Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1852594
Van de afgelopen 4 nachten heeft Pixie er 3 in de bench gepoept. Dit is een mix van vaste en dunne ontlasting. Ze krijgt 2 maal per dag te eten, 's ochtends ergens tussen 09.15 en 10.00 en 's avonds tussen 17.45 en 18.30. De laatste ronde is rond middernacht en meestal poept ze dan nog een keer, dit is gewoon mooie stevige ontlasting. Voordat ze gaat slapen krijgt ze nog een klein hapje (30-40gram) spiervlees en een heel klein stukje gedroogde pens, dit omdat ze anders 's ochtends vaak gal spuugt.

Ze is net zo levendig als normaal, speelt met andere honden, rent achter de konijntjes en de kraaien aan, kortom gewoon zoals ze altijd is. Haar ontlasting is verder normaal, heeft wel de afgelopen paar dagen een beetje dunnere ontlasting erbij zitten op het eind.
Ze eet en drinkt ook normaal.

Ik heb haar gisteren en vanochtend wat probiotica voor het eten gegeven, verder gewoon haar normale menu. Menu is 's ochtends vleesbot met orgaan en 's avonds spiervlees met groentenmix of ei (2 maal per week) en 1 keer per week 's avonds pens.

Ze wordt komende zondag 10 maanden. Ik weet even niet meer hoe en wat ik moet doen. Iemand die me verder kan helpen?
#1852619
vanaalst schreef: zou s'avonds vleesbot gaan geven...probiotica voorlopigs standaard geven...
geef je iedere dag orgaan?
maar 10 mnd he......... ::) kunnen ze wel heel ondeugend worden..heb eens een reu gehad die weer binnen begon te plassen..
Ze krijgt 4 dagen per week orgaan. Iedere keer telkens 1 soort orgaan 's ochtends bij het vleesbot.
#1852627
4 dagen orgaan en een pensdag, is 5 dagen orgaan, misschien iets te veel...
geen idee hoor maar merk hier dat de ene hond ook wat minder orgaan moet hebben wbt ontlasting als de andere...
maar ze gaat vrij laat uit, dan poept ze nog en toch ook nog in de bench.......zou niet nodig moeten zijn..
#1852635
Ze krijgt al zolang als ze barft 4 maal per week orgaan en nooit last van gehad, alleen na de lever beetje dunnere ontlasting maar van de rest geen last. Ze is ook niet ziek want ze is levendig en actief, is nu met de kat aan het stoeien.
#1852652
Hapt ze veel sneeuw naar binnen? Misschien dat haar darmen wat van streek zijn daardoor en haar maaltijden minder goed verteren? Vooral het feit dat er dunne ontlasting bij zit, laat me denken dat er iets niet helemaal zo is als het moet zijn. Blijkbaar heeft ze ergens last van en kan ze daardoor haar ontlasting niet ophouden tot de volgende dag. Als het alleen een leeftijdsprobleem was, zou ze denk ik geen dunne ontlasting erbij hebben.

Ze krijgt 's avonds natuurlijk dingen die licht laxeren, maar volgens mij moet die hoeveelheid ook niet tot zulke gevolgen leiden. Maar je kunt natuurlijk altijd proberen of bot 's avonds beter werkt. Vijf dagen orgaan kan volgens mij niet het probleem zijn, want dat betekent dat je je totale orgaanhoeveelheid over vijf dagen hebt verdeeld, en dus per dag niet megaveel voert. (Ik doe het net zo, trouwens. 1 x lever, 1 x nier, 1 x hart, 2 x pens en 2 x groente in een week.)
#1852664
vanaalst schreef: volgens mij heeft ze het toch ook vaker gedaan, een korte periode in de bench gepoept?
Heeft ze wel eens vaker gehad, dat klopt. Heb toen het tijdstip van eten geven veranderd en laatste maaltijd eerder gegeven. Rare is dat ze nu dus 3 van de 4 dagen het 's nachts niet ophoudt en 1 dag wel, terwijl ze op die ene dag dat ze 's nachts niets in bench gedaan heeft hetzelfde gegeten heeft als de dag dat ze het wel 's nachts in bench doet.

Ze eet geen sneeuw, likt ook niet aan haar pootjes na wandeling, die worden trouwens netjes afgedroogd en schoongemaakt na iedere wandeling. De ontlasting is 's nachts combinatie vast/dun.

Ik geef haar de komende paar dagen 's ochtends of 's avonds probiotica erbij. Kan het zijn dat ze loops moet worden?
#1852665
Heb je er weleens de webcam of videocamera opgezet s'nachts?
Dan kun je kijken of het uit stress bv ofdat het gewoon is omdat ze nodig moet.
Is het stress/onrust/gewoonte dan zou je nog kunnen denken de bench te verplaatsen naar een andere plek.

Is het dat niet dan zou ik eens gaan expirimenteren met maaltijden.
Bv s'ochtends grote maaltijd, s'avonds maar een minihapje of andersom.
Of eens al je maaltijden min of meer compleet voeren.
Ze is nu een maand of 10 dus kan al wel bijna naar 1 maaltijd per dag.
Ikzelf houdt bij grotere honden rond een jaar aan naar 1x per dag.
#1852846
Sanyo schreef: Zit ze overdag ook wel eens in de bench als je weg bent?
Ik zit me af te vragen of het niet op de een of andere manier een vorm van verlatingsangst is.
Ze zit overdag ook in de bench na het eten, ze gaat er dan in slapen en als ik weg ben gaat ze in de bench, dat is echter maximaal 2 -2,5 uur en gebeurt niet echt vaak.
Tossi schreef: Ik heb geen advies,alleen een vraagje.

Heb je daar geen moeite mee,dat hij heel de nacht bij zijn poep moet slapen?
Is geen kritiek maar dat vraag ik me altijd af als ik zo'n topic lees van hond poept of plast
in zijn bench.
Ik vindt het zeker niet leuk dat ze in de bench poept en daar dan de hele nacht naast moet liggen. Ze heeft een bench van 1,15 en poept altijd aan de voorkant en schuift dan de deken erover en ligt zelf aan de achterkant. De hij is trouwens een zij  ;)

May Linn schreef: Heb je er weleens de webcam of videocamera opgezet s'nachts?
Dan kun je kijken of het uit stress bv ofdat het gewoon is omdat ze nodig moet.
Is het stress/onrust/gewoonte dan zou je nog kunnen denken de bench te verplaatsen naar een andere plek.

Is het dat niet dan zou ik eens gaan expirimenteren met maaltijden.
Bv s'ochtends grote maaltijd, s'avonds maar een minihapje of andersom.
Of eens al je maaltijden min of meer compleet voeren.
Ze is nu een maand of 10 dus kan al wel bijna naar 1 maaltijd per dag.
Ikzelf houdt bij grotere honden rond een jaar aan naar 1x per dag.
Ik heb geen webcam, maar stress is het zeker niet. Ik kom 's nachts wel eens onder om te plassen en ze ligt dan altijd heel relaxt te slapen..op de rug poten in de lucht.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door