Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door El_Kato
#1857423
De eerste bestelling is bijna op en heb vandaag de nieuwe bestelling gedaan. Het eten gaat erg goed. Pupje Rana (10 weken) eet als een dijker en er is niets wat ze niet lust. Manu at slecht, eet nog steeds niet heel goed maar beter als verwacht. Bouw het rustig voor hem op met de dingen die hij wel eet en waar hij moeite mee heeft wil er soms goed gemengt met pens wel in. Wat hij de ene dag niet eet krijgt hij de andere dag weer aangeboden en eet hij het dan nog niet dan gaat het weg.

Ze eten gewoon in de keuken de rommel valt heel erg mee is ook allemaal vrij klein hap slik weg werk. 

Tijd voor fase twee  :)
Ik heb besteld:
Vleesbot:
Eend kk -> nieuw in menu
Eendenrug -> nieuw in menu
Fazant kk -> nieuw in menu
Haas kk -> nieuw in menu
Kip kk -> nieuw in menu
Zalm mix
Parelhoen kk -> nieuw in menu
Hert nek -> nieuw in menu (ga er van uit dat dit onder de categorie vleesbot valt)
Eendennek

Spiervlees:
Kalkoenvlees -> nieuw in menu
Rund spier
Paard
Hert/ree
Eend spiervlees + vel

Orgaan:
Pens gemalen
Kippenmaag -> nieuw in menu
Runderhart -> nieuw in menu
Kippenlever
Rundernier -> nieuw in menu

Manu eet in principe van de categorie vleesbot alleen zalmmix, kip kk en kip nek. Vroeger at hij ook eend kk maar de eenden nekken eet hij nu met lange tanden dus verwacht er niet te veel van. Ik ga wel kijken of hij iets van de variatie wil eten maar ga ervan uit dat het meeste daarvan naar Rana gaat. Het orgaan en spiervlees wordt gemengt met pens of vlees wat hij lekker vind en dan gaat het er vaak goed in dus hij komt wel aan zijn variatie, krap maar het kan net.

Voor de groentemix heb ik de sapcentrifuge herondekt. Die stond al een tijdje stof te vangen maar ik drink weer heerlijke sapjes en het pulp aangevuld met wat extra groentes of fruit gaat naar de honden.

Beide staan nu 3 weken volledig op barf en dit gaat goed. Geen problemen met ontlasting of dergelijke. Kan ik haar nu rustig aan het kleine wild gaan aanbieden? Ze heeft al eendennekken en kippenruggetjes gegeten en dat gaat goed. Wil beginnen met de eendenrug en eend kk en dan parelhoen, haas en fazant. De hertennek is in principe voor Manu bestemd is afhankelijk van hoe het eruit ziet en of hij het lust.

Heb voor Rana ook runderstrot besteld. Heb gelezen dat dat eigenlijk net niks is, geen vlees, geen orgaan en geen bot. Ik wil het als recreatie gebruiken kan ze lekker even op kauwen  :)
Door Lizzy
#1857546
Fazant en haas en dergelijke kun je prima gaan geven. De vraag is of ze het eten hoor, het smaakt vrij sterk, wild. Maar goed, je kunt klein wild prima gaan geven. Met hert zou ik zelf echter nog even wachten. Runderstrot kan ook prima. Dat bevat geen bot, geen calcium maar wel kraakbeen en het is inderdaad lekker om op te kluiven.
#1858335
Super, we gaan het zien of ze het eet of niet. Ze heeft wel al wildmix van Herbie op en dat ging prima. Heb er vrij veel kip bij besteld dus kan goed afwisselen met dingen waarvan ik weet dat ze het lekker vind  :)
Door Lizzy
#1858432
El_Kato schreef: Super, we gaan het zien of ze het eet of niet. Ze heeft wel al wildmix van Herbie op en dat ging prima. Heb er vrij veel kip bij besteld dus kan goed afwisselen met dingen waarvan ik weet dat ze het lekker vind  :)
Mooi! Ik ben benieuwd :)
#1861821
Krijg vanmiddag de bestelling van Herby, ten minste als ze erdoor komen met al die sneeuw...!!!

Gisteren kreeg ik van een collega die wel eens een haas schiet wat snijsels en dat ging er net zo makkelijk in als al het andere wat we gevoerd hebben  :) Nou ja bij Rana in iedergeval Manu heeft er aan gesnuffeld en mij heel zielig aangekeken dat hij dat echt niet wilde opeten... Ook goed dan heeft hij vandaag een rustdag. 

Heb de collega gevraag om een volgende keer alles wat hij zelf niet gebruikt voor mij te bewaren op het huidje na dat hoeft van mij dan weer niet zo.....

Vraag me af, kwam het net toevallig in een ander topic tegen. Manu at vroeger als pup volgens mij ook alles wat hij kreeg, in iedergeval een stuk meer dan dat hij nu eet. Veranderd dit bij het ouder worden van de hond? Is er iets wat wij daaraan kunnen doen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door