Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door arli
#1842620
wie van jullie voert wel eens heel wild gevogelte??
Ik kan via de jager aan wat wild komen maar dan wel heel.. Ik zie het niet echt zitten om dit in een pan met heet te doen om ze zo veer vrij te krijgen maar wil ze dan zo heel geven.

Wel is t zo dat ik vaak 2 loslopende konijnen heb die wel moeten bliven leven..

Ervaringen Ik lees ze graag.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1842650
die van mij eten geen gevogelte met veren. Maar wel konijn, hert en haas met vacht.
Je honden gaan er echt niet meer of minder om jagen. Mijn honden hebben gewoon een heel sterk ontwikkeld jachtinstinct en gaan vooral op scherp op knaagdieren.. De meeste hondenrassen zijn best wel relaxed met wild en gaan er niet achterna. Er zijn er zat die gevogelte, knaagdieren, lammeren etc met huid en haar krijgen, maar die echt wel de levende have met rust laten. ;)
Laatst gewijzigd door Aquillo op di 30 nov 2010, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
#1842693
Dat hete water heb ik 1 keer geprobeerd, met duif  :-X nevernooit meer  :P
Ik pluim ze gewoon zo, boven de kliko, klein bosje veren per keer en een rukje geven. Slagpennen gaan per stuk, die zitten stevig vast. Ik haal niet alle veren er af maar wel het meeste, dat kunnen zowel honden als katten waarderen.
Door Lizzy
#1842739
Mijn honden vragen of ik van lotje ben. Dus ik doe dit niet meer, gevogelte met veren. Zelf plukken begin ik ook niet aan dus tja, ik laat het aan mijn neus voorbij gaan.... Ze vinden wild hier trouwens sowieso niet te eten. Behalve haas.
Door orinake
#1842750
hier krijgen ze fazant met veer, nu ja, de filets zijn er af, de rest hangen nog de veren aan ;)
Isack weigert ze, Tristan tja die doet er lang over :)
Maar de staartveren worden vrolijk bewaakt :)
Centa en Chipsy die denken oh jummie hap slik op :)
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1843236
Mevroi Kruim schreef: Oja, fazant en duif eten de honden hier niet, gepluimde kip wel. De katten zijn helemaal wauws van de fazant en de duif.
over een jaar weer proberen. Die van mij eten opeens wel fazant (zonder veren) nu na anderhalf jaar en ik het gokje wel durfde te wagen ;D
Door Gea1510
#1844239
Of er nu veren of een vachtje omheen zit,  hier wordt alles met smaak gegeten :) De èèn is er wat handiger in dan de ander maar alles gaat op.
Laatst gewijzigd door Gea1510 op wo 01 dec 2010, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door miik
#1846282
Ik krijg ook regelmatig heel wild. En je kunt dus vrij gemakkelijk de veren eruit trekken.
Maar je kunt ook het vel lossnijden en dan het vel met veren en al er zo aftrekken, als je dat een paar keer hebt gedaan ben je dr zo mee klaar.
Ik geef ze wel prooien met vacht. Maar niet met veren, dat geeft zo? zooitje- daar heb ik geen zin in ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door