Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jara
#1849440
Is dit mogelijk? Jara heeft sind een week ongeveer dunnere ontlasting. In haar menu welke ze sinds oktober krijgt is niets veranderd en daar was het altijd goed mee.
Enige is dat ze een halve runderstrot heeft gehad voor het eerst ipv kopvlees op 1 dag.

Ik ben omdat de ontlasting wat dunner bleef 4 dagen geleden begonnen probiotica te geven (5 gram per dag).
Eergister heeft ze 2 x vlak achter elkaar gepoept, de eerste keer was het een mooie stevige keutel, erachteraan kwam weer het dunnere....Heb beide keren ff goed gekeken, maar zag niets vreemds, geen wormen, geen botstukken, alleen wat eierdopstukjes..
Ik denk zelf dus niet aan een verstopping, mede ook doordat ze eergister wel een goede stevige drol had...Ze is ook levendig als altijd, merk geen verandering in gedrag en eetlust, heb het idee dat ze wel wat meer drinkt..

Kan het koudere weer een oorzaak zijn...??
Laatst gewijzigd door jara op ma 06 dec 2010, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
#1849595
Runderstrot werk vaak wat laxerend en heef ze verder misschien lekker sneeuw gehapt of koud water gedronkne onderweg/ Daar willen de meeste ook wel wat dunner van poepen.
Verder kan ik me voorstellen dat ze toch buiten een koud buikje krijgt, heel veel haar zal er niet op zitten :)
Als het alleen bij een wat slapper drolletje blijft hoef je er verder niet zoveel aan te doen, gewoon afwachten maar.
Door jara
#1849611
[quote="pallas"]
Verder kan ik me voorstellen dat ze toch buiten een koud buikje krijgt, heel veel haar zal er niet op zitten :)
[/quote]

Zeg maar gerust geen vacht op haar buik...
Heb wel over een dekje nagedacht voor haar, maar ik kan tijdens het wandelen ook niet ontdekken dat ze last heeft van de kou..Ze voelt ook niet koud aan dan, en rilt ook niet van de kou..
Door pallas
#1849627
[quote="jara"]
Zeg maar gerust geen vacht op haar buik...
Heb wel over een dekje nagedacht voor haar, maar ik kan tijdens het wandelen ook niet ontdekken dat ze last heeft van de kou..Ze voelt ook niet koud aan dan, en rilt ook niet van de kou..
[/quote]

Meestal zijn die jachttiepjes ook lekker actief :biggrin2:.
Van mij hoeft er geen jasje op hoor, maar er zijn honden die er baat bij hebben.
Voor hetzelfde heeft ze een virusje gehad ;)
#1849692
Het is ook zo asociaal koud geweest. Best kans dat ze daar een reactie op heeft gehad. Max heeft eern jas aan (ook haarloos buikje + HD) en die had ook een beetje dunne ontlasting. Krijg je ervan als je als een mafkees in de sneeuw gaat happen ;D, rollen en met je bek open erdioorheen gaat rennen.

Beterschap voor Jara.
Door jara
#1849778
[quote="May Linn"]
Heeft ze geen sneeuw gegeten?
[/quote]

Ik ga niet zeggen dat ze niets heeft binnengekregen bij het spelen met bal etc, maar echt eten doet ze het niet.
Ik hou het maar op de frissigheid buiten  ;)...merk verder ook niets aan haar dat scheelt.
#1849954
[quote="jara"]
Ik ga niet zeggen dat ze niets heeft binnengekregen bij het spelen met bal etc, maar echt eten doet ze het niet.
Ik hou het maar op de frissigheid buiten  ;)...merk verder ook niets aan haar dat scheelt.
[/quote]

Bij het spelen met de bal krijgen ze toch wel behoorlijk sneeuw binnen hoor! Zeker met die plaksneeuw van de afgelopen dagen....
Het is bij Milik in ieder geval wel de oorzaak van dunnere ontlasting: is dit jaar al zo sinds er sneeuw ligt en was vorige winter ook  het geval.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door