Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door M. v.d. Heuvel
#1851690
Ik vraag me af, als je ongeveer 8 á 9 verschillende diersoorten voert, het erg is om als vleesbot alleen kippennekken te geven.
Dit is het vleesbot wat ze eigenlijk als  enige echt lekker vinden.

Marjan
Door Anne in Zweden
#1851713
Ik denk dat dat wel kan, al is nog een andere calciumbron erbij waarschijnlijk wel beter. Maar als iemand met weinig budget vier diersoorten en een visje voert, dan zal daar vaak ook alleen kip als calciumbron bij zitten, dus het is wel te doen. Misschien kun je af en toe een heel eitje erbij geven (niet op je nieuwe vloerkleed! :D), of gedroogde eierschaal tot poeder vermalen en dat af en toe door het eten doen.

Maar "het enige wat ze echt lekker vinden" - er is natuurlijk een verschil tussen echt lekker vinden en iets niet bijzonder lekker vinden maar het toch opeten. Dus als het laatste het geval is, zou ik je hondje(s) toch gewoon ook af en toe een ander soort nekje voorzetten.
Door ulla
#1852212
Je hebt kvv waar alleen maar gemalen kippennekken in zit, dus het zou moeten kunnen, maar echt ideaal vind ik het niet.
Iedere botsoort heeft zijn eigen voedings waarde.
Door hannabelgje
#1852431
Kippennekjes zijn hier wel favoriet, maar kalkoennekken vinden ze ook heel erg lekker. heb je die al ooit geprobeerd? Ook lamsnek vinden ze lekker.
Door Nynke
#1852967
ik denk dat kalkoennekken te groot zijn voor cavaliertjes  ;)  maar misschien kun je eens parelhoenkarkassen of kwartelkarkasjes proberen Marjan?

Waar ergens woon jij ook alweer? (mag per pb) ;)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1853587
1 soort vleesbot lijkt me opzich niet zo erg.
Alleen wat Nadia al zegt bestaan kippennekken grotensdeels uit kraakbeen, met dus minder calcium.
En calcium heeft je hond wel nodig.
Dus ik zou toch kijken voor 1 soort erbij.
Miss idd parelhoen, kwartelkarkas, eendennekken.
Door ulla
#1854521
Ik meen hier ooit eens te hebben gelezen,dat nek meer calcium bevat dan een vleugel.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1854587
ulla schreef: Ik meen hier ooit eens te hebben gelezen,dat nek meer calcium bevat dan een vleugel.
Ja nu je zegt, twijfel ik en heb ik dat ws ook gelezen  ??? :-\
Gaan we eens naar zoeken.
Door ulla
#1854614
Een hond zal aan 1 soort vleesbot beslist niet dood gaan,kijk eens naar al de dieren die op kvv zitten.
Maar persoonlijk voer ik liever meerdere soorten bot i.v.m. hun mineralen.
Verder voer je in verhouding dan ook veel kip,en als ik alleen kippenbot zou voeren, zou ik daar geen kippenorgaan en/of spiervlees bij geven, omdat je al zo,n 40 a 50 % kip voert.
Door Henny V.
#1854639
Hier eten de cavaliertjes aan bot: kippennekken, halve kalkoennek, eendennekken, kipvleugels, parelhoenvleugels, geitennekjes en lamsribben.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door