Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1844082
Ik ben momenteel een website aan het maken voor een dieren ambulance/dierenbescherming.
Die ambulance werkt particulier, niet verbonden met kliniek.

Ik wil de website ook informatief maken.

Nu komt mijn vraag.
Ik heb een hele lijst met giftige stoffen, planten en etenswaren.
Ik kan die producten ook op het net terug vinden, maar meestal allemaal op websites van gewone mensen.
Is er iemand die een lijst heeft die door een dieren arts of kliniek bevestigd is ?

Er bestaat ook veel discussie rond en ik vroeg me af of alles wat op de lijst staat dus wel daadwerkelijk waar is omdat ik er geen medisch ondersteunde info van kan vinden.

Als er mensen zijn die nog informatieve artikelen zouden weten mogen ze me die altijd mededelen.

Groetjes Martine
#1845129
Martine M schreef: Ik ben momenteel een website aan het maken voor een dieren ambulance/dierenbescherming.
Die ambulance werkt particulier, niet verbonden met kliniek.

Ik wil de website ook informatief maken.

Nu komt mijn vraag.
Ik heb een hele lijst met giftige stoffen, planten en etenswaren.
Ik kan die producten ook op het net terug vinden, maar meestal allemaal op websites van gewone mensen.
Is er iemand die een lijst heeft die door een dieren arts of kliniek bevestigd is ?

Er bestaat ook veel discussie rond en ik vroeg me af of alles wat op de lijst staat dus wel daadwerkelijk waar is omdat ik er geen medisch ondersteunde info van kan vinden.

Als er mensen zijn die nog informatieve artikelen zouden weten mogen ze me die altijd mededelen.

Groetjes Martine
Dierenartsen hebben een speciaal nummer van het gifcentrum die zij dus altijd kunnen bereiken bij een vergiftiging. Ik zou niet zo snel een dap weten die een officiële lijst vermeld heeft staan. Is ook lastig omdat er hele protocollen zijn en daarvoor belt een da dus het gifcentrum  ;)

Ik ken wel een da die als hobby toxicologie heeft  ::) en pluist "vergiftigingen" bij paarden uit (er kan sprake van een voedselvergiftiging zijn zonder dat men daar aan denkt) maar dat gebeurt alleen via opdracht van de klant.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door