Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jutta
#1850819
Hallo,
nadat het afgelopen week heel goed ging met Chester en het orgaanvlees zit die arme kerel nu aan de diarree. Ik heb nu ook de hoeveelheid verdeeld dus hij krijgt s'ochtends orgaan en een beetje bot en s'avonds hetzelfde. Net als afgelopen week heb ik over de mix van hart,lever en nier kokend water gedaan en ook wat kleiner gesneden. Het ging allemaal wel goed. Vanmiddag toen ik thuiskwam was hij al aan het piepen. Tussen de middag was er nix aan de hand maar daarna trok hij naar buiten en kon niet wachten totdat hij bij de eerstbeste plek was om te poepen en ja hoor, diarree. Die arme kerel moest dan nog zeker 10 x poepen en op het laatst was het alleen maar water en prut. Dus........
Volgens mij waren het kippenlevertjes maar ik weet niet of het daarvan komt. Misschien ook van de andere dingen. Misschien  hebben jullie de een of andere tip voor mij. Alvast bedankt. :confused1:
Door Lizzy
#1850827
Kun je wat meer informatie geven over hoeveel orgaanvlees (qua percentage) je in totaal geeft en over hoeveel maaltijden per week je dit hebt verdeeld? Als je bijv. 15% orgaanvlees geeft exclusief pens en je verdeeld dat over 2 maaltijden op 1 dag, dan kan het inderdaad heel goed zijn dat dit veel te veel laxeert. Je zou dan de orgaanvleesmaaltijden over 3 of 4 dagen per week moeten verspreiden. Dan gaat het in de regel een stuk beter. Of, als hij heel gevoelig is, de hoeveelheid orgaanvlees over 7 dagen verspreiden zelfs, in de begin fase.
Door Jutta
#1850833
Ik ga uit van 15 % orgaan en dan doe ik 360 g hart-lever-nier op een dag en op een andere dag 380 g pens.
Ik heb ook al nagedacht om het orgaanvlees gewoon meer te verdelen dus dat zou misschien wel een oplossing kunnen zijn.
Ik ga dat zeker proberen.
Door Lizzy
#1850862
Jutta schreef: Ik ga uit van 15 % orgaan en dan doe ik 360 g hart-lever-nier op een dag en op een andere dag 380 g pens.
Ik heb ook al nagedacht om het orgaanvlees gewoon meer te verdelen dus dat zou misschien wel een oplossing kunnen zijn.
Ik ga dat zeker proberen.
Ja, ik denk dat zeker de 360 gram hart-lever-nier op 1 dag teveel is. Ik zou dat over 3 dagen gaan verspreiden en dan kijken hoe dat gaat. Succes!
Door Jutta
#1850877
Dat ga ik proberen. Nu nog even uitvogelen hoe ik dat handig doe. Ik heb natuurlijk op deze dag s'ochtends orgaan en s'avonds bot dus als ik het orgaan over de week verdeel dan moet ik per dag iets erbij toch?? Kan ik dan bvb. van de dagen met spiervlees gewoon iets afhalen en dat op de "orgaandag" geven ? Misschien denk ik weer veel te moeilijk ???? Moet toch aan de hoeveelheden komen.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1850891
Kjell krijgt 3 dagen in de week orgaan + vleesbot en 4 dagen spiervlees + vleesbot.
Op de dagen dat hij orgaan krijgt is het totaalgewicht van de maaltijd wat lager dan op de dagen dat hij spiervlees krijgt, maar dat is geen probleem.
Je hoeft niet iedere dag precies hetzelfde gewicht te voeren.
Misschien kan je zoiets eens proberen?  :)

En misschien dat het ook nog beter gaat als je orgaan en vleesbot in 1 maaltijd geeft ipv 's ochtends orgaan en 's avonds vleesbot.
Dan zou je 1x per dag kunnen voeren, of het moet zijn dat het om een pup gaat, dan is 1x per dag voeren nog even geen optie.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1851153
Ik verdeel het hier ook over 3 dagen en 1 x per 2 weken pens.

en dan krijgen ze er altijd groente bij ;)

Anders is het ook diarree :(
Gebruikersavatar
Door pike
#1851232
Hier krijgen ze elke dag een deel van hun orgaan, samen met bot, spiervlees en groente, in één maaltijd. Ze eten dus "compleet" zeg maar :)
Door smulpaap
#1851307
Ik had dat in de begin periode ook met de jongste Jack .... diaree . Eerst elke dag wat orgaan ,toen langzaam aan naar drie maal per week en nu gaat twee maal per week goed . Ik voer op die dagen bv konijnenkoppen en orgaan , of bv fazantkarkas en orgaan (karkas is dan zonder orgaan )  De andere drie hebben nergens last van gehad
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door