Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#1855264
Toch nog even voor de zekerheid  ??? (voel me zo onzeker) ik heb alles uitgerekend en kom dan hierop.
Mabiche is ong. 10 kilo, dus dan kom ik op 200 gram.
Vanaf 7weken dracht, krijgt ze aangepast menu en dat zou er ongeveer zo uit moeten zien dan:

120 gram vleesbot (kipkarkas, konijn, kemperhoen, haaskarkas, haasborst, kwartel, eend) = 30%
20 gram groente
40 gram orgaan
30 gram koolhydraten, laatste 2 weken
10 gram zuivel, ei, noten

Ik kom wat hoger uit, omdat vlees/bot ong. fifty fifty is.
En dan naarmate de dracht vordert, hoeveelheid opvoeren.
Gr. Ingrid
Door Lizzy
#1855272
Als ik vleesbot, groenten, orgaan, koolhydraat, zuivel en dergelijke bij elkaar optel, kom ik op een totaal van 220 gram. Als ik dan de percentages bereken, kom ik uit op: 54% vleesbot, 9% groenten, 18% orgaan, 14% koolhydraat, 4% zuivel en diversen. Dus bij jouw/mijn berekening lijkt iets niet goed te gaan :g:
Door vagebond
#1855431
Dat komt door de vleesbot, ik reken 30% van 200 gram, dus 60gram. Is dat dan 60 gram vlees en bot? Ik dacht dat ik apart moest rekenen 60 gram bot en 60 gram vlees, samen 120 gram.
Ingrid
Door vagebond
#1855510
Shit, ik heb dus altijd teveel vlees/bot gegeven, weet eigenlijk niet hoe dat zo gelopen is ???
Ze krijgt normaal gesproken 180 gram vlees/bot, daarnaast groentemix en orgaan of spiervlees. Ook de anderen krijgen dat. Lekker balen zeg.
Het zijn wel stevige standaard teckels. Zouden de puppies nu dan al vergroeiingen hebben opgelopen door het hoge percentage vlees/bot?? Ze is nu net 5 weken.
Ingrid
Door vagebond
#1855967
Gister netjes orgaan en spiervlees afgewogen, dat heb ik dus ook teveel gegeven. Dus eigenlijk heeft ze voor haar gewicht teveel voer gekregen, maar de percentages kloppen redelijk. Ik doe dus nu 2 voerbeurten met orgaan, naja. Ongelofelijk stom zeg. Nu ik weer netjes alles heb opgeschreven, herken ik de hoeveelheden weer, vroeger had ik briefjes op het prikbord hangen voor 8 en 10 kilo teckel. Ze was ook wel wat mollig. Die andere 2 eigenlijk niet, Chico (formule a raceteckel) is nog steeds aan de magere kant.
Gr. Ingrid
Door Lizzy
#1855995
[quote="vagebond"]
Shit, ik heb dus altijd teveel vlees/bot gegeven, weet eigenlijk niet hoe dat zo gelopen is ???
Ze krijgt normaal gesproken 180 gram vlees/bot, daarnaast groentemix en orgaan of spiervlees. Ook de anderen krijgen dat. Lekker balen zeg.
Het zijn wel stevige standaard teckels. Zouden de puppies nu dan al vergroeiingen hebben opgelopen door het hoge percentage vlees/bot?? Ze is nu net 5 weken.
Ingrid
[/quote]

Welnee! In de meeste KVV zit trouwens 20% a 25% vleesbot. Bovendien gaat het niet om vergroeiingen, met vleesbot. Alswel dat de moeder aan het eind van de zwangerschap zoveel vleesbot niet meer kan verdragen qua ontlasten (omdat ze dik is van puppen) EN om het hormonale systeem te stimuleren. Lees daarover meer hier: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 277.0.html.

Maak je dus geen zorgen. Je kunt nu prima de hoeveelheid bot gaan verminderen. En na de bevalling kun je weer gaan ophogen.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1856142
Ahjoh kan gebeuren, je geen zorgen maken  ;)
Het komt allemaal niet zo nauw.
Maar wel prettig voor jezelf dat je het nog even nagevraagd hebt, nu weet je het iig.

Nu op de pupjes wachten, spannend!  :)
Door vagebond
#1897484
Eergister is ze dan bevallen van 7 puppies, echt schatjes al haha, maar is het nu raar dat ik op 8% ga zitten met voeren? Of nog meer wel denk ik zo.
Ik las al zo veel als ze wil eten.
Puppies waren helemaal niet heel groot gelukkig, bevalling ging goed. Groetjes Ingrid
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1897925
[quote="vagebond"]
???ik ben erg slecht met computers, zal mijn wederhelft inschakelen haha, ze zijn echt schattig (nog wel  ;))
[/quote]
Voor mij blijven ze eeuwig schattig....  ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door