Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1848796
Vanmorgen tijdens het wandelen wilde ze ineens niet verder, kwam elke keer bij me staan en ging elke keer liggen. Ze heeft ook nog gal gespuuwd.
Thuis wilde ze niet eten en ik heb haar eerst even een pijnstiller gegeven om te kunnen ontspannen.
Ze heeft verder wel geslapen en tussen de middag toch lekker gewandeld.
Vanavond nog steeds niet eten alleen wilde ze een rood staafje wel opeten, maar die kwam er vanavond weer uit.
Vanavond met de wandeling ging ze twee keer zitten om te poepen maar volgens mij (wat ik kon zien in het donker) kwam er niet veel uit.
Nu ligt ze wel weer te slapen, af en toe rekken.
Ik heb wel wat olie in haar bek gestopt. Lever of pens heeft dus geen zin, want ze wil niets eten.
Omdat ze nu slaapt zit ik welte denken om dan maar morgen naar de DA te gaan, maar het liefst ren ik altijd gelijk als er wat met mijn honden is.
Kan ik wel wachten?

Groetjes Trudie
#1848819
Met dat rekken en strekken kan je er wel vanuit gaan dat ze buikpijn heeft :-\.
Hoelang is het nu geleden dat ze gepoept heeft? Wat heeft ze voor het laatst gegeten?
Misschien kan je nog een klisma proberen, maar als er verder dan niks komt zou ik toch met haar naar de d.a.
Aankijken vind ik ook best riskant. Aan de andere kant is het weer heel lastig om het hier op apier goed te beoordelen........
#1848834
Nee ze heeft net veel bot gehad, gisterenavond had ze eendennekken met groenten.
Vandaag heeft ze nog helemaal niet gegeten.


het gekke is dat ik altijd heel alert ben op de ontlasting maar nu weet ik het toch niet meer van gisteren. Volgens mij gisterenochtend nog wel.
Vanmorgen had ze een heel klein beetje en vanmiddag ook een heel klein drolletje, niet hard maar zacht, maar echt minimaal.

Als ik haar buik voel, voelt het wel hard.

Ze slaapt nu wel, maar om de zoveel tijd toch weer haar hoofd omhoog en anders liggen, je kan niet zeggen dat ze heel ontspannen slaapt.
Kleine korte slaapjes. Als ik nu naar haar kijk, ziet het er weer rustig uit, maar dat kan zo weer over zijn.

Pfff moeilijk, ik ben ook bang dat ik de DA voor niets op zondagavond lastig val.
#1848841
Red_Hunter schreef: Pfff moeilijk, ik ben ook bang dat ik de DA voor niets op zondagavond lastig val.
Liever een keer voor niks de DA geraadpleegd, dan verkeerd geoordeeld te hebben... beter nu te bellen dan vannacht.
Ik zou even bellen en overleggen, nu is het nog niet zo laat.
#1848988
Borke schreef: Liever een keer voor niks de DA geraadpleegd, dan verkeerd geoordeeld te hebben... beter nu te bellen dan vannacht.
Ik zou even bellen en overleggen, nu is het nog niet zo laat.
Dat zou ik ook doen. Eventueel kun je haar, als e op haar zij ligt, een beetje masseren tussen haar achterbenen richting de anus.
#1849131
Ik ben  net gebeld door de da, de operatie was goed gegaan en ze moest nu nog bijkomen.
Ze hadden haar extra narcose moeten geven omdat ze zich er tegen verzette, dus nu duurt het ook wat langer voor ze bijkomt.
Er was dus een prop gevonden in haar dunne darm, een prop van poep en bot.
De prop was dus toch al verder dan ze dacht, maar de operatie was toch wel nodig. Haar darm werd al weer rose dus dat klinkt goed.
Nu maar afwachten.
Morgenochtend wordt ik weer gebeld.

Wat ik wel erg vind, is dat ze vannacht dus alleen achter blijft in de praktijk.
Maar nu vervoeren is ook niet goed. Bah is zal wel niet veel slapen vannacht.

Bedankt voor het duimen allemaal.

Groetjes Trudie
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door