Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jacqueline74
#185348
Cujo heeft alweer een dag diarree het is echt drap en af toe een beetje waterig. Bel ik de dierenarts en krijg als advies, gekookte rijst met gekookte kip en wit brood en niet teveel in een keer drinken.

Hij is gewoon speel en ziet er niet ziek uit behalve dan een beetje zeurend piepen omdat hij dus naar buiten wil om te poepen.

Hebben jullie een beter advies? of misschien een homeopatisch middel wat hier tegen helpt?

Jacqueline
Laatst gewijzigd door Jacqueline74 op wo 13 okt 2004, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eidos
#185354
Ik heb hetzelfde probleem met Dos.. Nu al drie dagen soms waterige diaree, en dan weer wat stevigere ontlasting..
Ik was van plan om zometeen even roosvicee stop te gaan halen, dit schijnt goed te helpen en niet belastend te zijn. Verder heb ik Fyto eruit gehaald om de darmen even goed schoon te maken..

Beterschap met Cujo ;)! Dos is trouwens ook zo vrolijk als wat ;D
Door Audrina
#185355
Okugest van VSM (kan je bij de meeste drogisterijen wel krijgen) werkt ook heel goed bij diarree & misselijkheid.
Door Lizzy
#185356
Hoi Jacqueline, met andere woorden: hij is niet ziek. Ik vind het wel een beetje gek dat hij alweer diarree heeft. Zijn ontlasting is niet echt goed he? En je geeft wel probiotica, toch?

Heb je al geprobeerd om eens een hele dag zelf samen te stellen? Wat gebeurd er dan met de ontlasting?

Op zich, als een hond niet ziek is, zie ik geen reden om aan de gekookte rijst en kip te gaan (zolang er ook geen bloed bij de ontlasting zit enzo). Heeft hij onlangs een vaccinatie gehad trouwens? Je zou dus gewoon zijn eigen eten kunnen blijven geven. Want voer wisselen (van vers naar gekookte kip/rijst en weer terug naar vers) geeft vaak ook weer diarree.

Geef desnoods een banaantje (dat stopt) en een scheutje roosvicee-stop en een bakje yoghurt en kijk even aan hoe het gaat. Maar ik vind wel dat zijn ontlasting over de hele linie moet gaan verbeteren....
Door Jacqueline74
#185357
Eidos schreef: Ik heb hetzelfde probleem met Dos.. Nu al drie dagen soms waterige diaree, en dan weer wat stevigere ontlasting..
Ik was van plan om zometeen even roosvicee stop te gaan halen, dit schijnt goed te helpen en niet belastend te zijn. Verder heb ik Fyto eruit gehaald om de darmen even goed schoon te maken..

Beterschap met Cujo ;)! Dos is trouwens ook zo vrolijk als wat ;D
Wat toevallig misschien zit er toch iets van een virus in de lucht. Ik ga ook even roosvicee halen en ik haal dan ook wel Fyto uit de vriezer misschien dat het dan gauw wat beter gaat. Jij ook beteschap met Dos.

Jacqueline
Door Jacqueline74
#185358
Lizzy schreef: Hoi Jacqueline, met andere woorden: hij is niet ziek. Ik vind het wel een beetje gek dat hij alweer diarree heeft. Zijn ontlasting is niet echt goed he? En je geeft wel probiotica, toch?

Heb je al geprobeerd om eens een hele dag zelf samen te stellen? Wat gebeurd er dan met de ontlasting?

Op zich, als een hond niet ziek is, zie ik geen reden om aan de gekookte rijst en kip te gaan (zolang er ook geen bloed bij de ontlasting zit enzo). Heeft hij onlangs een vaccinatie gehad trouwens? Je zou dus gewoon zijn eigen eten kunnen blijven geven. Want voer wisselen (van vers naar gekookte kip/rijst en weer terug naar vers) geeft vaak ook weer diarree.

Geef desnoods een banaantje (dat stopt) en een scheutje roosvicee-stop en een bakje yoghurt en kijk even aan hoe het gaat. Maar ik vind wel dat zijn ontlasting over de hele linie moet gaan verbeteren....
Nee er zit geen bloed bij de ontlasting. Hij is volgens mij ook niet echt ziek alleen z'n ontlasting is niet helemaal lekker. Ik ga zo dan maar even boodschappen doen yoghurt, banaantje, roosvicee en dan even kijken hoe het gaat. Dit lijkt me in ieder geval een beter idee dan gekookte rijst met kip.

Bedankt,
Jacqueline
Door Eidos
#185361
JaDi74 schreef:

Wat toevallig misschien zit er toch iets van een virus in de lucht. Ik ga ook even roosvicee halen en ik haal dan ook wel Fyto uit de vriezer misschien dat het dan gauw wat beter gaat. Jij ook beteschap met Dos.

Jacqueline
Ja denk het wel dat er een virus rondgaat.. Heb vanmorgen in het bos meer vlaaien zien liggen :P :-X..

Die yoghurt en banaan ga ik ook maar gelijk halen, is wel een goed idee ! Tnx Lizzy ;) :-*.
Door Jacqueline74
#185365
Lizzy schreef: Hoi Jacqueline, met andere woorden: hij is niet ziek. Ik vind het wel een beetje gek dat hij alweer diarree heeft. Zijn ontlasting is niet echt goed he? En je geeft wel probiotica, toch?
We geven nu twee tabletten probiotica van de groene winkel 1 's morgen en 1 's avonds.
Heb je al geprobeerd om eens een hele dag zelf samen te stellen? Wat gebeurd er dan met de ontlasting?
Ook als we zelf een dag samenstellen blijft zijn ontlasting een rommeltje. Dun, dik en heel veel.
Heeft hij onlangs een vaccinatie gehad trouwens?
19 augustus heeft een antibiotica spuit gehad ivm een maagdarm/ontsteking. En zijn derde enting was een coctail en die heeft hij 23 juli gehad.
Geef desnoods een banaantje (dat stopt) en een scheutje roosvicee-stop en een bakje yoghurt en kijk even aan hoe het gaat. Maar ik vind wel dat zijn ontlasting over de hele linie moet gaan verbeteren....
gaan we doen, vindt hij vast wel lekker, voor de rest toch ook gewoon Bibi blijven voeren??
Door yalla
#185366
Jacq, allereerst ga je natuurlijk geen gekookte rijst met kip geven :o, maar dat wist je uiteraard al. Die da weet niet beter, moet je maar denken.

Dan vind ik dat je gewoon zijn normale eten moet geven, maar dan in meerdere porties verdeeld over de dag. Dus zeg 5x i.p.v. 2x. Ik snap eigenlijk niet waarom mensen altijd direct iets anders te eten geven als een hond diarree heeft. Zodra je namelijk iets anders gaat geven dan zijn normale voer, heb je kans dat ie daar dan weer van aan de dunne gaat. Ik doe dat nooit bij Rover; hij krijgt gewoon zijn BIBI en dan gaat het vanzelf over. Als jij een dagje diarree hebt, ga je toch ook niet ineens iets anders eten ??? Als het nou meerdere dagen aanhoudt, ja dan is er iets anders aan de hand.
Laatst gewijzigd door yalla op di 12 okt 2004, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#185372
Ik ben het helemaal met je eens Monique! Behalve als de hond echt heel ziek is... dan geef je vaak beter gewoon niks. Of als de diarree heel ernstig is met bijv. bloed. Dan geef je soms ook beter niks. Het hangt dus wel een beetje af van de situatie.

Overigens heeft Cujo dus al een tijdje geen goede ontlasting en dat vind ik raar. En het maakt dus niet uit wat hij eet, Bibi of zelf samengesteld, hij heeft dus dunne ontlasting en hij poept grote hopen. Hoe was zijn ontlasting op brokken? En hoe is zijn ontlasting sinds die maag/darmontsteking?
Door Jacqueline74
#185373
Dat is ook de reden dat ik de vraag hier op BP stel. Ik wil eigenlijk ook niet naar de DA want dan krijgt hij toch metteen AB. En dat vind ik overbodig als het ook op een andere manier op te lossen is.

Maar aangezien meneer zijn ontlasting de laatste tijd nog niet goed is geweest zijn we wel een beetje bezorgd.

We proberen nu echt een gezonde oplossing te vinden vandaar dat we ook weer probiotica geven, bedankt voor het meedenken en we gaan voorlopig geen gekookte kip en rijst geven. Hij krijgt gewoon Bibi, Bibi en Bibi.

Jacqueline
Door Jacqueline74
#185374
Lizzy schreef: Overigens heeft Cujo dus al een tijdje geen goede ontlasting en dat vind ik raar. En het maakt dus niet uit wat hij eet, Bibi of zelf samengesteld, hij heeft dus dunne ontlasting en hij poept grote hopen. Hoe was zijn ontlasting op brokken? En hoe is zijn ontlasting sinds die maag/darmontsteking?
Nou het is eigenlijk nooit echt goed geweest. Dus ook niet op brok dus dat zou ook geen reden zijn om terug te gaan.

Het stinkt, het is veel, dun, dik. We weten het niet meer.

Jacqueline
Door yalla
#185376
Misschien moet je Cujo nu toch eens een goed bot gaan geven ;D
Door Eidos
#185382
Sorry Jacqueline dat ik dit in jou topic vraag ...

Lizzy, als de diarre nu al 3 dagen aanhoudt.. En echt waterdun is met een soort wat gelei achtig spul erin, wat moet je dan doen ?? Dos heeft nu namelijk 3 dagen diarree.. Gisteren was het 1x weer iets steviger, maar vanmorgen weer geleiachtige spuit.. Hij ging ook een keer of 9 zitten en op het laatst alleen nog een paar druppeltjes. Raadt jij me aan om ook gewoon zn vlees te geven, met yoghurt, banaan en roosvicee ??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door