Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door fem fatale
#1845638
Ik vind het moeilijk om te bepalen of mijn Kai het juiste gewicht heeft. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat hij te zwaar is, want hij eet alleen prooi, en hoewel dat heel goed is, is dat niet het type voer waar dieren zich snel aan overeten, en bovendien is hij pas 8 maanden, dan kun je al niet snel te zwaar zijn, lijkt mij.

Maar ik kan zijn ribben niet vinden.
Nu heeft hij heel veel haar, dus ik denk dat het daardoor komt. Maar ik vind wel een lekker bol buikje.

Misschien moet hij meer bewegen? Ik zal de volgende keer als hij zijn konijn alle hoeken van het huis laat zien, niet boos worden. (Wat ik sowieso wel moeilijk vind, want het is gewoon een fantastisch gezicht om een kat met een heel konijn in zijn bek te zien rondwandelen.)
Door Mevroi Kruim
#1845756
Ja, met langharen vind ik het ook moeilijk. Bij mijn katten kan ik de ribben wel voelen, dat zijn kortharen maar wel met veeeeel haar.
Zolang de buik nog niet over de grond schuift en hij van bovenaf gezien een voetbal-model krijg zou ik me bij een kat van 8 maanden niet direct zorgen maken.
Door fem fatale
#1845813
Ik vind hem een behoorlijk voetbalmodel hebben, maar hij heeft nogal uitstaand haar.

Als ik me echt zorgen begin te maken, ga ik wel naar de DA. Vooralsnog is hij lekker lenig en gaat hij steeds hoger springen, lijken me tekenen dat hij geen last heeft van zijn gewicht. Het haar is verder wel fantastisch, hij kan gewoon relaxt in de sneeuw liggen of rollen, en dan schudt ie zich uit en is weer warm.
Door Borke
#1848065
Wij hebben al 16 jaar alleen maar Maine Coons met flinke vachten en als die een gezond figuur hebben dan maakt het voelen van de ribben niet uit t.o.v. de kortharen die we daarvoor hadden.
En ja we hebben er ook zat gehad die te dik waren of juist weer te mager!
Voel je geen ribben dan zijn ze te dik.
Met Perzen heb ik geen ervaring, maar ik kan me niet indenken dat dat nou zoveel uitmaakt?
Door *Flip*
#1858454
hier ook een langharige maine coon x noorse boskat, waar de ribben goed te voelen zijn. Verder een bonk spieren die door de vacht aftekenen. Hij heeft dan niet echt een dikke ondervacht, misschien dat dat uitmaakt? Toch is hij ook dol op sneeuw :cold:
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door