Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Envie
#1853329
Het gaat even wat minder met ons 18-jarig meisje....is de laatste tijd vaker aan t spugen, wil dan niet eten  :-\
Gister heeft ze de hele dag op de kattebak doorgebracht, 3x een poep en honderd kleine plasjes......ook 2x gespuugd.
Nu gaat ze tegenwoordig wel vaker naar de kattebak, totdat ze uitgepoept is en dan is t klaar. (normale ontlasting)
Dus heb ik vanmorgen urine naar de DA gebracht voor onderzoek. Wel, alles lijkt goed, alleen de PH-waarde is 7.
Is dit goed voor n kat die al n jaar op vers staat? Of zou de vertering niet meer zogoed werken (en daardoor spugen).
Ze heeft de laatste tijd ook vaker een borrelend buikje  :o
Ivm nierdieet krijgt ze CB-eend en CB-diabetes met zo nu en dan een stukje kip erbij. Ik denk dat ik haar dieet moet aanpassen...
Help !!!
Door mirdj
#1853613
Van de PH weet ik eerlijk gezegd niet, maar het lijkt mij aan de hoge kant. Snoepie kotst hier ook van de CB. Ze krijgen het nu tijdelijk even tussendoor, maar ze vinden het totaal niet lekker en eten dan ook maar een heel klein beetje.
#1854012
Als je kat al nierproblemen heeft is het niet zo gek dat de pH wat hoger is. Rond de 6,5 is mooi dus het is niet dramatisch te hoog.
Die tig kleine plasjes zouden mij niet lekker zitten, ik zou dan toch denken aan blaasontsteking of gruis. En ik zou dan iig proberen er zo veel mogelijk vocht in te krijgen, dus water door het voer mengen, water neerzetten met een klein scheutje karnemelk erdoor, dat soort dingen. En ik denk dat ik voorzichtig zou gaan verzuren. Volgens diverse bronnen werkt vitC daar niet voor maar je zou het kunnen uitproberen. Beetje troebele appel-azijn wil wel helpen. En capsules cranberry openpeuteren en daar een klein beetje van door het voer.
Door Envie
#1854039
ze drinkt al vrij veel water en krijgt dat ook door t eten want als t niet lekker warm is wil mw. het ook niet.
Gisteren heeft ze n betere dag gehad, redelijk normaal gegeten en vanmorgen 2 drollen gevonden. Heeft ook normaal geplast.
Het lijkt toch wel dat het iets met ontlasting te maken heeft gehad, teveel aandrang? ( want anders zou het toch niet zomaar stoppen?)
Ik ga haar idd iets van yoghurt/water geven en wat meer spiervlees/visje uit blik. En knoeien met de cranberrycabs.
Enig idee wat n rammelend buikje zou kunnen zijn?
Door Envie
#1856959
Dank voor de reacties !!! We gaan haar nog maar even lekker verwennen. Als ze nog wat opknapt misschien eens bloed nakijken (ze is geen gemakkelijk typ hiermee en ik wil haar niet teveel meer stressen  :-\ )
De laatste dagen wisselen eetlust, misselijkheid en verkeerde ontlasting elkaar af....
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door