Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Scooby
#1854795
Hoi allemaal,

Al vanaf de operatie aan zijn milt begin juli van dit jaar heeft Bono een gat in één van zijn voetzooltjes. Het is een flink groot gat (zeker 2 x 2 cm.) en het is nu, na ruim vijf maanden nog steeds niet dicht... We hebben van alles geprobeerd, de afgelopen maanden; Bono heeft weken met een schoentje aan gelopen, honingzalf, het zooltje soepel houden met Vaseline, en de laatste weken heeft Bono altijd een kap om als we er niet bij zijn, zodat hij er echt niet meer aan kan zitten, maar niets hielp voldoende.
Vier weken geleden ben ik toch weer met Bono naar de dierenarts geweest, omdat hij toch wel veel last leek te hebben van de poot waar het gat in het voetzooltje zit. Hij wilde niet meer mee lopen en hield zijn linker achterbeen steeds vaker omhoog van de grond. Ik heb toen Biotine mee gekregen ter versterking van de nagels en voetzooltjes, maar dit heeft ook niet echt geholpen. Twee weken geleden moest ik terug voor controle en heeft de dierenarts toch een anti-bioticakuur van twee weken voorgeschreven om een eventuele ontsteking in die teen aan te pakken in de hoop dat het gat dan sneller zou genezen. Vanmiddag moest ik weer voor controle terug, maar het gat is nog niets minder geworden. Sterker nog; in een voetzooltje aan zijn andere achterpoot zit inmiddels ook een gat...
De enige oplossing is nu nog om de teen te amputeren, zodat Bono in elk geval geen last en pijn meer heeft aan die wond. Ik vind dat best heftig en wil er nog even over nadenken, maar ik ben bang dat er niets anders meer op zit...?
#1854853
Bij Lajos is een teen van zijn voorpootje geamputeerd afgelopen voorjaar. Hij had een ingescheurde nagel en deze bleef maar gespleten er was niets meer aan te doen, ook waren ze bang dat er een tumoortje kon zitten omdat de nagelgespleten bleef.
Hij loopt weer als een kieviet nu het nageltje weg is. We zien er niets meer van als zijn haar wat langer is, alleen als hij geplukt is zie je dat zij pootje smaller is.

Sterkte met je besluit, weet wat je moet doorstaan.

Barfplaats wordt gesponsord door