Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sjarissa
#1857555
Hoi,
ik heb een 4 maanden oude Rhodesian Ridgeback en zou graag van droge voeding na versvlees of barfen veranderen. Er zijn zoveel informaties dat ik niet meer weet hoe beginnen.
Is er iemand die mij eventueel goede procedures kan aanbevelen? Ik ben wel een echt groentje op dit gebied. Iedere suggestie is dus welkom.

Alvast bedankt voor de moeite!!

Sjarissa
Door jara
#1857602
Welkom hier.
Geef je hond idd eerst een goede KVV en lees je in over de do's en dont's.
Kijk waar in je omgeving je het een en ander kan krijgen of kan bestellen.
Stel een menu samen, plaats m hier ter controle, verander het een en ander indien nodig, en je zal zien als je eenmaal begint dat het best meevalt.

Ik ben in oktober begonnen, keek er ook eerst ff tegenop gezien de hoeveelheid aan informatie die je hier vindt, maar het valt reuze mee.

Succes en veel plezier, en zoek maar vast een vrieskist  ;D
Door Anne in Zweden
#1857858
Hai Sjarissa, en welkom hier! Ik zal je zometeen even een pb'tje sturen met een hele uitleg die ik een tijdje geleden op verzoek voor iemand anders heb getypt, misschien heb jij daar ook iets aan. Barfen lijkt misschien wat moeilijk in het begin, met al die informatie, maar als je er rustig voor gaat zitten, komt het best goed hoor! Als je je nu even goed inleest, ben je straks goed voorbereid!

Je zou inderdaad, wat anderen hier ook al gezegd hebben, alvast kunnen overstappen op kant-en-klaar vers vlees (KVV). Bij diverse supermarkten in Nederland is dat gewoon verkrijgbaar, en terwijl jouw ritsje dan lekker smult van zijn verse hapjes, kun jij je goed op het barfen voorbereiden!
Door sjarissa
#1858107
Lieve mensen allemaal,

dat is echt overweldigend, zoveel reactie had ik niet verwacht. Heb alle aanbevolen links geprint en zal mij er nu in verdiepen. Als ik mijn eerste menu samengesteld heb zou ik dit aan jullie willen voorstellen.

Hartelijk bedankt en nog een heel fijne dag.
Door jara
#1858224
Je hoeft hier nooit echt lang op een antwoord te wachten en met een vraag te worstelen. Das het fijne van dit forum...iedereen is erg behulpzaam en er is info en kennis genoeg aanwezig.  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door