Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Berry
#1854868
Hoi,

Mijn boxer Roos heeft al meerdere keren een allergische reactie gehad en dat uitte zich in bulten over haar hele lijf......de dierenarts geeft dan een injectie en dan verdwijnen de bulten weer.
Nu heeft ze de laatste paar ochtenden weer steeds van die bulten die in de loop van de dag vanzelf weer verdwijnen, dus ze ontstaan 's nachts.
Ik heb al een ander kleed in de bench gelegd maar dat is het dus niet.
Heeft iemand een idee waar die reactie vandaan kan komen ?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1854957
waspoeder?
misschien een vlieg in huis?
misschien hetgeen wat de hond voor het slapen gaan krijgt?
die van mij hebben dat ook wel gehad maar die hadden dan een pad, tor oid opgevreten..
Door Berry
#1855078
Waspoeder kan het niet zijn.....het andere kleed is een spiksplinternieuw dekbed  ::)
Een vlieg lijkt me ook onwaarschijnlijk......maar misschien moet ik vanavond het koekje achterwege laten, eens kijken of dat het misschien is !
Door Anne in Zweden
#1856760
Hoe zien de bulten eruit? Onze boxerdame Laika had een tijdje geleden ook ineens bulten (http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 513.0.html), die 's nachts juist wegtrokken maar in de loop van de dag terugkeerden. Dat was in de herfst, en ik heb het een paar dagen aangekeken totdat ze ze ook op haar koppie kreeg; toen ben ik naar de da gegaan met 'r, die heeft er wat antihistamines op losgelaten, en sindsdien zijn de bulten niet meer teruggekomen. Waar de reactie vandaan kwam, weet ik nog steeds niet, al begonnen de problemen op de dag dat ik met haar in een vreemde omgeving (rond een supermarkt/winkelcentrum) was geweest. Misschien had ze een of andere mijt uit de struiken opgepikt, wie zal het zeggen...
Door Berry
#1856943
Anne in Duitsland schreef: Hoe zien de bulten eruit? Onze boxerdame Laika had een tijdje geleden ook ineens bulten (http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 513.0.html), die 's nachts juist wegtrokken maar in de loop van de dag terugkeerden. Dat was in de herfst, en ik heb het een paar dagen aangekeken totdat ze ze ook op haar koppie kreeg; toen ben ik naar de da gegaan met 'r, die heeft er wat antihistamines op losgelaten, en sindsdien zijn de bulten niet meer teruggekomen. Waar de reactie vandaan kwam, weet ik nog steeds niet, al begonnen de problemen op de dag dat ik met haar in een vreemde omgeving (rond een supermarkt/winkelcentrum) was geweest. Misschien had ze een of andere mijt uit de struiken opgepikt, wie zal het zeggen...
Ik had je topic gevonden....
Het zijn dezelfde soort bulten als bij jou Laika.
Tot nu toe al bijna deze hele week word ze wakker met die bulten en na een uurtje of 2 trekken ze weer weg, echt heel vreemd.
Ik heb al andere kleedjes in haar bench gelegt, geen koekje voor het slapen gaan maar de bulten komen nog steeds terug.
Ik ben nog niet bij de da geweest want verder heeft ze er geen last van, mocht het erger worden en voel ik me er niet meer goed bij dan ga ik natuurlijk wel.
Door Anne in Zweden
#1857106
Berry schreef: Ik had je topic gevonden....
Het zijn dezelfde soort bulten als bij jou Laika.
Tot nu toe al bijna deze hele week word ze wakker met die bulten en na een uurtje of 2 trekken ze weer weg, echt heel vreemd.
Ik heb al andere kleedjes in haar bench gelegt, geen koekje voor het slapen gaan maar de bulten komen nog steeds terug.
Ik ben nog niet bij de da geweest want verder heeft ze er geen last van, mocht het erger worden en voel ik me er niet meer goed bij dan ga ik natuurlijk wel.
En ook geen jeuk, geen krabben of bijten of likken of onrust? Gek hè? Onze da heeft het als een allergische reactie behandeld, en Laika heeft er sindsdien geen last meer van gehad. Ik hoop dat jouw boxy ook snel weer bultvrij is!
Door tessa
#1857728
Tja, daar hebben boxers heel snel last van, zei zij uit ervaring.
Ik zou gewoon een anti hooikoorts tabletje geven van het kruidvat als ze weer bulten heeft.
Dat is ook anti histamine.
Door Anne in Zweden
#1858296
tessa schreef: Tja, daar hebben boxers heel snel last van, zei zij uit ervaring.
Ik zou gewoon een anti hooikoorts tabletje geven van het kruidvat als ze weer bulten heeft.
Dat is ook anti histamine.
Goeie tip, dank je! Scheelt ook weer da-kosten, mocht het nog een keer voorkomen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door