Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lonaa
#1853193
Ik zou graag wat groter botwerk bestellen van slagerij west.

Ze hebben nekjes, ribben, koppen enz. Ik denk dat de katten er sowieso niks mee kunnen, maar Sally dan?
Sally zit nu 3 weken op Barf, de levering zal pas in februari komen.

Sally heeft inmiddels zo'n beetje alles van de kip gegeten, eendenrug, konijnenkarkas, parelhoenkarkas en dat was allemaal geen probleem. Dr ontlasting ziet er ook goed uit.

Wat denken jullie, gewoon wat proberen? En wat is dan het beste om mee te beginnen aan groter botwerk?
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1853205
vind 3 weken nog erg kort voor het serieuze knaagwerk...
je zou wel wat zachte ribben kunnen bestellen en deze dan een tijdje in je vriezer kunnen laten liggen
Door Irish
#1853209
Kop en ribben zou ik eerlijk gezegd ook niet doen.
Al hangt het er ook een beetje vanaf of ze het netjes opeet en hoe de vertering momenteel gaat.
En eer het 28 januari is, zijn we 1,5 maand verder natuurlijk :)
Van Peggy (May Linn) hoorde ik dat de nekken vrij zacht zijn en goed bevleesd, dus misschien kan je er daar een aantal van bestellen?
Door Lonaa
#1853215
Ik weet zelf ook wel dat het vrij vroeg is, maar voodat die levering komt is het februari, dan zijn we dik 2 maand verder.

Ze eet netjes, kauwt haar eten goed. De vertering zag er binnen een week super uit. Geen frutseltjes meer e.d.
Soms heeft ze wat diarree, maar de afgelopen tijd wijdt ik dat aan de kou. :)

Het kan natuurlijk ook best even in de vriezer blijven liggen. :)

Maar naast nekjes (lams?) wat is nog meer het proberen waard van de slagerij west lijst?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1853219
3 weken is nog niet zolang, maar het ligt er natuurlijk ook aan wanneer je wat gaat bestellen bij slagerij West  ;)
Als dat voor januari/februari is, lijkt me dat geen probleem.
Zuiglamnekken en zuiglamribben lijken me best kunnen, die zijn nog zachter dan parelhoen.
Ook de jonge geitennekken en jonge geitenribben zijn alle leveringen heel zacht geweest bij hem.
Koppen zou ik nog even niet doen.
Staart weet ik niet hoe hard die is van West, wel van Jol en die kunnen prima.
Dan zou je bv 1 kilo-tje kunnen uitproberen voor de hardheid of meer en weer doorverkopen als je het te hard vindt.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1853232
Zuiglam heb ik in mijn lijstje (van West) er tussen haakjes op staan bij lam en dan nek en ribben.
Ik denk als je het erbij zet dat ie dat gewoon levert.
En anders even overleggen met hem.

Bedoel je met andere leuke producten ook het vlees en orgaan, want hij heeft veel leuke dingen daarvan  :biggrin2:
Door Lonaa
#1853239
Kan t altijd proberen inderdaad.

Ik had al even een lijstje gemaakt met wat ik wel van m zou willen hebben, maar dat is voornamelijk spier en orgaanvlees. Hartstikke leuk, maar ik mis een beetje variatie in m'n vleesbot.
Heb op dit moment alleen kipkarkas, nekken, vleugels, eendenrug, konijnenkarkas en parelhoenkarkas liggen.

Dus wat botwerk van West voor de hond (en eventueel voor de katten) zou mooi meegenomen zijn, vandaar.  :biggrin2:
Door Mevroi Kruim
#1853376
Zuiglam is heel jong lam, wat in deze tijd geslacht wordt is niet jong meer maar al bijna schaap.
Kop en ribben vind ik ook voor de professionals, ik zou daar zeker een paar maanden mee wachten. Maar als je het nu koopt en in de vriezer mikt kan dat ook natuurlijk.
Je zou nog op zoek kunnen naar haaskarkas, zeker in deze tijd moet daar wel aan te komen zijn. Dan heb je 5 botsoorten, da's prima!
Door **Jolanda**
#1853553
De jonge geitenribben zijn zo zacht, dat het qua verteren zeker een beginnersbot is ;)
Koppen kun je bewaren voor wat later. Nekjes weet ik niet, ik heb wel al eens lamsnekken gehad van Daphne, maar die vind ik voor een beginner vrij hard. Voor een wat gevorderde hond kunnen ze zeker ;) :)
Door Nadia
#1853590
Toch zou ik nog even wachten.. Ik zou idd eerst kijken naar haaskarkasjes, wellicht een fazantkarkas, wellicht een konijnkopje enz.

Ik heb de jonge geitenribben nog niet gehad. Op aanrade van Jol ga ik ze toch maar bestellen ;)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1853592
Jol schreef: De jonge geitenribben zijn zo zacht, dat het qua verteren zeker een beginnersbot is ;)
Koppen kun je bewaren voor wat later. Nekjes weet ik niet, ik heb wel al eens lamsnekken gehad van Daphne, maar die vind ik voor een beginner vrij hard. Voor een wat gevorderde hond kunnen ze zeker ;) :)
Ter vergelijking, heb toevallig gister ook die lamsnekken van daphne gevoert en die vondt ik idd nog vrij hard.
De grote honden kregen ze prima weg, maar Sqylls niet.
Dat terwijl Sqylls dus die jonge geitennekken van West wel wegkrijgt, die zijn dus zachter.
Door orinake
#1854325
de jonge ribben zijn boterzacht om het zo te zeggen... daar was zelf mijn kat (alhoewel zeg maar tijger) ook mee weg.
Van SW heb ik bij de vorige levering jonge nekken gehad ook (die waren tussen de jonge ribben verzeilt geraakt) en die gingen ook heel vlotjes bij de woefies hier :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door