Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1850465
Ik ben eindelijk weer terug op KVV, en gelukkig eet Rifka, die toch voorheen er niet zo gek van was, het ook met smaak op. Ik voer ze nu beide een halve kilo daags, verdeeld in twee keer 250 gr. Eigenlijk kunnen ze wel met wat minder toe, dus ik wil graag 375 gr. p.h.p.d gaan voeren.
Ik haal 's avonds 500 gr uit voor de ochtend, en in de ochtend haal ik 500 gr uit voor de avond. Als ik dat ga verdelen (een keer 250 en een keer 125) blijf ik dus aan het eind van de dag met 250 gr zitten en ik laat de boel liever niet zo lang ontdooid op het aanrecht/in de koelkast staan. Daarbij vind ik het uit een worst ook lastig delen (voorheen voerde ik Duck, dat was kwa verdelen ideaal).

Nu had ik bedacht om de ene dag gewoon twee keer te voeren, 's ochtends 250 gr. en 's avonds ook 250 gr. en dan vervolgens de andere dag één keer, dus dan 's ochtends of tussendemiddag 250 gr. en verder de rest van de dag niks. Puur voor mijn eigen gemak dus eigenlijk. Wat is jullie mening hierover?
Laatst gewijzigd door Marchje op di 07 dec 2010, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
#1850479
Ja, ik vind dat zelf niet zo prettig. Ik laat het vlees liever niet meer dan 12 uren staan voor consumptie zeg maar.
Voorheen met de Duck deed ik dat ook wel eens, en dan begon het toch altijd wel een beetje anders te ruiken (wat zurig, niet verkeerd verder) en ik kan niet zo geweldig goed tegen de geur.
#1856010
Ik haal de dagportie voor mijn honden altijd om een uur of vijf in de middag uit de diepvries en leg dat in een tupperware dak afgesloten in de koelkast. Dat krijgen ze de volgende dag rond 7, 17 en 23 uur te eten.
Dat blijft prima in orde. Dus dat is wel ruim 24 uur voor de avondportie.
#1856126
Toevallig van de week 1x daags gevoerd omdat ik het zat was om mijn vingers in de waagschaal te stellen voor het doormidden krijgen van een zalmkop! Normaal krijgen de honden 2x daags te eten. Het ging hartstikke goed, geen enkel probleem, zelfs geen gezeur om eten 's-avonds dus ik zou het gewoon proberen. Verder krijgen ze gewoon 2x daags. Misschien ga ik na onze vakantie wel 1x daags voeren. Het viel 100% mee, zelfs geen gal gespuugd waar ik wel op bedacht was.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door