Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door josi
#1844134
hallo beste mensen,
Als complete barf leek heb ik mij dan toch aangemeld bij dit forum.
Ik heb een hele lieve en vrolijke boxer van 3,5 jaar oud. Al  sinds pup krijgt hij kvv...eerst carnibest en nu smuldier.
Ook heeft hij al sinds pup jeuk...niet heel erg maar wel opvallend. Vooral zijn borst en flanken jeuken dan.
Sinds een paar maanden heeft hij veel meer jeuk, ook regelmatig last van acute allergische reacties in de vorm van bulten over zn hele lijf en gistige oren.
Ik loop met hem bij een homeopaat en we proberen erachter te komen wat het is. want de dierenarts weet het niet.
Zelf denk ik dat het het voer is....rund misschien...
Hij heeft laatst twee weken lam/rijst gehad van carnibest en ik merkte dat de jeuk minder was en zn huid was niet meer zo droog en minder haaruitval.
Nu zit ik te denken om hem half om half te gaan voeren...dus kvv en barf...er is echter één maar...een hele kleine portomonnee....
Ik vraag mij of of er mensen zijn op dit forum die mij een indicatie kunnen geven van wat ze qua prijs per maand kwijt zijn aan barf ( met alles erop en eraan dan, groenten,vlees etc) voor een hond van 38 kilo.
Door Anne in Zweden
#1844154
Jippiiiiiiieeeee, nog een boxer op barfplaats! Welkom!

Persoonlijk ben ik een totale dinky als het gaat om barfhappen, maar er zijn hier op het forum zat mensen die voor omgerekend een euro per kilo barfen. Uitgaande van 38 kilo hond, keer 2% van z'n gewicht is 760 gram per dag, keer eenendertig dagen in de maand = ongeveer 25 kilo per maand, dus voor een euro of 30 zou je waarschijnlijk al volledig kunnen barfen (is kvv niet duurder dan barf, eigenlijk?). Vaak kun je ook samen met mensen bij je in de buurt bestellen, dat drukt de kosten ook nog. Zou fijn zijn - voor je boxy én voor jou, want je da-kosten gaan waarschijnlijk ook naar beneden door het barfen  - als het lukt!
Door **Jolanda**
#1844169
Je kunt eens kiezen voor een graan/glutenvrije kvv ;) of indd zelf samenstellen ;)

Als je oplet met wat je wel en niet geeft en dat in combi met de diersoorten kun je (als je goede adresjes hebt) aan minder dan 1euro per kg uitkomen met barf ;)
Carnibest is natuurlijk niet heel erg goedkoop (maar wel een goede kvv)

Misschien kun je eens proberen een glutenvrije kvv te nemen van bijv eend. Dat is een diersoort die je nog niet gevoerd hebt, van daar uit kun je dan steeds een ander diersoort toevoegen en kijken waar hij op reageerd ;)
Door josi
#1844203
Jol schreef: Je kunt eens kiezen voor een graan/glutenvrije kvv ;) of indd zelf samenstellen ;)

Misschien kun je eens proberen een glutenvrije kvv te nemen van bijv eend. Dat is een diersoort die je nog niet gevoerd hebt, van daar uit kun je dan steeds een ander diersoort toevoegen en kijken waar hij op reageerd ;)
Bedankt voor de reactie...hij krijgt nu ook glutenvrij smuldier compleet... wat me opviel was dat hij op de lam goed reageerde ( dat was ook glutenvrij)
Mijn vraag is ook meer wat het per maand kost...een hond van 38 kilo barf ( zal even de titel van het onderwerp veranderen) Het zal wel varieren en liggen aan wat voor diersoort je koopt.
Kan iemand ook een bedrag noemen? ik denk idd dat kvv (carnibest) duurder is dan barfen, maar hoeveel?
Door **Jolanda**
#1844329
josi schreef: Bedankt voor de reactie...hij krijgt nu ook glutenvrij smuldier compleet... wat me opviel was dat hij op de lam goed reageerde ( dat was ook glutenvrij)
Mijn vraag is ook meer wat het per maand kost...een hond van 38 kilo barf ( zal even de titel van het onderwerp veranderen) Het zal wel varieren en liggen aan wat voor diersoort je koopt.
Kan iemand ook een bedrag noemen? ik denk idd dat kvv (carnibest) duurder is dan barfen, maar hoeveel?

Jol schreef: Je kunt eens kiezen voor een graan/glutenvrije kvv ;) of indd zelf samenstellen ;)

Als je oplet met wat je wel en niet geeft en dat in combi met de diersoorten kun je (als je goede adresjes hebt) aan minder dan 1euro per kg uitkomen met barf ;)
Carnibest is natuurlijk niet heel erg goedkoop (maar wel een goede kvv)

Misschien kun je eens proberen een glutenvrije kvv te nemen van bijv eend. Dat is een diersoort die je nog niet gevoerd hebt, van daar uit kun je dan steeds een ander diersoort toevoegen en kijken waar hij op reageerd ;)
Hier heb je toch het antwoord op je vraag ???
Een hond van 38kg, als je die 2% van het lichaamsgewicht geeft, voer je dus (zoals Anne al schreef)+/- 25kg per maand
Nou 25X1,- = €25,- per maand als je oplet wat je geeft van welk diersoort.

Anne had ook al gereageerd en schreef dat je ongeveer 30euro per maand kwijt bent. Ik denk dat je daar eerder in de buurt van zou komen dan de 25euro van mij ;)
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1844471
Welkom op Barfplaats  :)
josi schreef: Kan iemand ook een bedrag noemen? ik denk idd dat kvv (carnibest) duurder is dan barfen, maar hoeveel?
Ik koop zelden vlees wat duurder is dan de € 3,50 per kilo wat Carnibest kost.

Kjell krijgt bijvoorbeeld o.a.:
Eendennekken: € 1,17 per kg
Eendenruggen: € 0,71 per kg
Konijnenruggen: € 1,50 per kg
Konijnenvlees: € 3,75 per kg (oké, die is dus duurder maar dat vindt Kjell héérlijk)
Biologische kipkarkas: € 0,75 per kg
Kippennekken: € 0,40 per kg
Paardenvlees: € 2,00 per kg
Lamsribben: ? weet ik niet meer, ik dacht rond de € 1,00 per kg
Lamsstaarten: ? weet ik niet meer, maar ik dacht rond de € 1,50 per kg
Lamavlees: € 2,60 per kg
Pens en boekmaag: ca € 1,00 per kg
Lamshart: ? weet ik niet meer, maar ik dacht rond de € 3,00 per kg
Parelhoenhartjes: € 2,25 per kg
Paardentong: € 2,50 per kg
Rundernier: € 1,50 per kg
Rundvlees: € 3,00 per kg
Konijnenlever: € 2,95 per kg
Haaspellures: € 3,00 per kg
Hertenvlees: € 2,00 per kg (prijs van hert en haas kan ook andersom zijn, dat weet ik niet meer)

Gemiddeld blijf ik dus heel ruim onder die € 3,50 per kg.

Als je hier de "verzamelplaats" in de gaten houd, kom je voor een mooi bedrag een heel eind.  :)
Laatst gewijzigd door HannekeKjell op wo 01 dec 2010, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door josevl
#1844472
hey ik heb ook een boxer :) van 3.5
en die van mij was ook allergisch van iets in zn voedsel, maar nu gaat het super
ik ben ong. 1.75 de kilo kwijt
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door