Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door K@rin
#184981
In wat voor een tijdsbestek kun je een kitten overzetten op vers (carnibest)
Kan een poes voor 100% op vers gezet worden of hebben ze toch nog brokjes nodig.
Onze vorige poezen aten 's morgens vers en gedurende de dag brokjes naar wens.
Gebruikersavatar
Door chooky
#184984
Karin & Pyrs schreef: In wat voor een tijdsbestek kun je een kitten overzetten op vers (carnibest)
Kan een poes voor 100% op vers gezet worden of hebben ze toch nog brokjes nodig.
Onze vorige poezen aten 's morgens vers en gedurende de dag brokjes naar wens.
Wat denk je zelf? ;D;D;D
Door K@rin
#184988
chooky schreef:
Wat denk je zelf? ;D;D;D
Ik denk, dat ze wel voor 100% op CB kunnen .
Maar .........
Er is mij altijd verteld, dat de kat in de gelegenheid moet zijn, om de hele dag door kleine beetjes te eten ....
Dat lijkt me dus met vers niet zo handig, daarom had ik altijd een bakje brokjes staan ..... ::) ::)
Is dit zo of hebben ze me wat wijsgemaakt ..... ???
Hoevaak voeren jullie je katten dan per dag ?
Gebruikersavatar
Door chooky
#184991
Ik geef de poessies 2x per dag cb te eten. Vroeger kregen ze inderdaad hele dag brokjes tot beschikking. Toen werden ze steeds dikker :-\. Nu ze gewend zijn aan vers en aan het feit dat ze maar 2x per dag eten krijgen zien ze er veel beter uit!
In het begin kregen ze ook nog brokjes, maar dat hield het overstappen eigenlijk tegen.
Volgens mij is het absoluut niet nodig om de hele dag voer te laten staan (als het niet erg warm is laat ik de cb wel staan tot het op is, of tot de volgende maaltijd) Een wilde poes eet ook niet elke keer als hij wil, hij vangt niet tig vogeltjes of muisjes per dag, 1, 2 of 3 zal volgens mij wel het maximum zijn.
Door K@rin
#184996
chooky schreef: Ik geef de poessies 2x per dag cb te eten. Vroeger kregen ze inderdaad hele dag brokjes tot beschikking. Toen werden ze steeds dikker :-\. Nu ze gewend zijn aan vers en aan het feit dat ze maar 2x per dag eten krijgen zien ze er veel beter uit!
In het begin kregen ze ook nog brokjes, maar dat hield het overstappen eigenlijk tegen.
Volgens mij is het absoluut niet nodig om de hele dag voer te laten staan (als het niet erg warm is laat ik de cb wel staan tot het op is, of tot de volgende maaltijd) Een wilde poes eet ook niet elke keer als hij wil, hij vangt niet tig vogeltjes of muisjes per dag, 1, 2 of 3 zal volgens mij wel het maximum zijn.
OK en hoevaak en hoeveel voer je het beste de kittens ?
Staat misschien wel op de verpakking, maar dan moet ik naar buiten naar de vriezers toe lopen en ik zit hier netzo lekker warm ::) ;D ;)
solly ..............
Door Loeka
#185012
Ik voer 3 keer CB: 's morgens (te)vroeg, eind van de middags al ik thuiskom en 's avonds voor het slapen nog een beetje als ze binnen moeten komen ;)
Door An
#185116
Voor de kittens laat ik nu de hele dag voer staan. Als ze wat groter worden ga ik ze 2 keer per dag gaan voeren. Het is nu toch niet zo warm meer dus een bakje vers kan gerust een halve dag blijven staan. Ik heb alles verpakt per 50 gram dus lekker kleine porties, handig :)

Ik zou ze trouwnes in een keer cold Turkey overzetten. Miss heb je dan ff diarree maar dat komt wel goed ;) En kittens staan toch open voor veel dus profiteer ervan ;) Een lapje pens gaat er hier ook goed in ;D
Laatst gewijzigd door An op ma 11 okt 2004, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#185125
An schreef: Voor de kittens laat ik nu de hele dag voer staan. Als ze wat groter worden ga ik ze 2 keer per dag gaan voeren. Het is nu toch niet zo warm meer dus een bakje vers kan gerust een halve dag blijven staan. Ik heb alles verpakt per 50 gram dus lekker kleine porties, handig :)

Ik zou ze trouwnes in een keer cold Turkey overzetten. Miss heb je dan ff diarree maar dat komt wel goed ;) En kittens staan toch open voor veel dus profiteer ervan ;) Een lapje pens gaat er hier ook goed in ;D
Hoeveel gram geef je de kittens per keer of per dag ?
Laatst gewijzigd door K@rin op ma 11 okt 2004, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#185157
Ik heb nog nooit het voer gewogen voor mijn katten, kittens mogen bij mij eten wat ze willen ik zorg gewoon dat er de hele dag voer staat.Boris (is nu een jaar) en phoebe eten samen een pond CB per dag wie hoeveel eet weet ik niet.
Door An
#185420
Ik geef ze 50 tot 100 gram per keer. (voor hun 2 samen dan he ;) ) Op een dag eten ze samen zo tussen de 200 en de 600 gram per dag dat scheelt echt van dag tot dag.
Door K@rin
#185449
Ok, bedankt !!
Ik zal dan wel bekijken hoeveel ze eten .......
Gewoon meerdere keren een prakkie geven.
Ik moet toch op de klok leven met Arak, omdat hij ook nog vaker moet eten.
Dan heb ik snel genoeg in de gaten of ze genoeg hebben, of als ze het niet op eten, teveel ............
Kunnen ze mooi samen eten !!
Bij mijn vorige kat hield ik ca. 30 gram per kg lichaamsgewicht aan. Als ik die zijn gang liet gaan, dan luste hij volgens mij veel meer ........... ::)
Door An
#185592
Ik merk toch dat dat zich automatisch stabiliseert hoor. Gringo is toch erg ziek geweest. Zaterdagochtend was hij veel beter en verging hij plots van de honger, hij heeft in zijn eentje die dag zo'n 400 gram binnen gespeeld (hij woog er toen 400 :o). De dag erna heeft hij zo'n 200 gram gegeten en gisteren maar zo'n 100 gram en vandaag zit hij weer bijna aan het normale 200 gram. Dus ik denk dat hij ff schade moest inhalen en dan was het weer goed. Lilly eet altijd evenveel ongeveer. En die is prima op gewicht. Ze is wat groot voor haar leeftijd maar dat steek ik op het verse voer ;)

Dus ik heb iets, heb je honger? Nou vreet je maar te barsten en dan stabiliseert het wel weer :)
Laatst gewijzigd door An op di 12 okt 2004, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#188039
ik heb jaren geleden "de fout" gemaakt om mijn katten onbeperkt brokjes voor te zetten :o. Ik wist ook niet beter dan dat dat voor een kat normaal is.
Het eindresultaat zijn twee veeeeeel te dikke katten; op dieet is niet te doen (heb ik geprobeerd een half jaar lang...... wordt je stapelgek van en de kat ook).

Nu krijgen ze 2x per dag CB en 1x een klein beetje brokjes. Dit gaat goed zo.

Zou ik nu een kitten hebben dan ging die direct op vers en zeker niet onbeperkt.
Door An
#188279
Ivonne schreef: Zou ik nu een kitten hebben dan ging die direct op vers en zeker niet onbeperkt.
Dat gaat echt prima hoor! Ze eten echt niet teveel! Lilly is 10 weken en weegt 1 kilo dus dat is erg netjes. Gringo is ik denk een week of 9 en die weegt 770 gram (dat mag dus zelfs nog wat aan, maar dat komt door zijn ziekte natuurlijk). Ze overeten zich echt helemaal niet!
Door Lisa
#189653
Gewoon alleen vers hier en geen brokjes (wel eens een snoepje). Lotte kreeg in het begin 3 x daags, nu al heel wat maanden 2 x daags. Quinty was een jaar toen we hem kregen en die kreeg 2 x daags. Wat ik wel merkte bij de drie katten die ik overgezet heb, is dat ze in het begin echt moeite hebben met CB hoeveelheid in 1 keer opeten. Maar na enige tijd gaat dat wel goed en zijn ze eraan gewend. En wat ik vooral bij Lotte merk is dat ze een enorme kauwbehoefte heeft. Geef ik een kippennekje dan gaat dat een paar dagen goed, maar geef je een week niks om te kauwen, dan begint ze aan de printer, papieren, alles waar tanden inkunnen gaan ze in ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door