Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1846870
Hallo allemaal,

Allereerst mijn complimenten voor dit forum.
Ik ben Desiree en heb sinds kort een Boerboel van bijna 4 maanden oud en hij weegt momenteel 18 kg.

3 weken geleden ben ik hier terecht gekomen omdat mijn hond geen brokken meer wilde eten.
Sindsdien lees ik veel over BARF en ben ik nu geleidelijk aan geheel overgestapt naar BARF en mijn hond vind het geweldig.
Hij is lekker speels, veel alerter en hij groeit nu goed.
Ik gebruik de rekenhulp voor het samenstellen van de menu's dat is geen probleem

Maar ik heb een vraag.
Vanmiddag heb ik hem een zalmkop voorgeschoteld maar dat vind hij helemaal niets  >:( .
Ook heb ik geprobeerd om een klein stukje zalm te voeren maar zelfs dat wilde hij niet, heb de zalm maar weggehaalt en hem wat anders gegeven wat hij wel met smaak wegwerkte  ;).
Hij heeft vorige week wel een bilkje zalm gehad en dat vond hij wel lekker maar ja dat is niet rauw natuurlijk.

Mijn vraag is hoe krijg ik hem zover dat hij wel de zalmkop eet, moet ik hem gaan pureren of in stukken snijden?
Of een andere soort vis maar wat is dan een geschikte vis die de meesten honden wel lekker vinden,  makreel ofzo?
En omdat hij nu nog geen vis wil eten is het dan verstandig om hem visolie extra te geven of een blikje zalm.

Veel vragen maar ik hoop dat hij snel vis gaat eten.
Alvast bedankt voor jullie reactie,

Groetjes Desiree
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1846883
het zou kunnen dat het teveel van het goed is voor de eerste keer als je nog niet zolang rauw voert. Mijn honden stonden er ook vreemd naar te kijken de eerste keer.
misschien eerst eens een sardientje/haring of makreel proberen
Zalm is ook vrij vet
Door pallas
#1846902
Ik zou ook beginnen met een kleiner visje. Sprot, bakharing, makreel of sardein is heel geschikt. Dan kan je er ook nog wat anders naast voeren. Als je de vis eerst in lauw/warm water legt worden ze lekker zacht. De meeste honden happen dan zo een visje weg.

Zalmkop geef ik niet zo vaak. Het is een flinke hoeveelheid voor mijn honden en vaak gaat de oudste dan wat aan de dunnne omdat het nogal vet is.
Eé'n of twee sardientjes bij het vleesbot gaat wel goed.
Door Borke
#1846924
Welkom op BP  :biggrin2:

Hier 2 Barfende honden, waarbij Borke al 6 jaar Barft en Sofi sinds de 3 jaar dat ze bij ons is.
Sofi is dol op zalmsnippers, maar zalmkop weigert ze te eten.

Borke is een luie eter, maar voor een zalmkop wil hij die moeite toch wel doen.
Ik heb hem geleerd zalmkop te eten door de zalmkop in stukken te hakken.
Verder kan ik bij wijze van spreken half bevroren vlees voeren aan hem, maar zalmkop moet echt op kamer temperatuur zijn.
Je kunt dus ook proberen de zalmkop te hakken en in warm water te leggen.

Borke heb ik leren Barfen door hem van iets nieuws altijd eerst kleine stukjes te geven en daarna het grote geheel. had hij eenmaal de smaak te pakken en vond hij het lekker, dan was hij voldoende gemotiveerd om verder uit te puzzelen hoe hij het moest eten.

Zalmolie geven is overigens een prima idee.
#1846931
Bedankt voor de snelle reacties,

ik ga morgen kleine visjes halen  ;), de zalmkop had ik gekregen dus dacht dat geef  ik gewoon.
Alles wat ik hem voorzet eet hij zonder meer op vandaar  :biggrin2:.

Ik ga in ieder geval de zalmkop in stukken hakken en straks kijken of hij of hij het dan wil eten als het in warm water heeft gelegen.

Ik zal de visjes ook in lauw/warm water leggen en hopen dat hij ze opeet.
Gebruikersavatar
Door pike
#1847614
roefje schreef: welkom hier :)
mijn hond weigert alle vis,alleen de zalmmix van herby wil hij wel ::)
dus 1x in de week de mix en een visolie capsule bij zijn voer de rest van de week.
de rest van de week? bedoel je dan elke dag? want dat is niet nodig hoor.
De zalmmix van Herby is behoorrlijk vet. Eén vismaaltijd in de week zou voldoende moeten zijn. Omdat je de kop mist zou je dan desnoods nog 1x in de week een capsule kunnen geven.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1847620
roefje schreef: welkom hier :)
mijn hond weigert alle vis,alleen de zalmmix van herby wil hij wel ::)
dus 1x in de week de mix en een visolie capsule bij zijn voer de rest van de week.
2 van mijn 3 honden weigeren ook hele vissen te eten, en krijgen zalmmix van Herby (1 keer per week), maar ik voer verder geen capsules o.i.d bij. Volgens mij is dat ook niet nodig hoor ;)
#1847761
Iedereen bedankt voor de reacties.

Gisteren nog geprobeert om het kleine stukjes zalm te laten eten maar hij vond het echt niets.
In ieder geval ga ik visolie kopen en dat bij het eten geven.

En ik ga rustig aan proberen of hij kleine visjes wil eten, als dat niet lukt kan ik altijd een zalmmix kopen.
#1847920
pike schreef: de rest van de week? bedoel je dan elke dag? want dat is niet nodig hoor.
De zalmmix van Herby is behoorrlijk vet. Eén vismaaltijd in de week zou voldoende moeten zijn. Omdat je de kop mist zou je dan desnoods nog 1x in de week een capsule kunnen geven.
ga ik dat proberen :) moet zeggen dat hij wel errug mooi in de vacht zit door die capsules
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1848315
Welkom Desiree!

Ik kan je qua vis niets vertellen, die van mij hebben vanaf de eerste vis die ik ze voorzette alles met méér dan smaak weggeknaagd. Maar je "visaanvalsplan" klinkt goed. Succes!
#1849474
rustig opvoeren en aan de smaak en die vissenkop  ::) laten wennen, ik weet niet of je het bij je visboer haalt maar je zou hem eerst anders een stukje ruggengraat met vlees kunnen geven.
Hij kan natuurlijk ook selectief zijn omdat je er maar een hebt, ik heb er hier 4 en dan is het vreten voor je leven anders jat een ander het misschien wel

Laat hem anders een tijdje in de tuin met een zalmkop, waarschijnlijk zal hij er toch aan gaan beginnen, wij hebben dat gehad hier met kabeljouw, dat vinden ze ook niet echt erg lekker en het is vrij hard, maar die koppen lagen meestal een dag of twee-drie in de tuin, of ze waren op of ik gooide ze dan weg,

succes !
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door