Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cathelijn
#185004
toen ik ongeveer 2 uur geleden thuis kwam, viel me vrijwel meteen op dat Jonas zijn ogen niet stonden zoals normaal. Zijn linkeroog zakte helemaal dicht en als hij zijn ooglid omhoog trok, bleef zijn derde ooglid over de oogbol. Zijn rechteroog was wel wat beter.
Ik ben meteen naar de dierenarts gegaan en die dacht een vuiltje of beestje onder het derde ooglid. Hij heeft me nu CAF oogzalf meegegeven, met als werkend bestanddeel chlooramfenicol. Als het nou niet werkt in een dag of drie wil de da hem onder narcose brengen om onder het ooglid te kunnen kijken. Ik denk dat dat niet nodig is, omdat er nu al verbetering lijkt op te treden.
Heeft er iemand ervaring met dit (zeer) plotseling optredend verschijnsel en met deze oogzalf?
Door Truus
#185008
Nee , zo erg heb ik nog nooit mee gemaakt. Wel dat ze vieze traanogen hadden. Meestal van de wind of zand en dan maak ik ze schoon met afgekoelde kamillethee of gekookt water.
Ik hoop voor Jonas dat het snel over is.
Sterkte ;)
Door tieneke
#185081
Onze vorige Leonberger had ook veel last van ernstig geirriteerde ogen.
Vooral als het stevig waaide met zand had hij er last van.
Ik zou zelf niet te vlug naar oogzalfjes grijpen,als het niet heel ernstig is met gekookt water dat volledig afgekoeld is deppen of met wat kamille oplossing ;)
Door lekker kort
#185150
Opgezette of dichte ogen vaak genoeg gezien, het gaat meestal net zo snel weer weg als dat het komt en 99 van de 100 keer is caf de goede zalf, heb het in al die jaren maar één keer meegemaakt dat er onder het ooglid gekeken moest worden door de dierenarts.

Groet Fritz
Door Lizzy
#185220
Ik heb het hier 1 keer mee gemaakt. Met Pinkel. Dat leek wel een allergie voor iets. Maar goed, het was inderdaad net zo snel weer weg als dat het gekomen is. Hoe is het vandaag met hem?
Door karray
#185225
Cathelijn schreef: toen ik ongeveer 2 uur geleden thuis kwam, viel me vrijwel meteen op dat Jonas zijn ogen niet stonden zoals normaal. Zijn linkeroog zakte helemaal dicht en als hij zijn ooglid omhoog trok, bleef zijn derde ooglid over de oogbol. Zijn rechteroog was wel wat beter.
Ik ben meteen naar de dierenarts gegaan en die dacht een vuiltje of beestje onder het derde ooglid. Hij heeft me nu CAF oogzalf meegegeven, met als werkend bestanddeel chlooramfenicol. Als het nou niet werkt in een dag of drie wil de da hem onder narcose brengen om onder het ooglid te kunnen kijken. Ik denk dat dat niet nodig is, omdat er nu al verbetering lijkt op te treden.
Heeft er iemand ervaring met dit (zeer) plotseling optredend verschijnsel en met deze oogzalf?


Met dit verschijnsel niet wel met de zalf, ik gebruik het zelf ;D
De oogarts zei tegen mij dat het ontstekingsremmende zalf is.(mijn ogenranden waren toch alleen geiiriteerd ??? volgens haar)
Door Ordell
#185569
tieneke schreef: Onze vorige Leonberger had ook veel last van ernstig geirriteerde ogen.
Vooral als het stevig waaide met zand had hij er last van.
Ik zou zelf niet te vlug naar oogzalfjes grijpen,als het niet heel ernstig is met gekookt water dat volledig afgekoeld is deppen of met wat kamille oplossing ;)
Caf oogzalf kun je rustig gebruiken, ook al zou het wat snel zijn. Aangezien het uitwendige bestrijding is zal geen hond daar ooit last van krijgen.
Door Cathelijn
#185626
nou bedankt voor de reacties! Het gaat al weer veel beter met hem. We denken nu dat hij met zijn oren ergens door heen heeft gesleept en dat in zijn ogen heeft gekregen (ze flapperen onder het rennen tegen zijn ogen aan). Hij kijkt weer zo goed als normaal. Vandaag de oogzalf nog gebruikt, maar daar wil ik dan maar mee stoppen. Ja het is inderdaad ontstekingsremmend, anti-bacterieel.
Als het nog eens gebeurt zal ik het gekookte water eens proberen, maar het zag er zo eng uit dat ik maar naar de da ben gegaan :-\

Hopelijk is het leed weer geleden. Jonas zelf heeft er trouwens geen last van gehad ;D
Door Cathelijn
#185637
Truus schreef: Gelukkig is het probleem opgelost :D

En lekkere knuffel voor Jonas :-*
dank je! Knuffels krijgt hij altijd graag ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door