Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#1843898
Naar aanleiding van het topic aangeboden hert, vroeg ik mij af hoeveel jullie uitgeven aan vlees.
En wat de prijzen zijn.

Ik zal beginnen.
Ik koop voornamelijk bij herby, omdat dat voor mij het makkelijkste is en bij sommige mensen uit de buurt neem ik wat over.

per kilo:
Kipkarkassen 45 cent (via Arli)
gemalen kipkarkas en eendkarkas 1.30 (herby)
eendenvleugels 1.50 (herby)
eendenhartjes 2.50 (herby)
tamme eendenlever 2.00 (herby)
struisvogel vlees 4.25 (herby)
kalkoen gemalen 2.50 (herby)
eendenspiervlees met vel 2.75 (herby)
geitenvlees 2.25 (via Arli)
hazenvlees ? (herby)
Gebruikersavatar
Door judith vd
#1843952
Wat 'n interessante topic!
Ik koop grotendeels ook via de reguliere adressen + natuurlijk via de forumleden die van alles regelen.
Verder heb ik nog niet mijn eigen adressen gevonden. Verse vis koop ik op de markt voor ongeveer 2,50 per kilo.
Laatst ben ik wel bij een slachter in Elst (bij Arnhem) geweest. Hij geeft mij nog wat prijzen door. Als ik die heb, dan zet ik de info op het forum.

groet,

Judith
Gebruikersavatar
Door pike
#1843956
Van alles wat op jouw lijstje staat koop ik alleen kipkarkassen  ::) en een enkele keer eendehartjes.
Voor grote kipkarkassen (dat is het rug- én het borstdeel, dus compleet) betaal ik 1 Euro per kilo.
Eendehartjes 3 euro per kilo.
Door pallas
#1844160
Ik koop voornamelijk via barfplaats leden en bijna geheel EKO. Dus helemaal vergelijken kan je het niet.

Soms betaal ik voor lamspens wel 3 euro de kilo en dan moeten we er ook nog voor rijden, de andere keer kan ik meedoen met een strakke actie en ben ik relatief heel goedkoop uit. Ook krijg ik soms eens gratis wat van een vriendin of rijd e iemand voor me heen en weer. Daardoor heb ik dan financieel ruimte en kan ik dan weer eens biologisch vlees inslaan. ( ben ook erg blij met deze vrienden :))
Wij proberen dan op andere manieren wat terug te doen.

Ik probeer als gemiddelde per kilo barf niet hoger uit te komen dan 1,50- 2,00. 
Door judith1967
#1844244
Ik koop wat bij IC,supermark/markt,soms bij Herby en via dit forum!!
Bi het Ic haal ik voornamelijk: Lams/geitepens 1,00 per kilo(als je min.5 kilo afneemt,en ik neem dan meestal 10 kilo per keer)
                                        Geitesnippers:dacht dat het 2,00 per kilo is.
En soms wat orgaan,nu heb ik hersenen gehaald een bakje 2,99(om te proberen voor een keertje)
En ik heb een lamsplukje meegenomen 2,50 de kilo luchtpijp,long(koop ik meestal niet,maar voor een keertje erbij)
Supermarkt,daar koop ik meestal die braadkuikens: 1,99 of 2,29
Bij Herby heb ik nu al een hele poos niks besteld!
Mijn man haalt dinsdags op de markt de zalm,volgens mij iets van 1,50 per zo zalm(kop en middengedeelte)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1844328
Mijn max. bedrag per kilo barf is 2,00.
Bij vleesbot en het meeste orgaan zit ik daar ruim onder. Spiervlees is wat minder goedkoop, maar kan ik ook voor max. 2,00 krijgen.
Ik koop vooral bij Jol, VSE, slagerij West en andere leuke aanbiedingen.
Herby en Lupa vindt ik te duur geworden door de tijd heen.

Ik reken meestal wel het gemiddelde uit per grote bestelling, deze keer zo'n 120kg voor gemiddelt 1,41 de kilo.
Dat vindt ik goed te betalen  :)
Door arli
#1844355
bubbabling idd een leuk topic,
Ik koop hoofdzakelijk nu groot in omdat ik dan vaak lagere prijs kan krijgen, en zo dus ook mede barfers laat meegenieten, zo zijn we allen geholpen. Ik koop de kip karkas dat is heel divers ene keer meer rug als de andere nu per 100 kg tegelijk, varen een 6 - 7 mensen op mee van 2 kg tot 20 a 30 kg.
mijn gemiddelde prijs varieert,, zit zo tussen de 2 en de 4 euri p kg
ook koop ik wel bij andere barfers als er wat leuks en lekkers tussen zit.
bestel tot heden niet bij herby ofzo..
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1844379
Ik koop nog altijd op "gewone" adresjes. Een thuisleverancier kan me op voorhand al op geen enkel gebied bekoren.
Eend e.d. van vse voor de daar bekende prijzen. Kip (karkas, nek, andere delen) door de bank genomen 90 cent. Kiporgaan iets duurder. Vis van de sligro, 3 euro geloof ik. Pens, per stuk 1 euro, soms daar nog de helft van, ligt eraan wie er staat. Rund/geit spiervlees + hartje/niertje  1 á 2 euro (ligt aan de kwaliteit) Parelhoen/kwartel, indien verkrijgbaar, iets van 2,50 de kilo, dacht ik.
Ik hou het dus duidelijk niet zo heel ernstig bij. :biggrin2:
Door miik
#1846283
Tja het wisselt nogal.
Maar een idee
- kip en eend een euro per kilo
- orgaan 1,60 per kilo (kip)
- spiervlees (paard, kalkoen, parelhoen) vaak tussen de 2 en 3 euro per kilo
- heel konijn 2,50 per kilo
- kalkoen nekken 2 euro per kilo
- Zalmkoppen 50 cent per stuk en hele haring 75 cent per stuk (maar de haring heb ik al een tijd niet meer gehad)
- en verder de aaanbiedingen van Nikedog/rita, daar zijn we vaste klant :)
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1847395
hier ook heel verschillend omdat ik behalve bij de gewone slagers en vishandel ook via dit forum meebestel met anderen die het voor een mooi prijsje kopen bij de grotere slachterijen.

lamspens gemiddeld tussen de 1,25 en de 1,50 (isl.slagers)
paard, rundvlees tussen 2,00 en 3 euro
Parelhoenkarkas tussen de 2 en 2,50 dacht ik
kip tussen de 0,50 en 1,80 pkg.  
Eend tussen de 0,60 en 1,60 p kg. (meebesteld bij VSE)
heel konijn in het vachtje ca. 2,50 pkg. (ik mag altijd mee bestellen)
Kalkoen en parelhoenvlees tussen de 2 en 3 euro
Kalkoennekken 2,00 p kg.
geitenvlees/ribben ca 10,00 per 3 kg (Isl.slager)
Runderpens ca 1,50 pkg
Zalmkoppen ca 5 euro voor 3 a 4 kg.(markt)
sardines, makreeltjes, poon 10,00 voor 3 kg. (visboer)
wild tussen de 1,50 en 3,50 pkg (haas is wel eens wat duurder maar dan heb ik m helemaal compleet)
geiten/lamskop ca 1,25

Heb wel eens wat besteld bij Herby in het begin, maar dat hoeft gelukkig niet meer met al die contacten hier op het forum, in combinatie met de marktvis en de islamitische slagers. ;D
Laatst gewijzigd door Aquillo op za 04 dec 2010, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#1847623
Ik vind trouwens dat je niet veel hebt aan prijzen die zo genoemd worden. Je kan het niet vergelijken omdat je de spullen er niet bij ziet. Er zit veel kwaliteitsverschil tussen; veel vet, weinig vet, mager, doorregen, veel pezen en bindvliezen en wat al niet tegenover weinig van dat spul, grote lappen, kleine stukjes, gemalen, jonge beesten, oude beesten, dat soort zaken.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1847924
pike schreef: Ik vind trouwens dat je niet veel hebt aan prijzen die zo genoemd worden. Je kan het niet vergelijken omdat je de spullen er niet bij ziet. Er zit veel kwaliteitsverschil tussen; veel vet, weinig vet, mager, doorregen, veel pezen en bindvliezen en wat al niet tegenover weinig van dat spul, grote lappen, kleine stukjes, gemalen, jonge beesten, oude beesten, dat soort zaken.
Heb je helemaal gelijk in :)
Door hannabelgje
#1848754
Ik ben toch wat duurder uit.
Mijn spiervlees komt van lupa en dat is rond de 3,95 per kg, hert, rund, konijn, geit.
Mijn kip heb ik nu kunnen kopen voor 0.40, maar meestal betaal ik meer, rond de euro per kg
Mijn eend heb ik van VSE
mijn konijn komt van lupa en dat is 1,75 p/kg
Mijn orgaantje komen ook van lupa en dat kost gemiddeld 2.50 per kilo
Laatst had ik wat luxer spul en was ik 3.50 kwijt per kg.
Ik probeer zoveel mogelijk mee te bestellen hier, dat scheelt aanzienlijk.
ook geef ik smuldier vlees enkelvoudig om de kosten lager te houden. Dat eten ze hier ook heel erg graag.
Door renate1985
#1849268
ik bestel bij Richards versvoeding en ik ben voor bijna 5 weken ( 32dagen ) ongeveer 100euro kwijt voor 2 honden ( voor 48kilo vlees ).
ik heb dan een heel uitgebreid menu ( 11 diersoorten ).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door