Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nathascha
#1849195
Lekker is dat. Ik ga ervanuit dat als een kat gelijk hup aant vlees gaat, dat ze niet al te moeilijk is. En wat was ik trots op Alice! ze at gelijk heel haar portie op! Duidelijk gek op Lotgering totaavoer zonder pens. Maar ja die is nu op.

Dus rundvlees compleet van Smuldier. Maar ik heb dat nooit geweten dat daar een deel pens is zit. Ik heb het een maand of 4 niet in huis gehad, misschien is het sindsdien veranderd? Maar goed Madam wenst geen Smuldier. Dus heeft gisteren op 1 hapje na niets gegeten.

Nu heb ik vanmorgen Carnivoer ondooit. Daar staat niet op dat er pens inzit. Maar ook hiervoor haalt ze haar neusje op....

Bij de honden heb ik altijd zoiets van...ach je krijgt vanzelf weer honger en dan ga je wel eten. Ik haal na 10 minuten de bak weg. Ik ga niet zeuren en smeken. Tis eet of gegeten worden zeg maar.

Maar kan ik bij katten dat ook denken? Kijk als mijn honden 1 maaltijd overslaan ben ik nog niet bang. Maar als ze 2 o 3 maaltijden overslaan dan ga ik me wel zorgen maken en vraag ik me af of ze niet ziek zijn. Maar mijn honden hebben tot nu toe altijd gegeten. En op die ene maaltijd na die ze soms overslaan, is vaak ook een verklaring voor. Als ze teveel gras hebben gegeten dan moeten ze eerst ff spugen en daarna eten ze wel weer. Maar hoe zit het bij een kat?

Alice vind duidelijk de andere twee merken KVV niks. Nu komt van de week van Herbyvers de kip, rund en eendcompleet binnen. in de kip en rund zit ook pens. Dus hopenlijk eet ze wel de eend.

Is het gevaarlijk voor haar gezondheid om toch nog even vol te houden dat ze niet eet? en dat ze misschien vanzelf gaat eten van het vlees dat ze nu niet blieft? Of moet ik toch even naar de supermark om lamshart van Rodi ed te gaan halen? Ik kan nl nu geen lotgering in huis halen, want Herby komt er ook aan, dus ik heb nu ook even een praktisch probleem.

graag jullie wetenschap en tips erover. Wist dat katten eigenwijs waren....maar zo erg....ik heb het nog nooit gehad dat ze NIET aten. Maar ja dat was in de brokkentijd tot een week geleden zeg maar.
Door hannabelgje
#1849222
Ik ben niet happig op niet etende katten, 1 dag is hier de max. Je zou bij de AH de smuldier enkelvoudig vlees kunnen proberen, of kipfilet, rundergehakt enz.
De katten hier eten de enkelvoudig vlees van smuldier goed, dat is de blauwe verpakking. daar zit gemalen rundvlees in en geen pens.
Veel succes!
Door Nathascha
#1849258
Ja die vlees versie had ik idd ook al geprobeerd. Sorry had ik er niet bij geschreven. Ik ga zo gelijk even kijken naar de kip versie smuldier en evt lam van rodi.
Hoop dat ze weer gaat eten. Ze loopt wel te zeuren om eten. Denk dus niet dat ze ziek is. Maar ze blieft het merk cq rundvlees niet...
Daarentegen de poes Buffy die dus Logering niet blieft eet nu wel Carnivoer. Voor het gemak dus. Haha het gaat hier weer lekker op zijn 'kats'.
Door Nathascha
#1849751
hoi Koekje en Rianne
dank je voor de reactie.

Buffy heeft net een mengel carnivoer op met nog een kwart zakje 'blikvoer' vanmorgen at ze ook carnivoer maar met de helft van het zakje. Dus die eet gelukkgi wel. Ik ben met haar het blikvoer aan het afbouwen. en dat gaat naar mijn verbazing snel. Ze eet met lust!

Alice is een ander verhaal. Ik had lamshart voor haar ontdooit. en dat blieft ze ook niet. Ik heb er kokend water overheen gedaan...tjee dat STINKT....moet ze het nog niet ( wat ik dan wel weer begrijp het stonk ECHT) Ik had niks ontdooit verder. Dus ik MOEST echt even wat anders. Gistere ochtend heeft ze voor het laatst 1 hap vlees op  :-\ Dus ik heb haar nu een half zakje 'blikvoer' gegeven van ellende. En dat heeft ze nu op. Dus ze heeft iets in haar maag.

morgen heb ik kip voor haar. kijken of ze daar weer van wil eten en anders ben ik genootzaakt om toch haar favoriete merk kvv in huis te gaan halen. Ze MOET eten. zeker nu ze zo met haar weerstand zit en haar ontstoken bekkie.
Door Nathascha
#1850108
dank je voor de tip!
ben inmiddels wat meer katgericht aan het inslaan. het is even wennen. katten zijn echt zo totaal anders dan mijn honden. Maar we komen er wel uit!
Alleen al de kattenbak verschonen is een 'leuker' karwei geworden. ongeloofelijk wat een verschil met brokkenpoep!
Door Nathascha
#1850454
nou 2 happen smuldier kip.... :(
het houd niet over met madam. ik baal er enorm van. Ik ga het gewoon een paar keer per dag aanbieden. Wat een eigenwijs is het zeg. :-\ Dacht dat ze juist zo makkelijk was. Maar tot nu toe is ze merkvast. ik hoop dat ze straks toch meer gaat eten.
Door tiny
#1876533
Rianne145 schreef: Oh ja, kattebakken verschonen is bijna een feest. Dat wat ik er uit schep stinkt nog niet al ik het in een zakje heb zitten :D
En daar ben ik het helemaal mee eens. Wat een prachtige keuteltjes legt madammeke neer! Je kunt ze er zo uit plukken en het stinkt niet.
Maar ja, nou wil ik wel dat ze wat meer gaat eten...
Door MarjanR
#1957622
Ik heb m'n kleine meid ook kvv gegeven en de brokken weggehaald (dat vond ze wel heel vreemd, zij is toch de prinses in huis ;D).
Normaal is cb vleesmix wat ze ook wel at als ik het Teun gaf, maar ze heeft gisteravond twee hapjes genomen en toen niets meer.
Ik heb er nog even 10 seconden magnetron overheen gegooid (oei, dit staat er wel raar...hahaha), maar ook daar werd ze niet warm of koud van.
Ook haar favo blik er nog wat doorheen geroerd, maar nope.
Ik zal zo dadelijk nog wat heet water proberen.

Maar als ik eht goed begrijp is het dus wel terugpakken op haar vertrouwde voer als ze 24 uur niet gegeten heeft?

Ik ga vanmiddag verschillende andere soorten voor het meisje in huis halen. En een tartaartje en een kipfilet als terugvallers.
Maar ik ben juist bang dat als ze geen trek heeft dat ze dan helemaal niet aan de kvv gaat.

Oh, het langzaam overstappen dmv mengen met haar favo voer is ook geen optie, dat heb ik namelijk al geprobeerd.
Ze eet er gewoon omheen en verder niet. En klaar is ze.
Ze doet alsof het maar normaal is dat je niet eet :(

Iemand nog tips (heb ik er een over het hoofd gezien, ik lees me namelijk suf op dit onderwerp).

Goedemorgen trouwens allemaal :)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1957746
Als ze wel tartaar en rauwe kipfilet eet, zou ik dat geven en geen brok. Als je even gaat zoeken is het topic van Ot overzetten nog wel te vinden, voor haar heb ik in het begin ook tartaar gebruikt, want dat at ze wel. 1/4 dagportie cb mengen met een tartaarrondje en dat aan Ot geven in de ochtend, die toen best honger had.
1 tartaartje (zo'n rondje) weegt meestal een kleine 100 gram (afhankelijk van de tartaar-leverancier). Als ze 50 gram op een dag eet, is het erg weinig, maar wel te doen. Eet ze 100 gram, is dat goed. Eet ze 25 gram op 1 dag, is dat naar mijn idee toch net te weinig.
Kipfilet kan je ook in de hakmolen van de staafmixer doen of in de blender, bij gebrek aan vleesmolen. Dan krijgt het een gemalen en kleverige structuur en dan is het makkelijk goed door de cb te mengen. Als je gaat mengen, dan bij voorkeur zo grondig mogelijk, dat de verschillende dingen er niet meer los uit te peuteren zijn.

Er zijn schijnbaar ook katten die niet van mengen houden. Er zijn katten die het wel eten als je 2 soorten gewoon naast elkaar op een bordje legt. Dus hapje CB naast een hapje kipfilet (dan ongemalen of in kleine stukjes). Hier hebben ze daar nooit ingetrapt.
Er zijn ook katten die gewoon niet van kvv houden, die willen liever Barf. Er zijn ook katten die schijnbaar enorm graag prooidiertjes eten, mijn Otje is er daar 1 van en daar kwam ik bij toeval achter. Als je Ot een muis ziet eten, wil je er zelf bijna ook 1.
Door Rianne145
#1957794
Ik heb 1 kater die ik nog niet zo heel lang heb (5 mnd) en die is een vreselijke miepert maar hij eet gelukkg wel 3 smaken (2 cb, 1 bibi) en als ik het meng eet hij niets. Als ik 1 thee lepeltje in het bakje leg eet hij maar het halve bakje leeg. Dus ik leg standaard 1 theelepeltje  van het voer wat hij niet lust naast zijn bakje. Hij eet daardoor inmiddels ook Tinlo eend en makreel. Gekke beesten die katten!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door