Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#1851092
Mijn kattenmonster heeft van een verkoudheid met veel hoesten iets asmatisch overgehouden, ze ademt altijd zwaar. nu wilde ik iets proberen ipv die tincturen waar ik dus niet aan kan komen. Maar ik zie op medpets.be dat er zo ontzettend veel verschillende dingen zijn dat ik niet weet wat ik moet kiezen. Iemand ideeen?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1851504
Dit klinkt meer als een chronische bronchitis dan als astma. De verschijnselen kunnen erg op elkaar lijken maar astma heeft vaak een allergische oorsprong en chronische bronchitis kan een overblijfsel van een infectie zijn.
Ik zou kiezen voor de sinuscompositum van de Groene Os. Dat is eigenlijk voor chronische sinusitis bedoeld maar een chronische bronchitis kan daar ook goed op reageren.

Ik heb zelf ook een combinatie gemaakt met daarin weegbree, tijm, klimop, hondsdraf en stinkende ballote.
Door Jacoba
#1851941
Hitam schreef: Ik heb zelf ook een combinatie gemaakt met daarin weegbree, tijm, klimop, hondsdraf en stinkende ballote.
Klimop staat onder de giftige planten vermeld voor de kat :-\
Door hannabelgje
#1852364
Hitam schreef: Dit klinkt meer als een chronische bronchitis dan als astma. De verschijnselen kunnen erg op elkaar lijken maar astma heeft vaak een allergische oorsprong en chronische bronchitis kan een overblijfsel van een infectie zijn.
Ik zou kiezen voor de sinuscompositum van de Groene Os. Dat is eigenlijk voor chronische sinusitis bedoeld maar een chronische bronchitis kan daar ook goed op reageren.

Ik heb zelf ook een combinatie gemaakt met daarin weegbree, tijm, klimop, hondsdraf en stinkende ballote.
Is die combinatie van jou ook te koop? :)
Zou ook kunnen inderdaad dat het chronische bronchitus is. Ze hoest niet meer tegenwoordig, maar dat zware ademen blijft wel. Nou is het een brit dus behoorlijk lui en daardoor heeft ze er niet veel last van. Maar het lijkt mij toch best benauwd om zo zwaar te ademen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1852651
Jacoba schreef: Klimop staat onder de giftige planten vermeld voor de kat :-\
Dat is een fabeltje. Er zijn veel planten die als giftig worden bestempeld maar het niet zijn.
Ik denk eerder dat de tijm in deze combinatie een probleem zou kunnen zijn, maar ik heb met meer en met minder tijm er in.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1852653
hannabelgje schreef: Is die combinatie van jou ook te koop? :)
Zou ook kunnen inderdaad dat het chronische bronchitus is. Ze hoest niet meer tegenwoordig, maar dat zware ademen blijft wel. Nou is het een brit dus behoorlijk lui en daardoor heeft ze er niet veel last van. Maar het lijkt mij toch best benauwd om zo zwaar te ademen.
Is ze niet te dik? Dat kan ook zwaar ademen veroorzaken. Britten worden gemakkelijk dik.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door