Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1850002
Ik heb laatst konijnenniertjes bij Lupa besteld, toen ik het in porties ging doen zag ik dat het overwegend vet was.
Ik denk wel 90 % vet en hier en daar een niertje.
Ik heb het gemend met hart  en ook met lever  maar ik denk dan wel hij krijgt maar een heel klein percentage nier nu ik had 2 kilo.
Ik vond zijn ontlasting ook weer slapper.  Heeft iemand ervaring met die niertjes. En mag je dan gewoon uitgaan als je nier voert dat je dat vet meeneemt in het percentage.
#1850012
Ik heb ze eens besteld en ze worden met ontzettend veel smaak gegeten, maar het is idd wel vet. Dat staat er echter ook bij vermeld, op de site.
Vet is geen nier, dus het vet kun je niet mee tellen als nier. De ontlasting leed er hier overigens niet onder.
Er is laatst een topic geweest over konijnniertjes en de prijs per kilo nier excl. vet.
#1850023
Ik haal ze meestal bij kiezebrink vandaan maar dan is het ook ±40% vet, ik neem dat voor lief omdat mn katten geen andere nieren blieven en voer ook een klein gedeelte v/h vet mee aan de dunne oosterlingen en de rest is voor de vogels in de winter.....

Heb je wel eens overwogen nieren van andere diersoort te geven die minder vet is?
#1850035
lolpugz schreef: ik heb het vet er gewoon af gesneden is dat niet goed dan? het gaat hier maar om kleine porties dus zou betekenen dat hij dan soms alleen vet zou eten vandaar alles eraf gesneden
Dat is prima hoor, kan me dat heel goed voorstellen met kleinere hondjes.
Ik haalde het ook altijd bij Lupa, maar vindt het nu te duur geworden.
Het vele vet wat erom heen zat voerde ik er wel bij, dat is niet erg veel op 1 maaltijd voor de honden hier.
#1850087
Ik heb ze pas geleden ook gehad en ik bestel ze nooit meer. Waarom niet kun je hier lezen:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 622.0.html

Inmiddels heb ik geitennieren bij slagerij west besteld voor Tanja en daar betaal ik echt alleen voor nier, dus niet voor vet.

Het vet aan de nieren kun je niet meerekenen als nier ;) Wil je het vet voeren zul je in moeten schatten hoeveel vet/nieren je hebt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door