Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mayka
#184772
Mayka moet vandaag onder narcose voor foto's van haar poot. (artrose?)
Hoe kan ik haar helpen om zo snel mogelijk van de bijwerkingen van de narcose af te komen?
Laatst gewijzigd door Mayka op ma 11 okt 2004, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#184776
Wat ik altijd deed was de hond warm houden na de operatie, dus (veel) dekens over ze heen, want ze hebben het vaak erg koud en liggen dan erg te rillen. Ik haalde de dekens er pas af als het tipje van het oor niet meer koud aanvoelde, of als de hond er niet meer onder wil liggen.
Verder rust en de dag van de operatie geen eten geven, er is hier een topic waar volgens mij nog tips werden gegeven wat je je hond te eten kon geven de dag na de operatie: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=6944
Succes!

Oeps, zie dat het voor foto's maken is, dan is de narcose meestal niet zo zwaar, maar misschien heb je toch wat aan deze tips.
Laatst gewijzigd door Nitus op ma 11 okt 2004, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mayka
#184779
karray schreef: Is zij zo moeilijk dan??? Er zijn ook DA die heel goed foto's maken zonder narcose
Helaas, dat is iets wat ik dus bij een eventuele volgende hond (hopelijk ver in de toekomst ;)) ga aanwennen vanaf pup-zijn. De poten aanraken en laten aanraken door anderen. Nu werkt dat dus niet, ik ben de enige die er aan mag komen en dan nog onder protest.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#184781
Warm houden is het beste wat je kunt doen, leg er lekker een kruik bij des te sneller is ze uit de narcose.
Door Audrina
#184783
Ik zet hier dan altijd een grote bench in een rustig hoekje in huis, stop er een lekker dik dekbedje in en leg ze dan in de bench met het deurtje open en ga er zelf vlakbij in de buurt zitten, op de grond, tot ze weer goed genoeg wakker zijn.

Succes bij de DA en sterkte met Mayka.
Door Mayka
#184786
Oké, ga haar vanmiddag lekker warm instoppen, haar mand in de kamer zetten in het zonnetje en de vloerverwarming een slinger geven. (Goed excuus ;))
Bedankt voor de tips!
Door Timmy
#184932
Waarschijnlijk een beetje laat, maar ze kunnen toch antagoneren? Dan lopen ze zo de kliniek weer uit...

Gr.
Linda
Gebruikersavatar
Door sylvia
#184934
Timmy schreef: Waarschijnlijk een beetje laat, maar ze kunnen toch antagoneren? Dan lopen ze zo de kliniek weer uit...

Gr.
Linda
Ik neem aan dat antagoneren betekent een injectie met een vloeistof die de werking van de anesthesie teniet doet?
Door Mayka
#184959
Antagoneren??? Was idd te laat maar wat is het?

Mayka ligt lekker warm in haar mand met een deken over en is nog een beetje duf maar op zich valt het me mee. Ze heeft dus idd artrose en in beide :o achterpoten.

Ik had me gelukkig aardig ingelezen van tevoren dus toen de (vervanger) da me adviseerde om Waltham mobility support te gaan voeren had ik mijn weerwoord al klaar: "Wij voeren Mayka vers dus brokken zijn geen optie en ik geef ook al glucosamine en chondroitine". Toen probeerde hij me nog Rymadil mee te geven maar ook dat lukte niet ;D.

We gaan dus voorlopig nog even door met de glucosamine en chondroitine om het de tijd te geven om aan te slaan en eventueel later Primeval.

Iemand suggesties voor pijnstillers? Denk niet dat het nodig is om dagelijks te geven maar wil ze wel op voorraad hebben zodat ik het kan geven als het nodig is.

p.s. De knuffel is met een blijde blik ontvangen!
Laatst gewijzigd door Mayka op ma 11 okt 2004, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#184962
Je zou bij pijn salisprin kunnen geven, dat is een soort van natuurlijke pijnstiller. En hier geef ik de honden (hebben ook alle 3 arthrose) elke avond een beetje vloeibare duivelsklauw (pijnstillend & ontstekingsremmend) en dat werkt bij mijn honden heel goed. Daarvoor stonden ze op pijnstillers (metacam) maar daar zijn ze nu zo goed als vanaf.
Door Elvira
#184968
e-biosynov, daar zit volgens mij ook glucosamine in. Ik heb het aan mijn hond gegeven op oudere leeftijd, en aan anderen aangeraden, waaronder een hond die op metacam stond en uiteindelijk zonder kon. Ook honden met HD en ED en honden die na een aanrijding op oudere leeftijd problemen kregen. Het is te krijgen bij de dierenarts en via internet. www.biofarms.nl
Hier staan ook verkoop adressen
Door K@rin
#184977
Bij mijn dierenarts verlaten de dieren NOOIT de kliniek, voordat ze helemaal wakker zijn ...............
Ze willen ze zelf observeren, totdat ze helemaal wakker zijn, zodat ze in geval van nood, direct zelf kunnen ingrijpen .........
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door