Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door arli
#1845372
Hebben de honden een extra bescherming nodig met dit o zo koude temperatuurtje???

voeren jullie extra vet ??
of welke hond jist wel of niet een jas/ deken aan voor buiten
wie smeert de voetzooltjes in met uierzalf of vaseline??
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1845392
Kjell krijgt geen extra vet te eten, mocht hij weer afvallen in de winter zoals vorig jaar dan krijgt hij gewoon meer te eten.
Hij heeft met dit weer een jas aan omdat hij artrose heeft, met jas heeft hij hier duidelijk minder last van.
De haren tussen zijn tenen houd ik kort en zijn pootjes smeer ik in met vaseline, dan blijft er minder sneeuw aan hangen.
Door Lonaa
#1845400
Sally heeft in ieder geval sinds een paar dagen een jas, omdat ze toch wel heel erg loopt te trillen.
Extra (vet) eten krijgt ze niet, tenzij dat straks nodig blijkt te zijn.

Wat betreft de pootjes weet ik het nog niet zo goed, even afwachten.
Door rem78
#1845428
Hallo,

Ik heb een Duitse herder die in de kennel - wel afgesloten in de garage is gebouwd. Hij slaapt op een hard-houten plank, die ca. 3 cm van de grond staat in verband met stralingskou. Voorts is de gehele plaat voorzien van hard-houten zijkanten van ca. 30 cm hoog.

Op de plank, of beter gezegd in de bak, zit ca. 10 cm stro. Stro heeft de eigenschap dat de afgegeven warmte van de hond in de sto-stengels bewaard blijft. Verder fiets ik niet met dit weer omdat het mijns inziens geen nut heeft, doch echter wel voor blessures kan zorgen. De koude gure wind, althans hier in het oosten, kan denk ik niet goed zijn voor zijn ogen. Continue gezien dan gedurende de 7km fietstocht. Ook zul je rekening moeten houden met zijn gewrichten in de vorm van een warming-up, alvorens te gaan fietsen.

Verder zou ik met regelmaat het water controleren voor bevriezing. Ik gooi er vaak ietsjes kokend water bij. Verder zou ik zorgen dat de hond geen water over zich heen krijgt met de kans dat het gaat bevriezen.
Door arli
#1845642
ik ga de pootjes dan bij sneeuw ook maar invetten,
en voor de kleine een jasje bestellen, Arli is een berner die deze temp tot nu toe wel lekker vind.
Door **Jolanda**
#1845646
Tanja krijgt wat meer te eten omdat ze meer energie verbruikt om warm te blijven (ze leeft buiten en slaapt in de stal)
Ze heeft sinds kort ook een jas :) Maar dit is wegens omstandigheden (minder vet, mindere weerstand en het 'buiten' slapen)
De borders hebben overigens geen jasje hoor ;) Die hebben dat niet nodig, die leven binnen en buiten rennen ze zich warm ;)

Ik gebruik niks voor de pootjes van de honden.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1845653
Ik doe niets extra's, houd Wodka wel goed in de gaten. (En ééns per week check ik de Newfs ook grondig  :biggrin2:)
De Newfs zijn dik in het haar genoeg. Krijgen ook genoeg te eten en slapen lekker binnen, die zijn door de check van deze week.
Wodka eet zo veel mogelijk binnen, zeker als het sneewt en mag niet meer zwemmen. Maar verder hebben ze dikke jassen van zichzelf aan en hoeven de voetzolen niet ingesmeerd.
Door BubbaBling
#1845758
arli schreef: ik ga de pootjes dan bij sneeuw ook maar invetten,
en voor de kleine een jasje bestellen, Arli is een berner die deze temp tot nu toe wel lekker vind.
Ik weet wel iemand die jasjes heeft ;)
Heb er vandaag ook 2 gehaald en voor Bubba heb ik zelfs schoentjes (omdat hij zijn voetjes vaak open heeft).
Wat is de omtrek van Sandy?
Gebruikersavatar
Door choopy
#1845881
Alleen de oudste en de jongste krijgen wat extra eten.
Niet persé vetter, maar wel wat meer.
Djilly (de oudste) en Darky hebben ook een jas voor buiten, ivm spondylose in de rug.
Voetjes doe ik bijna nooit wat aan, maar controleer wel regelmatig met uitlaten en haal dan de sneeuw weg. Wel zijn de voetjes/ haren netjes bijgewerkt, zodat er niet veel balletjes aan kunnen blijven plakken.
Door josevl
#1846187
ik doe dubai alleen een jasje aan als hij in de auto zit te wachten tijdens een training, voor de rest is hij alleen buiten tijdens wandelingen enz. dus dan houd hij zichzelf prima warm.

verder smeer ik niks op zn poten, ik kijk ze wel regelmatig even na
Door Heutink
#1846255
Bommie (JR) krijgt niks extra's omdat ze veel te dik is en juist moet afvallen. Ze vind de kou niet zo erg, maar heeft een hekel aan regen. Ze heeft wel een gevoerde winterjas, voor als ze hier behoefte aan heeft. Maar eigenlijk vindt ze dat maar niks.

Mac (husky) heeft natuurlijk zijn eigen winterjas en kan zich prima warm houden. Hij krijgt wel meer voer, maar hij is ook nog maar 9 maand en zit vol met energie.
Door miik
#1846281
Abby mn jongste Border eet op het moment veel meer, als ik haar dat niet geef dan wordt ze echt te mager.
Maar zij is dan ook stapelgek als ze buiten is. De andere hebben dat niet nodig. De pootjes veeg ik schoon als we thuis komen met een babydoekje. En als het nodig is worden ze ingevet. Vorig jaar hadden ze veel last van de pekel.
Door mad_trapper
#1846387
Ik doe niets extra.
Ze slaapt ook nog steeds buiten.
Vermits ze gemaakt is voor de koude denk ik dat ze nu zelfs minder energie verbruikt dan wanneer het minder koud is.
Laatst gewijzigd door mad_trapper op vr 03 dec 2010, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Butch
#1846607
Ik heb een echte berner sennen: hij slaapt het liefst in de sneeuw en vind het prachtig. Hij gaat ook nog steeds het water in, tot zijn buik, maar dieper gaat hij ook in de zomer niet. Als hij dan verder loopt wordt hij een grote ijspegel maar hij heeft er geen last van. Ik wel als hij binnen komt, dus dat probeer ik maar tegen te houden.
Verder doe ik dus niets anders, behalve lekker vaak naar buiten gaan.

Waar ik wel last van heb is al dat eten wat nu op de grond ligt. Vetbollen met netjes erom heen, keukenafval, schillen, oud brood, bakjes met vogelvoer, noem maar op, zelfs op plekken waar geen eend of vogel te bekennen is. Dus helaas moet hij op veel plekken aan de lijn nu.
Door Yvonne K
#1846881
Mijn west siberische laiki vinden dit weer geweldig en ik ook. :biggrin2:
Ik voer ze iets meer omdat ze anders wat mager worden.
Last van pekel hebben ze niet omdat we alleen lopen waar niet gestrooid is.
Wel moet ik mijn teefje in de gaten houden want die loopt via het ijs de weg op. :(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door