Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wolfdolf
#1854268
hallo,

ik heb eens een vraagje...

Ik kan spotgoedkoop dode konijnen(van 500gr tot 9kg) halen bij een kwekerij hier in de buurt.
De konijnen die ik dan krijg, zijn er die aan een ziekte of door de leeftijd zijn gestorven. Kan ik die geven?

Hoe verdeel ik een konijn van 7 kg (vlaamse reus)? Iemand ervaring mee?
Door Lizzy
#1854277
Ja jeetje, lastig! Ik weet dat wilde dieren ook zieke en zwakke dieren eten maar ik zou geen zin hebben om mijn honden te voeren met zieke konijnen.... :-\. Je weet maar nooit waar ze aan dood zijn gegaan, lijkt me. Konijnen uit ouderdom gestorven? Bij een kwekerij? Kan natuurlijk. Maar daar zijn de botten mogelijk knetterhard van, zeker van grote konijnen. Dat zou je proefondervindelijk moeten uitvinden maar ik zou ze niet aan een onervaren barfhond geven.
Gebruikersavatar
Door pike
#1854303
Aan ziekte overleden dieren zou ik zelf niet voeren.
OUderdom, tja, wat Lizzy zegt ze zijn waarschijnlijk knetterhard.
Een konijn van 9 kilo???? Wat voor een reus is dat?

Zo'n groot ding verdelen: In plaats van dat je de hele bout geeft zou je hem kunnen splitsen op het gewricht net zoals je bij een kip in plaats van de hele kippenpoot de drumstick (onderbeen) en het dijstuk (al dan niet met rugbot) kunt geven. Dus het onderbeen losmaken van het bovenbeen. Idem voor de voorpoten. Rugdeel kan je gewoon in stukken van gewenste grootte hakken.
Door orinake
#1854321
PErsoonlijk zou ik dat niet geven...
Aan wat is het dier gestorven he... Onder konijnen zijn er nog steeds ziekten die gevaarlijk kunnen zijn voor een hond. Dus zou ik dat risico niet nemen
Door Barbaravh
#1858572
Onlangs heb ik een dood konijn van mijn vader gegeven, ze hadden hier geen probleem met hardheid. Of een vlaamse reus te doen is heb ik geen idee van. Ik denk dat een kweekkonijn niet langer dan 3 jaar leeft.
Ik heb het eenmalig gedaan, maar zou het ook niet alle weken willen doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door