Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1848660
Borke heeft behoorlijke vuurwerk-angst, gelukkig wonen we tamelijk rustig, maar toch in de randstad.

Een DAP band heb ik al liggen voor hem.
Vorig jaar heb ik hem Telizen gegeven, dit jaar wilde ik het eens met Bach proberen.
Ik heb zelf een doos met stock flesjes van Bach en een boekje ervoor, maar het is best een heel gepuzzel.
Wie kan me wat tips geven, anders dan ervoor naar een Bach therapeut te gaan, want daar heb ik die doos niet voor gekocht :biggrin2:
RC doet niets bij hem, dus dat wil ik niet meer proberen.

Borke wordt trillerig en komt steun zoeken bij knallen, wil dan ook het liefste naar huis rennen als we in het loslooppark achter ons huis lopen. Zo lang de officiële verkoop van vuurwerk nog niet begonnen is, kan ik hem nog wel los laten lopen.
Ik zoek ook iets specifiek voor die periode, iets wat maakt dat hij dan sneller herstelt van de knallen en gemakkelijker zijn vlucht-neiging kan onderdrukken.

Zodra de verkoop wordt vrijgegeven lopen we alleen vroeg in de ochtend met hem (los) achter ons huis en de rest van de dag doet hij het wel in de tuin. Oudejaarsdag wil hij niet eens meer naar buiten en komt hij de tuin niet uit en houdt hij het meestal op tot om 03.00 uur het een tijdje rustig is.

Lastig detail is dat er 3 dames op stapel stonden om te dekken in oktober/november als ze loops waren en geen van hen was toen loops, dat moet dus nog gebeuren... nou als er flink geknald wordt, dan gaat hij echt niet dekken :-[

Ik zit te denken aan:
Cherry Plum
Mimulus
Walnut
Red Chestnut

Wat denken de Bach kenners daarvan?

Heeft iemand nog andere goede tips voor ons?
Geen alcohol, want dat wil ik niet aan dieren geven.
#1849072
Hoi Borke,
Heb je de rescue al eens geprobeerd van Bach? Of is dat wat je bedoelt met RC?
Dat werkt bij Luka als een speer. Zij is ook bang voor vuurwerk en onweer.
Ik begin al een paar dagen van tevoren met het geven van druppels.

Je zou naast de rescue nog Walnut kunnen toevoegen want dat beschermt tegen invloeden van buitenaf.
En misschien kan Larch nog een goede toevoeging zijn want dat versterkt het zelfvertrouwen.

Mimulus versterkt sociaal gedrag. Mensen gaan er makkelijker van babbelen.
Mimulus zou ik niet adviseren bij angst.
Daarvoor in de plaats kun je wel Aspen geven: dat ondersteunt bij angst.
Succes ermee. Het is niet leuk om je hond zo bang te zien...

Groetjes Ineke
#1849264
Ik zou denk ik Rescue plus maken. Recue doet niets aan de angst maar helpt wel bij het herstel en zorgt dat het trauma niet vergroot.
Rescue met Mimulus, Aspen en Walnut.
Van de Rescue doe je dan 6 druppels in het gebruikersflesje en van de andere allemaal 3 druppels.
#1849287
De combi klinkt wel goed.

Wat betreft de conservering kun je ook glycerine gebruiken, dat smaakt wat zoetig, dus dat gaat er beter in dan alcohol. De Bach-druppels an sich staan echter op alcohol, dus een pietsje alcohol ga je niet onderuit komen.

Echter, je gaat het maar een korte periode geven. Als je dan een bronwater gebruikt en het flesje in de koelkast zet en er geen vervuilde pipet in terug zet dan kan zo'n flesje 1 á 2 weken goed blijven.
#1857878
en als ik die verhalen hoor over oorontstekingen en oogprut
huidproblemen enz
die maar niet weg willen gaan
en dat mensen er al elles voor gedaan hebben
en de hond zit op goede voeding
ja dan komt het ergens van binnen uit en daar kan klassieke homeopathie zo mooi bij helpen (moet je wel een goede hebben is jammer genoeg ook geen beschermt beroep)
de regulier da geeft een zalfje of whatever en dan zie je vaak dat het terugkomt of iets anders voor in de plaats
dus dan het probleem van binnenuit oplossen
en ja sorry ben ook een beetje getikt
maar bedoel het wel super goed
adhd ja
#1857889
Inmiddels heb ik ook een Thundershirt Large voor Borke besteld en homeo pathie bij de homeopate waar ik al meer dan 15 jaar mee samenwerk Sita v/d Munnik:
http://www.homeo-natura.nl/
Eigenlijk dacht ik dat ik voor homeopathie al te laat was, maar met een beetje geluk kan het nog wel.

Als TNT Post mee wil werken dan kan ik straks met beiden aan de slag naast de Bach bloesems en DAP band waar ik al mee gestart ben.
Ik ben benieuwd!

Voor lola woef, ik zie dat je nog niet zo lang op Barfplaats bent. Ter info: als je later nog 2x iets wilt toevoegen aan je bericht, klik dan net buiten het kader van je al geplaatste bericht op wijzig en je kan tekst aanvullen of corrigeren, dan hou je 1 bericht i.p.v. 3, dat is wel zo overzichtelijk  :biggrin2:
#1858591
Hallo allemaal,

Het thundershirt is erg populair in Nederland en ik wil jullie graag wat aanvullende info verschaffen over de werking van het thundershirt, omdat dit niet helemaal zonder risico's is.

Je moet namelijk goed weten hoe strak je hem aandoet en hoe lang, te lang of te strak kan juist leiden tot explosies van gedrag. Ik noem jullie dit uit mijn ervaring met lichaamsbandages en nu ook met deze shirts vanuit de TTouch. Ik werk als practitioner veel met deze hulpmiddelen. Het zijn dan ook echt hulpmiddelen die je veelal in combiatie met een bepaalde therapie inzet. Het effect van het shirt is gebaseerd op het feit dat het shirt een constant contact geeft met de huid. De huidsensoren registreren deze druk en maken de hersenen attent op deze gevoels- en bewegingsinformtie. Door regelmatig gebruik (en dus niet de hele dag!) kan de hond leren meer bij zichzelf te blijven en minder te reageren op de omgevingsprikkels.

Ik wil jullie hierop attent maken, omdat ik al meerder keren rare verhalen heb gehoord over de thundershirts en dat is omdat mensen er gewoon één aanschaffen en niet weten hoe ze hem kunnen gebruiken. De winkel waar je ze kunt kopen op internet geeft hier ook geen enkele informatie over. Ik heb hun ook deze informatie gestuurd en ben benieuwd of ze het ter harte gaan nemen. 

Dus weet wat je doet en zegt het voort!

Bovenstaande tekst heb ik gecopieerd van een mail die ik kreeg over het thundershirt.
De schrijfster van de mail is een trainster van N&N dogtrainers.
Misschien heb je iets aan deze info.
#1859598
Borke schreef: Bedankt voor die info Claudia, want over de tijd die je het aan doet staat inderdaad niets vermeld.

Jouw tekst lezend vraag ik me af hoe lang achtereen dan handig is?
Ik ken het hele product niet. Maar misschien kan je info vragen aan N&N dogtrainers?
Zij werken ook met bach misschien kunnen ze je gericht advies geven.
Succes!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door