Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nadja
#1848826
Onze beagle van 4 maanden oud geven wij rauw vlees...omdat het onze eerste pup is en alles voor ons nieuw is zijn wij eerst begonnen met Alaska en Smuldier..
laatst hebben wij haar kippenhartjes gegeven, maar dit liet ze gewoon staan..ze rook er eens aan en ging bij haar voerbak weg..
omdat ik er helemaal nieuw in ben weet ik niet zo goed hoe ik het moet doen..ook hebben wij eendennekken voor haar gekocht? dit kan gewoon bij een pup?
Door Nadia
#1848956
Welkom!
Neem idd je tijd om in te lezen. Sommige honden kunnen nogal mutsen met eten. Zorg dat je bij een pup zorgt dat hij altijd hongerig is. Wat ik hiermee bedoel is, dat je zijn porties moet aanpassen zodat hij bij de volgende maaltijd staat te springen om eten omdat hij dan echt weer honger heeft. Als hij nog vol zit van de vorige maaltijd kan het zijn dat hij gaat mutsen.

Voor de rest goed inlezen voor wat wel en wat niet te geven. Eendennekje kan prima. Wellicht even platslaan.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1849019
Welkom op Barfplaats  :)

Ik zou voor nu even een complete kvv (kant en klaar versvoer) blijven geven en je ondertussen goed inlezen over BARF.
Zeker bij een pup zou ik niet zomaar zelf "wat proberen".
Dus het is inderdaad verstandig om te beginnen met het lezen van de documenten die Pike al vermeld heeft.
Dan kan je een menu maken en als je dat prettig vind kan je dat hier plaatsen zodat er nog aanvullende tips gegeven kunnen worden.

Ik heb net op de website van Alaska kvv gezien dat ze een natuurlijke calciumbron gebruiken (gemalen botten) dus dat is goed.
Smuldier gebruikt een calcium supplement ipv gemalen bot.
Alaska heeft dan de voorkeur, omdat de calcium uit botten veel beter opneembaar is dan een calciumsupplement.
Zeker bij een opgroeiende hond is dat heel belangrijk.

Verder zag ik dat Alaska geen pre-mix toevoegt.
Dat is prima, maar dat betekend wel dat je minimaal 5 verschillende diersoorten moet voeren om het compleet te krijgen.
Wissel de verschillende smaken Alaska dus goed af.

Veel plezier met inlezen en als je vragen hebt, stellen hoor!
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#1849115
Welkom op BP!  ;)
Ik sluit me aan bij de anderen door je te zeggen dat het belangrijk is om je goed in te lezen.
Daardoor krijgt je meteen inzicht in het barfen.
Vooral bij een pup is dat belangrijk want die groeit maar één keer op.
Succes en veel plezier.
Door Nadja
#1849912
HannekeKjell schreef: Welkom op Barfplaats  :)

Ik zou voor nu even een complete kvv (kant en klaar versvoer) blijven geven en je ondertussen goed inlezen over BARF.
Zeker bij een pup zou ik niet zomaar zelf "wat proberen".
Dus het is inderdaad verstandig om te beginnen met het lezen van de documenten die Pike al vermeld heeft.
Dan kan je een menu maken en als je dat prettig vind kan je dat hier plaatsen zodat er nog aanvullende tips gegeven kunnen worden.

Ik heb net op de website van Alaska kvv gezien dat ze een natuurlijke calciumbron gebruiken (gemalen botten) dus dat is goed.
Smuldier gebruikt een calcium supplement ipv gemalen bot.
Alaska heeft dan de voorkeur, omdat de calcium uit botten veel beter opneembaar is dan een calciumsupplement.
Zeker bij een opgroeiende hond is dat heel belangrijk.

Verder zag ik dat Alaska geen pre-mix toevoegt.
Dat is prima, maar dat betekend wel dat je minimaal 5 verschillende diersoorten moet voeren om het compleet te krijgen.
Wissel de verschillende smaken Alaska dus goed af.

Veel plezier met inlezen en als je vragen hebt, stellen hoor!
ja dat is dus het probleem...Marley is moeilijk met eten..konijn lust ze niet, kip is ze ook niet echt dol heb ik nu weer ondekt..ze is wat dat betreft best lastig  ;D
wel is ze helemaal gek op Run/Pens van Alaska..
ik heb al aardig wat gelezen hier op Barfplaats, wat de honden wel en niet mogen hebben..het is erg handig om te weten allemaal..maar mocht ik vragen hebben dan stel ik ze zeker weten..want ik wil het natuurlijk wel goed doen voor ons lieve hondje
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1850270
Dan zou ik zeker overstappen naar een andere kvv waar wel een pre-mix aan toegevoegd wordt, nu voer je namelijk niet compleet en dat is niet erg voor een paar weken,
maar zeker met een pupje zou ik die periode zo kort mogelijk houden.

Wat Nadia zegt vind ik ook iets om over na te denken:
Krijgt ze toevallig niet te veel eten? Dat ze daarom gaat miepen en alleen eet wat ze het lekkerst vindt?
Door Nadja
#1850972
HannekeKjell schreef: Dan zou ik zeker overstappen naar een andere kvv waar wel een pre-mix aan toegevoegd wordt, nu voer je namelijk niet compleet en dat is niet erg voor een paar weken,
maar zeker met een pupje zou ik die periode zo kort mogelijk houden.

Wat Nadia zegt vind ik ook iets om over na te denken:
Krijgt ze toevallig niet te veel eten? Dat ze daarom gaat miepen en alleen eet wat ze het lekkerst vindt?
maar hoe bedoel je precies overstappen? want alaska is geen slechte voeding over het algemeen volgens mij fokster...
ja teveel dat weet ik niet..onze fokster voerde ook rauw vlees aan haar Beagles en die vertelde mij dat ik vooral nu met pup tijd 60 tot 70% moest voeren per dag...
dus zo'n 60 a 70 gram per kilo gewicht..Marley is ruim 6 kg dus wij voeren haar 350 gram per dag...ik kan niet zeggen dat ze te veel krijgt dat niet..want als ik eten voor haar neer zet heeft ze het zo op...dus honger heeft ze wel (maar ik denk dat dat een beagle eigenschap is)
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1850983
ff denken ....Noa is 6 kilo , krijgt 4% en voer ik iedere dag rond de 180 gram (barf)
pups krijgen gemiddeld tussen de 5% (grote pups) en 10% (kleine pups) .....
dus misschien is voor jouw beagle  de 8% die je nu voerd een beetje te veel aangezien hijnu minder  eet.
ik persoonlijk zou je hond iets minder gaan geven zodatie als je het eten neer zet hij ook echt wil eten  :)
want als je nu barf produckten gaat uitproberen terwijl hij geen honger heeft , eet hij die natuurlijk ook niet op
Door Nadja
#1851014
lauraV schreef: ff denken ....Noa is 6 kilo , krijgt 4% en voer ik iedere dag rond de 180 gram (barf)
pups krijgen gemiddeld tussen de 5% (grote pups) en 10% (kleine pups) .....
dus misschien is voor jouw beagle  de 8% die je nu voerd een beetje te veel aangezien hijnu minder  eet.
ik persoonlijk zou je hond iets minder gaan geven zodatie als je het eten neer zet hij ook echt wil eten  :)
want als je nu barf produckten gaat uitproberen terwijl hij geen honger heeft , eet hij die natuurlijk ook niet op
ja maar het probleem is dat mijn hond altijd honger heeft...als ik het eten neer zet eet ze het ook zo op...het duurt geen 10 minuten...hahaha..maar ze vind kip en konijn niet echt top! ik voer haar nu alaska en ze is helemaal gek op rund/pens van dat merk...ook ruderhart vind ze erg lekker en pens.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1851031
Nadja schreef: maar hoe bedoel je precies overstappen? want alaska is geen slechte voeding over het algemeen volgens mij fokster...
Ik zeg niet dat Alaska een slechte voeding is, alleen voer je met 1 smaak Alaska niet compleet.
Omdat er geen pre-mix (vitaminen, mineralen enz.) aan toegevoegd wordt moet je het "compleet maken" door diverse smaken af te wisselen.
Iedere diersoort bestaat uit een andere combinatie van voedingsstoffen.
Als je jouw pup maar 1 smaak Alaska blijft voeren, krijgt ze dus lang niet alle voedingsstoffen binnen die ze nodig heeft en loopt ze op den duur tekorten op.

Ik vermoed ook dat ze inderdaad toch wat veel voeding krijgt, omdat ze miept met kip en konijn.
Kan je haar ribben nog makkelijk voelen? Je hoeft ze niet te zien.
Voeren doe je met je ogen, dus wordt haar speklaagje te dik voer je minder, wordt ze mager dan voer je meer.
Goed kijken naar je pup is belangrijker dan het volgen van een richtlijn op de verpakking.
Iedere hond is anders en de voedingsbehoefte kan behoorlijk verschillen van hond tot hond  :)
Door Nadja
#1851041
ja haar ribben zijn nog goed te voelen en niet te zien...dus ik zou haar misschien minder moeten voeden?dan moet ik dat misschien eens proberen..
maar oke ik heb nu nog wel wat rollen liggen voor haar maar ik zou dus wat anders erbij moeten halen voor haar vitaminen en mineralen.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1851053
Als je de hoeveelheid wat verminderd, kan het zijn dat ze de kip en konijn variant wel gewoon gaat eten.
Ze hoeft niet mager te worden hoor, maar ik zou het zeker een paar dagen proberen.

Als ze alle smaken Alaska gewoon eet (rund, kip, eend, fazant en konijn) dan hoeft je geen andere kvv te zoeken want dan voer je compleet.
Als ze blijft weigeren om alle 5 de soorten te eten, dan zou ik zeker een andere kvv gaan geven (met pre-mix) zoals bijvoorbeeld Carnibest,
dat is over het algemeen ook goed verkrijgbaar.
Door Nadja
#1851070
ik woon zelf in Bunschoten, maar ik moet zeggen dat het bij ons moeilijk te verkrijgen is in de buurt..ik heb toevallig nu een adres op internet gevonden die Barf verkoopt, maar ook de Alaska rollen..dus ik zou eigenlijk gewoon eens een paar rollen moeten bestellen van ieder soort en dan kijken...
ik ga me best doen..bedankt alvast...hoelang zijn de kippenhartjes eigenlijk houdbaar na ondooien (in de koelkast)...ik weet nooit zo of ik moet geloven wat er op de verpakking staat...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door