Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door miik
#1843904
Ze zijn niet hard en goed weg te knagen.
Misschien alleen even opletten met het allerlaatste stukje, dat ze dat niet te groot doorslikken.
Door smulpaap
#1843920
Ja die ervaring heb ik hier ook , en ze vinden het alle vier erg lekker . Met de Bullen haal ik het teveel aan vel er even af zodat ze dat niet in ene doorslikken .... ik snijd het z.n even kleiner en gooi het er weer naast in de bak . En idd even op het laatste stukje letten . Smikkel lekker straks  :D
Door lolpugz
#1844135
nou heb ik me daar nou druk omgemaakt haha

hij is ruim een half uur bezig geweest en ik heb dus ruim een half uur naast hem op de grond gezeten hij deed het heel goed en langzaam absoluut niet schrokken. in het begin heb ik hem even vastgehouden en daarna hem zelf zn gang laten gaan na een tijdje legde hij hem weer een soort van in mijn hand alsof tie zeggen wilde help me even.

heb ruim een half uur naast hem zitten glimlachen en genieten van zn heerlijke gesmak me afvragend waarom ik dit niet drie jaar geleden ontdekt heb het enige wat storend was was bob mn andere mops die heeft nadat hij klaar was alleen maar zitten aanstellen. piepen manieren zoeken om bij odie te komen zelfs geprobeerd de waterbak weg te trekken, ineens hard staan blaffen naar de deur en dan steeds kijken of odie kwam zodat hij snel dat eendenrugstuk kon pakken bij mij op schoot net doen of tie wil kroelen maar ondertussen proberen bij odie te komen

kdenk dat hij volgende week ook maar paar daagjes barf krijgt. alleen hoe doe ik dat met twee barfende honden?  gisteren wilde bob een kippennekje pakken en begon ineens te grommen toen odie dichterbij kwam en dit is nooit eerder voorgekomen! ze aten rustig om ste beurt uit een bak en om en om in elkaars bak nooit geen problemen is dit nu alleen omdat odie barf krijgt en bob niet?

nou ben benieuwd naar ervaringen van mensen met meer honden die barfen

groetjes Carola
#1844161
Hahaha...lees je even je berichtje/topic terug waarin je schreef dat je het akelig vond om te beginnen? ;) :D ;D
Zie je, het is niet akelig en je kunt er zelfs van genieten ;) :)

Ik geef de honden hier gescheiden eten. ;) Kyra in de keuken, Duster in de woonkamer in zijn bench en Tanja buiten.
Ik kán ze wel samen eten geven, maar dan moet ik er écht bij/tussen blijven staan en ze (vooral Duster) eet dan een stuk sneller.
Als Duster het dan op heeft gaat hij proberen om het eten van een ander af te pakken, bij Kyra subtiel en bij Tanja valt hij gelijk uit (vandaar dat ik er bij moet blijven ;)) Dus samen bij elkaar eten gebeurd hier maar zelden ;)

Maak er gewoon een ritueel van, eerst voor de ene hond op plaats X de voerbak neerzetten en dan voor de 2e hond op een andere plek. Dat hebben ze zo in de gaten ;)
Hier vliegt Duster de bench in nadat ik Kyra's eten neer heb gezet en als ik buiten de voerbakken vul(niet met dit weer) dan blijven de borders ook netjes binnen wachten totdat ik terug kom ;) ipv mee naar buiten te rennen.
#1844493
Hier eten ze alle vier tegelijk in het openlucht restaurant , twee in de zijtuin en twee op het voorste terras , en dat gaat prima .... ze hebben zo ongeveer hetzelfde tempo qua eten .
Zijn er twee klaar dan moeten ze gelijk naar binnen , om baknijd en /of geschrok te voorkomen . Alleen als het heel hard regent mogen ze in de gang eten en dan twee om twee .
Verder kijken ze niet naar elkaars eten om , ze hebben het veel te druk  :biggrin2:
#1844766
Hier eten ze allemaal samen. Ik blijf erbij totdat Nanouck, de beagle, klaar is met eten, want zij is altijd het snelst (het blijft een beagle :D ) en dan zet ik haar weer in de keuken. Ze eten hier in de bijkeuken, daar staan de ijskast en de vriezer, dus dat is lekker makkelijk. Nanouck probeert het trouwens wel altijd af te pakken van de andere, maar dit lukt haar zelden. Hier beschermt iedereen hun barfhap ook prima, terwijl ze brokken gewoon van elkaar eten, daar geven ze niet veel meer om. Het blijft trouwens wel altijd bij grommen, bijten doen ze eigenlijk niet. Ook wel moeilijk met een stuk vlees in je mond natuurlijk :P
#1844909
Nynke F schreef: Waarom krijgt Bob geen barf?? :-\
dat was eigenlijk omdat hij geen intresse toonde en voor odie was het ivm zijn blaassteentjes. Bob is mijn showhond en wa sook bang voor eventueel ontgiften maar na wat tips en zoeken ben ik daar niet bang meer voor bob heeft nu af en toe wat gehad en ging wel aardig dus nu krijgen ze twee dagen carnibest en dan zaterdag gaat bob ook barfen  :biggrin2:

kdenk dat ik het zelf ook gewoon allemaal even moest uittesten en op 1 hond letten is net wat makkelijker dan op 2 maar wees maar nie bang nynke bob mag ook gaan barfen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door