Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door velduil
#1847044
Sinds augustus zijn we met onze witte herder "Dengar " overgestapt van brok naar Barf, eerst lekker makkelijk met van die rollen vlees van carnibest geloof ik en al snel kwamen de kippennekken en de karkassen in de bak, Dengar vind het allemaal geweldig en de haar darm problemen en de ergste jeuk waren al snel verdwenen. Steeds vaker proberen we nieuwe dingen uit en gebruiken de barf hulp in exel steeds minder en minder omdat voeren op de kleur van de ontlasting prima werkt, we variëren tussen kip,eend,parelhoen en paard met soms wat geiten rib een eitje en wat chlorela tabletjes van deesje. natuurlijk ook wat vis ( zalmmix van herby ) pens en wat lever, long en niertjes soms vers en regelmatig gedroogd in onze droogmachientje . ( en binnenkort Lama :) 

Nu lees ik hier op het forum de gekste dingen en ik wil alles wel een keertje proberen met onze hond , zo las ik dat er hele prooidieren worden gevoerd met huid en haar en hele recepten van groente mixen komen langs, kalfs koppen, en ik weet niet wat nog meer. Dengar heeft tot nu toe bijna alles gegeten maar ik heb het nog niet aangedurft om b.v. echt grote dingen te voeren zoals een hele pens die ze zelf in stukken moet scheuren of zo'n hele kalfs kop de ribbetjes waren ook redelijk zacht en klein

Wat denken jullie .......... gewoon doen of is, van  augustus tot nu,  nog te vroeg voor grotere experimenten ?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1847086
Pens in stukken hakken kan natuurlijk altijd  :biggrin2:
Je kan best wat proberen, maar bij twijfel niet voeren  ;)
Kalfskop vindt ik bv echt te hard. Ik zou dan eerder denken aan een jonge lamskop, wel zou ik dan wat pens bijgeven.
Groentemixen horen bij Barf vindt, niet gek dus en zeker het proberen waard.
Door Nynke
#1847369
een hele runderpens kan wel 8-9 kilo wegen, die ga je niet in zijn geheel voeren en die kan Dengar ook echt niet wegwerken  :D :D
Je kunt wel een stuk pens uit 1 stuk geven, zodat hij er lekker op moet kauwen  :) :)

Een kalfskop zou ik ook zeker niet durven geven, misschien een lamskop wel maar ook daar twijfel ik aan en je weet wat ze zeggen: Bij twijfel niet doen !!

Groentemix hoort inderdaad bij een barfmenu, het stelt de maaginhoud van het prooidier voor  :) :) als je kijkt bij Vragen/Problemen Barf, vind je daar regelmatig topis over  :) :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door