Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nicolette Wildschut-Kamst
#1849706
Onze 2 Beagles eten sinds een aantal weken KVV en dat gaat uitstekend.
Begonnen met Carnibest, nu Lotgering en ook onze jongste van 1,5 doet het er goed op. Zijn glutenprobleem met dit diaree lijkt ermee opgelost.
Nu ben ik sinds dit weekend begonnen met het mengen van de KVV met wat dingen zoals rauw rundvlees en gisteren een kippenpootje als extraatje.
Ze vinden het alle twee heerlijk en de oudste geeft geen enkel verschil maar de jongste had beide keren daarna weer diarree!

Ik wil graag meer dingen zelf gaan maken maar is dit nu een overstap probleem? Of is de combi KVV met het "pure" produkt voor hem teveel?
Ik ben net zo blij dat ik hem van zijn diaree verlos met de KVV dus jullie snappen misschien dat ik wat huiverig ben voor verdere experimenten.
Graag jullie adviezen!
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1849715
Je hond heeft blijkbaar gevoelige darmen (vanwege de diaree die hij eerder had).
Bij deze honden zou ik, als je barf-dingen erbij wil voeren, met hele kleine beetjes beginnen zodat hij eraan kan wennen (bv 1 of een half kippennekje, een plukje rundvlees)
Gaat dit goed kun je langzaamaan iedere keer wat meer van de kvv-maaltijd uit barf laten bestaan.
Als je twijfelt of hij krijgt ook van die kleine beetjes diaree kun je natuurlijk ook gewoon bij je kvv blijven  ;)
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1850074
yep helemaal met may linn eens , zou zou ik het ook doen .....
neem je tijd met de jongste , al duurt het overschakelen naar barf een half jaar ......je komt er wel  ;)
Door tieneke
#1850175
Probiotica zou ook heel goed zijn gezien zijn diarree klachten, en verder niet teveel ineens willen maar goed aankijken waar hij goed en minder op reageert.
Ook uitkijken om alleen spiervlees te geven,doe dit liever in combinatie met wat kippennekken of ander klein bot.
Door Nicolette Wildschut-Kamst
#1850832
Bedankt voor jullie reakties!
Misschien idd iets te enthousiast geweest. Vanavond krijgt hij een balletje rundergehakt als snack tussendoor en morgen zal ik het kippenbotje halveren!  :thumbup:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door