Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#1857093
enig idee wat dit kan zijn ??
volgens DA zijn het opzette lymfeklieren.
ik wist niet dat er op die plek ook lymfeklieren zaten  :-\

Afbeelding
Door Mayka
#1857357
Zo begon het bij Mayka 5 weken geleden ook (tussen ogen en bek een bult) en omdat het aan één kant begon dacht de da idd ook aan een kies maar ab hielp niet, ze gedroeg zich normaal, was niet ziek, kraakte ribben met beide kanten en knaagde op haar gemak een runderstrot naar binnen zonder pijn aan te geven maar na twee dagen was haar hele snuit tot en met haar oogleden opgezet:

Afbeelding

Ik heb toen op advies van Tannetje Apis gegeven want Mayka mocht geen injectie tegen zwellingen i.v.m. haar andere medicatie en anti-histamine werkte niet. Na een week was alles weer in normale proporties en we weten nog steeds niet wat het geweest is. Het meest logische is een allergische reactie op, denk ik, een insectenbeet o.i.d. maar bij jouw hond is het tegelijk aan 2 kanten dus dat kan het bij jouw hond niet zijn lijkt me. De 2 da'en die Mayka hebben gezien hebben het geen van beide over lymfeklieren gehad  :-\.

Sterkte en ik ben benieuwd hoe het verder verloopt.
Door K@rin
#1857396
nee, weten we nog niet ....
Het is niet mijn eigen hond, maar wel door mij gefokt.

DA arts dacht aan een reactie van het afweersysteem, maar waarvan ??
Heeft er niets voor gegeven, wilde een paar dagen afwachten ...
Eventueel wil hij gaan kijken of de traanbuizen verstopt zitten, als het met 14 dagen nog niet over is.
Temp was niet opgenomen, maar wel nadat ik dat geopperd had.
Temp is normaal 38.2
Zelf dacht ik ook aan een allergische reactie ...
Het zijn vrij harde bulten, die je ook aan de binnenkant van de bek kunt voelen.
Ik heb zoiets nog nooit gezien.
Aan de hond zelf is niets te merken, is levendig en (vr)eet goed  ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1857413
gentle en vince hebben ook een aantal keer een allergische reactie gehad, daar waren de zwellingen en bulten zacht van, en het begon met een kleintje en binnen no time zat heel de kop voor, ook apis gegeven....was zo weer over..
Door Truus
#1857520
Fijn in ieder geval dat de hond zich goed voelt en de temp goed is. Bij Mila zaten ze bij de keel/nek en dat is niet goed afgelopen zoals je weet. Hopelijk is dit iets wat over gaat. Is toch weer zorgen om je eigen gefokte hond :-*
Gebruikersavatar
Door choopy
#1857542
Wat het is, geen idee.
Bora had het vorige week aan 1 kant, maar na 2 dagen was het ook weer weg.
Ook bij haar voelde het wel hard aan. Ik wilde het even aankijken en dan naar de DA, maar dat hoefde bij haar al niet meer, omdat het vanzelf verdween.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door