Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#1854427
Morgenmiddag kan ik slachtafval bij de Turkse slager halen, hij zou kijken wat overbleef. Welke delen zijn te hard voor kleinere honden, ribben vind ik al eng, dus die hoef ik niet. Maar wat zijn de zachtere delen, die ik kan geven? Ben helaas te vragen hoe oud het lam is, kan ik morgen alsnog doen natuurlijk. Zal wel een maand of 6 zijn lijkt me.
De hersenen eten ze ook zelf, die had ik juist voor Mabiche nodig. \
Gr. Ingrid
Door Nadia
#1854430
Hmm je hebt teckels en je hebt teckels.
Van een lam zou ik me alleen beperken tot ribben, koppen nekken en evt staart. De rest niet. Dus geen bouten poten etc. MAAR ik vind al dit wel erg groot voor een teckel. Mijn poezels geef ik alleen de uiteinde van de staartjes. Das al een flinke kluif voor ze.
Ik gok dat een teckel wel wat meer kracht heeft dan een poes. Maar dan nog zou ik het qua bot zeer beperkt houden. Alleen de ribjes MITS ze zacht zijn. Van zuiglammeren kun je het prima geven. Maar die heb je nu niet.

Voor de rest? Tja wat niet.. Je kunt geven:
- pens
-hersenen
- strotjes
- vlees afsnijsels
- nieren
- lever
- hart
- evt ook milt, pancreas etc MAAR met mate
- kopvlees
- hersenen als over blijft.
darmen etc zou ik niet doen.
Door vagebond
#1854475
Lever zag ik in de vitrine liggen, dus die zal er niet bij zitten, ook lamspens ligt in de vitrine, en de testikels? Strotjes kan dus wel, die herken ik wel, een pancreas zal ik wel niet herkennen :-\ Ik ben wel benieuwd, 1ste keer dat ik zoiets uitprobeer. Normaal haal ik alles netjes in kilo zakjes bij versvoer in Zoelen.
Gr. Ingrid
Door Nadia
#1854486
Ik zou ook niet weten hoe pancreas eruit ziet, Een gezonde hond heeft dit ook niet nodig! Testikels kunnen ook gevoerd worden en de penis ook! (indien mannelijk lam uiteraard ;D )
Gebruikersavatar
Door pike
#1854762
Een teckel kan echt wel bot eten hoor. (Vraag maar aan Pauline.)  :)
Ik vind niet dat je hun bekje met dat van een poes kunt vergelijken. Maar inderdaad, geen botten van de poten geven. Dragende botten zijn nooit goed, en knetterharde ribben ook niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door