Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door signmodel
#1844720
hoi,

mijn herder x husky job heeft al lange tijd van steeds terug kerende kwaaltjes.
zoals: voorhuid ontsteking, vermageren (zelfs spier-afbraak) ruikende vacht, oor prut, stemmingswisselingen

1,5 jaar geleden heb ik hem uit het asiel gehaald, mager en hij stonk dus meer eten( high energy brok)geven en onder de douche, voorhuid ontsteking ( laten castreren), hyper actief en aan de dunne. op de voorhuid huidsteking na ging het met een maand al beter met hem wel bleef hij last houden van braken (dus aan een tuig uitlaten)helaas werdt het niet lang daarna weer slechter.

1 jaar geleden kwam de uitslag van voedsel allergie dus op de hypo-allergeen brok en weer ging het snel goed en fout met hem. hij werdt weer vervelent (druk) weer mager.
gelukkig bleef de dia etc uit. ondertussen al tig keer bij de da geweest vanwege zn voorhuid ontstekingen.

9 maanden geleden begonnen met vers en dit ging tot 2 a 3 weken geleden goed.  hij is weer aan het afvallen en gaat naar hond (duh) ruiken. zo  ongemaniert als hij was is hij verandert in een iets te rustige hond.
buiten rent hij nog wel maar binnen slaapt hij een maar en heeft een trieste blik in zn ogen.

vanmorgen bij de da geweest alles wat ze zo kon bekijken en zn bloed was goed. zij vond m wel helder maar ik ken mijn hond niet meer zo.

nu moet ik van 3 dagen de ontlasting opvangen en vrijdag zn urine en wordt dat nagekeken dus wacht t nog maar af.

heeft iemand ideeen wat dit kan zijn of misschien nog symptonen die er bij horen waar ik op moet letten??

mn arme vent voelt zich echt niet lekker.

alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1844726
Het klinkt als ontgiften, maar daar is ie dan wel rijkelijk laat mee. Heb je hem al eens onderworpen aan een wormen test?
Ben je iets nieuws gaan voeren in je menu? Iets waar hij allergisch voor zou kunnen zijn? Nieuw wasmiddel gebruikt , ect?
#1844876
mmmmm de ontgifting hebben we wel gehad. en wormen pillen gaan er regelmatig door heen. das t ook niet. heb niet een ander wasmiddel ofzo. maar bedankt, en het is ook niet zoals ontgiften. toen had ie pus uit zn oogjes ook enzo, nee t lijkt er niet op.
zou het kunnen zijn omdat hij soms slecht eet? of heeft t er mee te maken??
hij lust echt heel weinig.
ik peins me hersen door me schedel en weet t gewoon niet mee.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1845005
heb je de verhoudingen van voeren wel kompleet?
even de hond wegen en een tijdje in de gaten houden  :) (evt het menu aanpassen/ meer proberen te voeren)
misschien een tijdje probiotica bijgeven om de weerstand te verhogen?
ik ben benieuwd naar de uitslag van de urine en het bloed...
#1845006
Wat voer je hem precies? "Vers" kan ook kvv zijn, en kvv kan granen bevatten, en granen kunnen weer allerlei reacties uitlokken. En ik weet niet of regelmatig wormpillen erin stoppen wel zo gunstig/nodig is. Had/heeft ie wormen?
#1845738
wij barfen juist omdat ik dit hier allemaal al gelezen had en daarom op barf uit kwam, tot een jaar geleden had ik zelfs nog nooit van gehoord  :-[
toen was ik ook zo radeloos maar momenteel lijkt het wel slechter te gaan hij lijkt net alsof hij op de prednison staat.
ontwormen doen we elke 3 maanden, nu 2 maanden geleden dus vind mezelf wel trouw als het op dat soort dingen gaat.
en een allergie........ kan hij zich daar zo lang zo beroerd van voelen? hij is wel een dief maar daar kwam hij sinds we barfen na een weekje jeuk weer erg goed overheen. en dat is t m nou eigenlijk, hij heeft geeen jeuk of geiiriteerde huid deze keer.  nu ik er zo op let lijkt hij ook wel hoofdpijn te hebben net een rimadyl gegeven in overleg met de da.
ik wil m nu wel eens helemaal na laten kijken maar een natuurlijke da wordt dat vergoedt met de verzekering??

ik heb ook ff gesurfd en denk dat t misschien wel de ziekte van lyme kan zijn. 

fijn dat iedereen met ons meedenkt.
#1845745
ps
ik voer m in verhouding alleen weinig groenten maar dat zal t niet denk, bot,vloees en orgaan zijn in verhouding. mijn menu is enige tijd geleden door mede forum leden goed gekeurd alhoewel weinig bot maar nu krijgt hij minder groenten du dat valt weer op zn plek.
hij eet alleen kip, rund, lam, wild en eend. niet veel variatie maar hij wil niks anders
#1845951
signmodel schreef: ontwormen doen we elke 3 maanden, nu 2 maanden geleden dus vind mezelf wel trouw als het op dat soort dingen gaat.
Daar zou ik per direct mee stoppen, als een hond geen wormen heeft is het totaal overbodig om te ontwormen en kan het zelfs heel schadelijk uitpakken voor je hond.
Ik begrijp dat je het op deze manier goed denkt te doen, want "men zegt" altijd dat een hond regelmatig ontwormt moet worden.
Maar een wormkuur is een behóórlijke stoot gif die de ingewanden van je hond te verwerken krijgen.
En "preventief ontwormen" kan niet, je kan vandaag een wormkuur geven en morgen kan je hond een wormbesmetting oplopen.
Als je eraan twijfelt of je hond wormen heeft, kan je beter eerst een ontlastingonderzoekje laten doen.
Als hij/zij dan wormen heeft, weet je ook welke en kan je gericht ontwormen.

Als er vrijdag niks uit de onderzoeken komt zou ik inderdaad ook een holistische DA opzoeken.
Als je naar een holistische DA gaat die tevens "regulier DA" is, lijkt het me geen probleem voor de verzekering.
Laatst gewijzigd door HannekeKjell op do 02 dec 2010, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
#1848463
thanx maar das allemaal erg ver. wel heb ik een afspraak gemaakt bij een holistische praktijk in amsterdam. das wat dichterbij.
de poepjes worden opgestuurd dus nog ff wachten op de uitslag.
sinds gister lijkt job er weer te zijn. kwam weer op schoot en op zn poefje liggen probeerde weer kattenvoer te jatten. dit is nu wel weer de 3e keer in 1,5 jaar tijd dat hij er zo aan toe is dus ik ga m  nu helemaal na laten kijken. er is gewoon iets mis met hem. hij ziet er niet uit al een gezonde hond namelijk.

nog even een vraag:
ik krijg steeds van 2 vriendinnen het commentaar dat ik teveel wandel. (ik vind van niet)
heb het idee omdat hun bijna nooit lopen het mij kwalijk nemen.
ik wandel s morgens een ruim uur aangelijnd soms fiets ik.
tussen de middag een snelle poep en plas
s middags een uur/ 2 uur los
s avonds weer 15 minuten
is dit echt teveel??
kan hij hier oververmoeid van raken??
onhoud wel dat het een x husky van 2,5 jaar is. (vind ik het nog te weinig en mijn x terrier met korte pootjes van 5 jaar loopt dit probleemloos)

allemaal bedankt.

oh en van die wormenkuur: ik moet echt nog leren dat dit soort dingen niet altijd goed zijn. heb 5 jaar in een asiel gewerkt en ben zo opgevoed dat brokken, ontwormen etc. het aller beste zijn.
Door pallas
#1848470
Voor een fitte hond is dat beslist niet teveel hoor. Maar als hij niet lekkeris en spierafbraak heeft zou ik wel kijken of het hem helpt als je wat minderd met het wandelen. Honden geven zelf best goed aan dus ik neem aan dat het wel snor zit en je dat al doet.

Als ik jou was zou ik ook eens naar de schildklier functie laten kijken, je weet maar nooit.
#1848476
3 uur per dag begrijp ik
KAN wel teveel zijn zeker als ie zich niet  lekker voelt
met veel fietsen KAN ie stress krijgen  KAN
ik zou gewoon rustige snuffelwandelingen maken
(want wat stress met je kan doen is schrikbarend)

de klassieke homeopaat komt naar je huis
ze sturen iemand van de opleiding onder toezicht van hildegard dijkgraaf

en de bioresonantie is zeker de moeite waard (je hoeft niet en en te doen)
zij kunnen wel veel dingen voor je uittesten
maak er een mooi weekentje drenthe van
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door