Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#1845792
Ik zet hem maar even hier, ik weet niet of hij hier of in de medische hoek thuishoort, maar hier wordt (denk ik) meer gelezen.

Ik ben daarstraks met de honden wezen wandelen, door de sneeuw. Beau had zijn bal bij (anders wil hij niet doorlopen  ;)) en liep daar een beetje mee in de sneeuw te spelen. Op een gegeven moment jankte hij en ging in de sneeuw liggen, strooizout aan zijn pootje (ik vermoed dat er een wondje zit, ik had ze voor het wandelen ingesmeerd en 1 pootje voelde heel ruw aan). Ik heb met schone sneeuw zijn pootje schoongeveegd, en toen kon hij weer verder lopen. Daarna zoveel mogelijk door de sneeuw gelopen, bestrooide stukken vermeden.

Sinds we thuis zijn, ligt hij veel te smekken en langs zijn bek te likken. Wat zou het kunnen zijn? Ik denk zelf aan a) koud geworden tandvlees/tanden doordat hij zijn bal de hele tijd heeft vastgehouden, hoewel hij daar eerder vandaag en gisteren geen moeite mee had. Of b) zout wat aan de bal is gekomen en wat hij binnen heeft gekregen. Maar hij drinkt niet overmatig, ik heb hem een half uurtje geleden wat laten drinken. Ook heb ik zijn snuit afgedaan met een nat, warm doekje om eventuele resten van het een of ander weg te poetsen. Maar het wordt niet echt minder. Hij kijkt er ook een beetje sippig bij (maar dat kan hij sowieso goed). Iemand enig idee?  :-\
Door Lizzy
#1845801
Ja, deze hoort in de medische hoek dus ik heb 'm voor je verplaatst.

Ik denk dat het het zout is. Zout is natuurlijk altijd een braak-opwekker geweest (voor we wisten dat dit geen goed idee is). Ik zou 'm wat yoghurt of geitenmelk geven en Okugest.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 02 dec 2010, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1845803
En ja, je mag er gelijk 2 geven. Mag wel tegelijkertijd met melk, liever niet tegelijkertijd met yoghurt (even 10 minuten tussen pil en yoghurt).
Door *Natasja*
#1845804
Lizzy schreef: Ja, deze hoort duidelijk in de medische hoek dus ik heb 'm voor je verplaatst.

Ik denk dat het het zout is. Zout is natuurlijk altijd een braak-opwekker geweest (voor we wisten dat dit geen goed idee is). Ik zou 'm wat yoghurt of geitenmelk geven en Okugest.
Dankje, ik twijfelde  :-\

Ik heb hem net 2 okugest gegeven en ga hem nu nog wat geitenmelk geven. Het lijkt overigens al wat beter te gaan, hij staat in ieder geval weer op zijn poten.

Bedankt Dorothea en Lizzy voor de snelle antwoorden  :-*
Door Truus
#1846028
Dat was weer schrikken, knuffel voor Beau  :-*. Logisch eigenlijk dat zout/pekel en de misselijkheid als ik het zo lees..was er zelf niet opgekomen.
Door *Natasja*
#1846042
Hij smakt en likt niet meer, hij wilde daarstraks alleen niet mee wandelen  :-\ Ik denk dat hij het even gehad heeft met de troep buiten...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door