Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Papalou
#1855528
Hallo

Mucho heeft een vlooien- en mijten allergie, en krijgt nu nog HA-brokken om andere allergie uit te sluiten. Ik ben benieuwd naar ervaringen van honden met deze allergie die overschakelden op vers, en of ze daardoor minder last kregen van vlooien en mijten allergie.

Groet Manon
Door Antonia
#1855915
Een vlooienallergie verhelp je niet met voeding. Het enige wat je daar aan kunt doen is zorgen dat de hond geen vlooien(beten) krijgt, dus de hond en zijn omgeving vlovrij houden.

Van mijten bestaan heel veel soorten. De aanpak van een mijtenallergie is afhankelijk van het soort mijt waar Mucho allergisch voor is.
Als het gaat om mijten die in planten voorkomen (graansoorten) dan is het verstandig om de brokken zo snel mogelijk de deur uit te doen. Brokken bevatten immers granen en die vernietig je niet door verhitting.

Maar even afgezien van de allergieklachten, in principe functioneert ieder mens en ieder dier beter op goede en gezonde voeding. Zeker als er problemen met de gezondheid zijn is het aan te raden om de hond goed voer te geven. Brokken vallen wat mij betreft niet onder de definitie goede en gezonde voeding. Vergelijk het maar een beetje met een melk(lactose)allergie bij kinderen, dan doe je je kind toch ook niet vol met allerlei zuivelproducten? Dat is vragen om problemen.
#1856154
Tonnie, dat dacht ik ook altijd, vlooienallergie kun je niet verhelpen met voeding. Maar ouwe kater Sjors was na 3 jaar barf volledig van de allergie af, en niet doordat er geen vlooien meer in huis kwamen. En hij had het echt heel erg, 1 vlo en hij vrat zich volledig kaal, zag er echt afschuwelijk uit.

Da's natuurlijk geen garantie dat het voor andere dieren ook altijd en overal zal helpen, maar het kan dus wel.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1856343
Mevroi Kruim schreef: Tonnie, dat dacht ik ook altijd, vlooienallergie kun je niet verhelpen met voeding. Maar ouwe kater Sjors was na 3 jaar barf volledig van de allergie af, en niet doordat er geen vlooien meer in huis kwamen. En hij had het echt heel erg, 1 vlo en hij vrat zich volledig kaal, zag er echt afschuwelijk uit.

Da's natuurlijk geen garantie dat het voor andere dieren ook altijd en overal zal helpen, maar het kan dus wel.
Is inderdaad geen garantie, maar ik, nou ja Sammy dan, heb hetzelfde.
Sammy had ook een hele erge vlooienallergie en sinds ze op vers staat heeft ze er geen last meer van.
Door Lonaa
#1856344
Mevroi Kruim schreef: Tonnie, dat dacht ik ook altijd, vlooienallergie kun je niet verhelpen met voeding. Maar ouwe kater Sjors was na 3 jaar barf volledig van de allergie af, en niet doordat er geen vlooien meer in huis kwamen. En hij had het echt heel erg, 1 vlo en hij vrat zich volledig kaal, zag er echt afschuwelijk uit.

Da's natuurlijk geen garantie dat het voor andere dieren ook altijd en overal zal helpen, maar het kan dus wel.
Nou hier niet.

Hier een poes gehad met vlooienallergie, die overgezet op vers, geen verandering..
Gebruikersavatar
Door Papalou
#1856589
Interessant!
Mucho heeft ook graan- en kipeiwitallergie, en ben nu na vier weken HA-brokken toch begonnen met klein beetje versvlees, pens. Alleen bedacht me dus net dat in pens misschien wel van alles nog kan zitten van granen...dus misschien was dat niet zo handig...In elk geval heeft vier weken HA wel rust gegeven en kan ik nu van daaruit rustig verder kijken wat goed gaat met voer en niet. Hij kreeg inderdaad eerst brokken met graan erin, en koekjes ed. Ben benieuwd of hij dan ook minder last van vlooien en mijten krijgt.
#1856756
Niet helemaal on-topic, maar toch wel interessant, vind ik zelf: onze kat Bambi weigert te barfen, maar krijgt sinds de andere beesten rauw eten een compleet graanloze brok (Origen). En terwijl ze vroeger altijd last had van wormen (ze is nu 6, ik haalde minstens drie keer per jaar een wormkuur voor 'r bij de da), heeft ze sinds de overstap op graanloos geen worm meer gehad, en dat terwijl ze helemaal niet meer ontwormd wordt. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er een verband bestaat.
#1870122
Je kan ook een bestrijding in huis laten uitvoeren tegen vlooien en mijten .
Ervaring verteld mij dat dat een positief effect heeft op honden en katten, vooral bij allergie natuurlijk.

Bericht aangepast wegens overtreden reclame-regels. Ik wil u vriendelijk vragen kennis te nemen van de regels: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 116.0.html.

Met groet, Lizzy Plat-Coelers
Laatst gewijzigd door Xterminator.nl op do 23 dec 2010, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door