Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door massam
#184787
mijn honden zitten nu een paar weken volledig op AHV.

nu heb ik begrepen dat het kan dat ze afvallen in het begin en dat dat weer bij kan trekken...

sam wordt steeds dikker!!

kan dat ook alleen nu zijn en dat ie straks weer dunner wordt??

wat ik gaf:

's ochtends:
lola (ongeveer 9/10 kg, 5 maanden) 200 gr
sam (18 kg, 1.5 jaar) 300 gr

en 's avonds hetzelfde nog een keer.

nu geef ik ze 20 per dag 250 gr. sam iets minder dus en lola iets meer.

sam mag echt niet dikker worden dan dat ie nu is!!!

maar als dat weer teruggaat weet ik dus niet of het slim is hem nu minder te geven...

iemand een idee?
Gebruikersavatar
Door Binno
#184794
Het scheelt echt per hond hoor. Ons maltezertje zag je ook dikker worden vanaf hij op Duck stond. We geven hem nu gewoon minder en dat gaat goed.
Ik zou Sam dus wat minder voeren en kijken hoe het gaat, wordt hij dan toch wat mager dan ga je gewoon weer iets meer geven. Beetje uitzoeken dus. ;)
Door Lizzy
#184829
Niet iedere hond wordt eerst heel mager nadat je over geschakeld bent. Ik heb ook geen idee hoeveel graan er in AHV zit trouwens. Als relatief wat meer graan bevat als andere merken, dan zou het kunnen dat je daar sowieso geen last van hebt met AHV.

Maar goed, laat die voedingstabellen maar links liggen. Dat is een leuke indicatie, maar meer niet. Als jouw hond te dik wordt, geef hem dan gewoon minder.

Groetjes, Lizzy
Door Lupa
#184845
voeren met je ogen!!!!!
Tika is een kooiker van 12 kilo die eet meer dan Mientje ook een kooiker van 12 kilo.
dus ik zou zeggen geef toch minder
Laatst gewijzigd door Lupa op ma 11 okt 2004, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#184846
sam is volwassen dus hij heeft minder nodig dan Lola.
personelijk vind ik dat je sam te veel geeft.
sam is 18 kilo dus bv 25gr per kilo gewicht? help heb geen rekmachine bij me :-[
Door massam
#184899
ik voer ook op het oog, want op de verpakking moet lola iets van 700 gram.. da's dus echt veeel teveel!!!!

als jij zegt 25 gram dan zit ik nu ongeveer goed. hij krijgt nu 500 gr per dag en met 25 gram zou het 450 zijn.

we kijken wel en wordt ie echt een vetje krijgt ie gewoon niks meer! >:( eet ie eindelijk weer wordt ie vet. het moet niet gekker worden! :o


:P
Door Lupa
#184945
mischin een andere merk dan?
lupa weegt 27 kilo en ze krijgt nu 500 gr(eigenlijk moet ze naar de 25 kilo) :'(
Dus ze krijgt nu minder dan 500 gr eigenlijk.
ik ga uit van 20gr per kilo gewicht.
Ik zou zeggen ga uit van 20 gr per kilo gewicht dan kom je uit op 360 gr.
Laatst gewijzigd door Lupa op ma 11 okt 2004, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door massam
#185244
nee, ik ga geen ander merk proberen.

ze vinden dit zooo lekker en doen het er zooo goed op!

ze hebben er nog nooit zo goed uit gezien!

ze poepen net zo vaak als voorheen, maar veel minder.

sam krijgt gewoon minder vanaf nu.
Door karray
#185260
Niet kijken wat op de verpakking staat, mar naar je hond.Mijn honden krijgen allen Bibi, de meeste krijgen ongeveer de helft wat op het voedingstabel staat,behalve de jongste .
Door massam
#185288
ik geef lola idd ook wat meer omdat er in de folder van ahv staat dat ze het nodig heeft als pup.

ze krijgt nu dus net iets minder als sam.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door