Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#1845853
Vanmiddag heerlijk gewandeld door de sneeuw met Timo en niks aan de hand. Nu heeft hij opeens een soort vlies over z'n ogen, het een wat meer dan de ander en kan ze amper open houden. Weet iemand wat dit kan zijn? Kou op de ogen..kan dat?
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1845875
Hmja, kou lijkt me plausibel. Of misschien wat pekel erin gekregen door het spetteren?
Tiemen heeft met kou (en wind) ook meer "prut" in zijn ogen. Daar komt geen pekel aan te pas. Maar toch.
Door De Geijsjes
#1845892
geen idee maar klinkt niet echt goed  :-\  misschien spoelen met gekookt water; afgekoeld dan he  ;)
ik zou toch even een da bellen denk ik; want iets met ogen vind ik al snel eng  ;)
Door Truus
#1846018
Heb nog eens gekeken en zie dat het hoofdzakelijk aan 1 oog is. Nu denk ik dat het Horner Syndroom is. Een paar jaar terug heeft de DA dit ook gecontateerd . Het was weg en ik denk dat het terug is gekomen.
Moet er dan gedruppelt worden?

Overigens bedankt voor het snelle meedenken  :-*
Door Truus
#1846314
Cathelijn schreef: Jonas lijkt dit af en toe ook te hebben, maar dat trekt in een minuut of 10 altijd wel weg  :-\
Raar he .. het ziet er zo zielig uit. Het oog wordt kleiner lijkt en een vlies zo half erover heen. Ik weet niet of hij er pijn aan heeft.
Als het Horner is, dan trekt het toch niet zo snel weg?
Door Truus
#1846434
Ik ga straks even naar de DA. In de ooghoeken zit in beide ogen glazige bolletjes en ogen zijn belangrijk dus toch even een afspraak gemaakt.
Ik had nog oogzalf maar durf deze niet te gebruiken.

Gelijk even nagels knippen want dit is een naar iets voor Timo.
Door Truus
#1846522
essie74 schreef: en truus?? weet je al wat?

gr,

Esther
Het is een irritatie aan het oog, waarschijnlijk gisteren ergens tegenaan gelopen wat ik niet gezien heb. Het moet vanzelf over gaan kreeg dus geen zalf mee. Als bescherming komt er een vlies overheen. Het is geen Horner.Andere oog zit de lens niet op de juiste plaats maar voor ons gevoel ziet Timo nog behoorlijk goed in de verte.
Nu afwachten of het vanzelf over gaat.

Verder hartje nog goed, oren goed behalve doofheid, bulten doen we nog even niets aan tenzij Timo door onverwachtse beslissingen tóch geopereerd zou moeten worden en dat is het een afweging. Voor een bijna 16 jarige hond blijven we afwegen van dag tot dag natuurlijk.

Vraag..zou Similasan Nr. 2. nog wat zijn?
Laatst gewijzigd door Truus op vr 03 dec 2010, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#1846751
Truus schreef: Het is een irritatie aan het oog, waarschijnlijk gisteren ergens tegenaan gelopen wat ik niet gezien heb. Het moet vanzelf over gaan kreeg dus geen zalf mee. Als bescherming komt er een vlies overheen. Het is geen Horner.Andere oog zit de lens niet op de juiste plaats maar voor ons gevoel ziet Timo nog behoorlijk goed in de verte.
Nu afwachten of het vanzelf over gaat.

Verder hartje nog goed, oren goed behalve doofheid, bulten doen we nog even niets aan tenzij Timo door onverwachtse beslissingen tóch geopereerd zou moeten worden en dat is het een afweging. Voor een bijna 16 jarige hond blijven we afwegen van dag tot dag natuurlijk.

Vraag..zou Similasan Nr. 2. nog wat zijn?
:D :D :D :D :D :D :D dat klinkt echt raar !!!! 

Similisan kan toch sowieso geen kwaad ??  :) :)
Door Truus
#1846784
Nynke F schreef:

Similisan kan toch sowieso geen kwaad ??  :) :)
Is dat zo :-\, ik weet niet wat erin zit...
Door Nynke
#1848993
Truus schreef: Is dat zo :-\, ik weet niet wat erin zit...
Nee, dat weet ik ook zo niet. Hoe gaat het nu?

Ik heb Oculoheel oogdruppels voor de honden, als ze een beetje rood zijn druppel ik dat in hun ogen :)
Door Truus
#1849000
Gaat nu weer beter hoor, alleen bij zijn ene oog zit zijn lens er niet goed voor zag de DA en ik. Is me nog nooit opgevallen  ???. Hij ziet nog goed voor z'n leeftijd en het vlies en de roodheid is weg gelukkig.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door