Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door rosmin
#1848223
Zonet is met spoed een van mijn 2 honden geopereerd omdat de darm verstopt zat door een stuk bot;-(((  De operatie is net achter de rug en is tot nu toe goed gegaan. Er zat een stukje bot in de dunne darm vast wat de hele boel verstopte. Gelukkig waren we er snel bij en is de darm niet ontstoken en niet geperforeerd. Nu duimen we dat het herstel ook goed gaat.
Mijn honden krijgen sinds een week of 6-7 rauw voer en tot halverwege  deze  week kregen ze alleen kippennek en eendennek als vleesbot die goed werden gekauwd. Oook in de ontlasting geen restjes bot te zien. Ik dacht ze dan nu wel  wel een kipperuggetje aankonden en een kipkarkasje. Dus niet.
Hebben we gewoon hele dikke pech? Of heeft iemand hier ook ervaring mee?
#1848237
Ik heb er zelf geen ervaring mee en voer al jaren vers rauw vlees en botten. Wel een tussenperiode gehad met brok omdat ik naar Portugal vertrokken ben. Maar ben blij dat ik weer barf omdat ik veel te vaak bij de DA zat.
#1848254
Ik twijfel nu of ik de botten  wel/ niet moet gaan malen of dat ik het in kleinere stukjes moet geven. Ik heb ook het gevoel dat we dikke vette pech hebben gezien alle positieve ervaringen hier op het forum. En dat ze beiden lekker knabbelden op de nekjes in plaats van ze in 1 keer naar binnen te schrokken.
Maar ik ben een beetje benauwd geworden , oook omdat onze vorige hond door een ileus met complicatie een verlamde slokdarm niet heeft overleefd. Dus de schrik zit er wel in. De DA heeft net gebeld en het gaat naar omstandigheden goed. Morgen horen we weer meer.
#1848311
rosmin schreef: Ik twijfel nu of ik de botten  wel/ niet moet gaan malen of dat ik het in kleinere stukjes moet geven. Ik heb ook het gevoel dat we dikke vette pech hebben gezien alle positieve ervaringen hier op het forum. En dat ze beiden lekker knabbelden op de nekjes in plaats van ze in 1 keer naar binnen te schrokken.
Maar ik ben een beetje benauwd geworden , oook omdat onze vorige hond door een ileus met complicatie een verlamde slokdarm niet heeft overleefd. Dus de schrik zit er wel in. De DA heeft net gebeld en het gaat naar omstandigheden goed. Morgen horen we weer meer.
Wat vervelend zeg. Hopelijk komt het helemaal in orde. Het is lastig te zeggen hoe dit nu komt. Zo te lezen heb je geen overhaaste dingen gedaan en dan is een andere oorzaak dan "dikke pech" moeilijk aan te wijzen. Ik neem tenmiste aan dat het b.v geen karkas van een ouwe soepkip was, want dat zou te hard zijn.
Begrijpelijk dat de schrik erin zit. :-\

Ik zou...totdat de hond weer helemaal hersteld is inderdaad gemalen bot geven. Zeker geen kleine stukjes, omdat die zo doorgeslikt worden en deze makkelijker onverteerd via maag naar darm wordt gespoeld.

Sterkte!
#1848347
Jeetje wat zal jij geschrokken zijn! Fijn om te lezen dat ze de operatie goed doorstaan heeft.
Ik denk ook dat het enorme pech is en zou inderdaad doen wat Angelique adviseert.
Hopelijk komt ze er snel weer helemaal bovenop!  :bigarmhug:
#1848430
Tjee zeg :( Aan je opbouw van vers eten geven heeft het in ieder geval niet gelegen. Waar het dan wel door komt? Geen idee..

Ik zou de komende tijd gemalen bot geven zeker tijdens het herstel. Waar daarna voor moet kiezen weet ik niet, ik denk dat je het beste op je eigen gevoel af kan gaan.

Fijn dat ze alweer rond kijkt en plast, dat zijn goeie berichten :)
#1848442
:( Beterschap met je hond!

Ik ken het ook niet van rauwe kipbotten. Wel een verstopping meegemaakt van van die runderbotten uit de dierenwinkel.
Wel vreemd dat je hond dat slecht verteerd, ik zou hierna wel voorzichtig zijn met geven van vleesbot en ook gemalen geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door