebben er geen problemen mee gehad, alhoewel er eentje (onze labrador) toch ook al zijn hele leven chronische darmproblemen had. Hij is door het ontgiften ook een paar weken heel erg gaan verharen, maar hij heeft er een blinkend vachtje voor in de plaats gekregen. :D
Door Truus
#185780
Hoi Wendy,
Timo had, toen hij nog brokken kreeg, altijd heel veel jeuk en een rode huid. Het was altijd prijs en helaas wist ik nog niets over versvlees.
Ik heb hem gelijk over gezet op versvlees en de jeuk was over!
Had is jammer dat ik dit niet eerder wist dus....ik zou echt geen brokken meer geven en gelijk over zetten kan hee; goed hoor.
Succes!
Gebruikersavatar
Door Joss
#187348
Bij Tibor ging het "cold turkey" overzetten ook prima (hij was toen net 5 mnd oud) en heeft behalve een beetje stinkerij uit zijn oren en vacht (ontgiften) nergens last van gehad.
Door tieneke
#187355
Vanmorgen stond er een klant aan het hek voor Cb.
Verleden week hebben zij met hun pup een bezoekje aan ons gebracht.
De pup stond op een bekend en duur merk brokjes en was een aantal dagen aardig aan de dunne.
Hij wilde ook niet meer eten!
Ik heb voor de zekerheid raad aan Corine gevraagd en er werd besloten om de pup cold-turkey over te zetten op de natuurmix.
De eerste 3 dagen heb ik het advies gegeven om de Cb licht aan te koken.
De diarree is helemaal weg en er zijn mooie harde keutels!
De vrouw en man waren zo enthousiast over het veranderde eetgedrag van hun puppie,hij geniet nu vreselijk veel van zijn eten.
Dus gewoon cold-turkey overstappen ;)
Laatst gewijzigd door tieneke op za 16 okt 2004, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door karray
#187359
[quote="wennepen"]
Na toch even te hebben getwijfeld, wil ik toch over gaan stappen op versvlees, ik heb al aardig wat gelezen op barfplaats, maar roep toch jullie hulp in.
Ik heb een kruising labrador, hij is allergisch voor erg veel dingen, waaronder mijten, graspollen, boompollen, dit uit zich in jeuk, nu wil ik dus ook zijn voerpatroon op een zo natuurlijke wijze aan gaan passen, dus versvlees gaan voeren, wat adviezeren jullie, ik las op de site van CB dat je het beste kan beginnen met de light versie dit ivm met het vet gehalte omdat de alvleesklier zich nu moet gaan aanpassen aan een versvlees dieet en de vertering hiervan, welk merk adviezen jullie en zijn jullie gewoon geleidelijk overgestapt.

En zijn er mensen met een allergische hond dus bijv voor een van de dingen die mijn hond heeft en waar versvlees een zeer goed resultaat gaf. Ik hoop wat te horen, alvast bedankt!!
[/quote]

Wat misschien ook een idee kan zijn om geleidelijk zelf een menu samen te stellen Ik denk 1 of 2 dagen om mee te beginnen een idee kan zijn. Er zitten in kvv's altijd wel ingrediënten in waar hij/zij op kan reageren.
Als je zelf samen gaat stellen kan je juist die dingen makkelijker scheiden
Laatst gewijzigd door karray op za 16 okt 2004, 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door diana
#187367
heerlijk dat pupverhaal he , :P
maar ik heb mijn reu die er echt niet best aan toe was
toen ik hem kreeg ,
dezelfde dag nog gewoon cb natuurmix gegeven
en daarbij wat probiotic,s
hij is niet 1 dag aan de diarree geweest .
het enige probleem wat ik de eerste dagen had was dat hij niet begreep dat zo,n bak lekkers echt voor hem was...
haha
keek me aan zo van ; mag ik dit opeten??? :o
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door