Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jacqueline74
#183627
Hallo allemaal,

Wij hebben dus een jonge hond van 5 maanden die wij tot verkort brokjes gaven als beloning. :( Nu hebben wij het idee dat hij die niet goed verteerd dus zijn wij op zoek naar een alternatief. ::)

Wij dachten aan de snoepjes van Rodi en de Rodiworst maar heeft iemand hier ervaring mee of dit wel gezond is? :)

Wij training met een klikker dus we hebben echt iets van snoepjes of beloningen nodig. ;D

Wie heeft raad of tips?

Jacqueline
Gebruikersavatar
Door chooky
#183629
[quote="JaDi74"]
Hallo allemaal,

Wij hebben dus een jonge hond van 5 maanden die wij tot verkort brokjes gaven als beloning. :( Nu hebben wij het idee dat hij die niet goed verteerd dus zijn wij op zoek naar een alternatief. ::)

Wij dachten aan de snoepjes van Rodi en de Rodiworst maar heeft iemand hier ervaring mee of dit wel gezond is? :)

Wij training met een klikker dus we hebben echt iets van snoepjes of beloningen nodig. ;D

Wie heeft raad of tips?

Jacqueline
[/quote]
Ik train ook met clicker dus ik weet hoe hard je snoepjes dan je zak uit kunnen vliegen ;D
Ik gebruik vaak penstrainers of pensbotjes (kun je gewoon kopen in de dierenwinkel) in de hoop dat daar ook gewoon pens inzit... De trainers zien er in ieder geval wel zo uit, maar zijn best groot voor clickertraining, vadaar de botjes. Zal best wat graan in zitten hoor, maar goed, het zijn koekjes en ik doe 3 keer met 1 minibotje (1 botje is een cm lang en ik breek ze in drieën)
Verder gebruik ik vaak kaas in miniblokjes of maak ik zelf koekjes. Wel met graan natuurlijk, maar ik zoek zelf het meel uit en gebruik dan boeekweit of speltmeel. Recepten staan hier wel ergens op de site.
Ik droof ook wel eens vlees. In kleine blokjes snijden, op een bakplaat (ingevet of met papier) leggen, evt met knoflook bestrooien (vinden ze heerlijk!!!) en dan een half uurtje op de laagste stand in de oven (mijn oven gaat jammergenoeg niet lager dan 100 graden, als hij wel lager kan is beter, maar dan moet je wel langer drogen.)
Je kunt alle vleessoorten (zonder bot! maar dat spreekt voor zich) ervoor gebruiken alleen stinkt het een wat meer dan het ander ;D Vis heb ik nog niet geprobeerd maar ik denk dat dat ook zoou moeten kunnen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#183630
Rodiworst zou je kunnen proberen, al lees ik net op het etiket dat er suiker ??? inzit, verder is die worst nogal plakkerig in je jaszak, of je moet zo'n buideltasje hebben.
Zelf gebruik ik bij de clicker training gedroogd runderhart, gedroogde schapenlong (die knip ik met een snoeischaar in kleine stukjes), en van die runderstaafjes, Frolicjes :-[ (maar Gitte heeft er dus geen last van), en stukjes kaas.
Je kan ook zelf beloninkjes maken, daar is pas nog een topic over geweest, zal die zo even opzoeken.
Door oebaya
#183668
De reeds genoemde zaken, maar ook van die kleine gedroogde visjes die eigenlijk voor de kat zijn bedoeld werken prima. Heb op de showtraining al heel wat mensen kennis laten maken met die visjes en ik heb nog geen hond gezien die er niet voor ging.
gr.
Nicolette
Door Lizzy
#184378
Nou, volgens mij zijn die visjes niet gezouten. Hier eten ze trouwens ook wel eens stokvis (gedroogde vis) en dat vinden ze heerlijk! Misschien dat je dat ook wel in kleine stukjes kan knippen. Stinkt wel trouwens ;D
Door Nelly
#184707
[quote="Peet"]
Zijn die visjes niet veel te zout?
[/quote]Die visjes zijn niet gezouten Peet, ze zijn eigenlijk bedoeld als kattensnoepjes. Het zijn gewoon gedroogde jonge visjes. In Duitsland zijn ze ook te koop, en die zijn wat groter dan die hier in Nederland. De honden zijn er echt gek op! M'n katten hoeven ze niet :-\ :P ::)
Door massam
#184785
ik geef rodiworst tijdens de training.

wel in zo'n tasje voor aan je broek want anders wordt het een smerige bedoeling..

voor dat spul doen ze een moord.

thuis heb ik nog frolic. ik weet dat het niet alles is, maar ze zijn er gek op.
Door danielle1980
#185147
[quote="Nitus"]
Rodiworst zou je kunnen proberen, al lees ik net op het etiket dat er suiker ??? inzit, verder is die worst nogal plakkerig in je jaszak, of je moet zo'n buideltasje hebben.
Zelf gebruik ik bij de clicker training gedroogd runderhart, gedroogde schapenlong (die knip ik met een snoeischaar in kleine stukjes), en van die runderstaafjes, Frolicjes :-[ (maar Gitte heeft er dus geen last van), en stukjes kaas.
Je kan ook zelf beloninkjes maken, daar is pas nog een topic over geweest, zal die zo even opzoeken.
[/quote]

wij doen je rodiworst altijd heel even in de magnetron,
dan is t iets harder en minder plakkerig,
beide honden vinden t geweldig.
Door ~anna~
#187244
De laatste tijd gebruik ik vaak gerookte kippen/kuiken borst filet de buitenkant gebruik ik niet om mee te trainen maar geef ik aan de thuisblijver.
En je kan het in hele kleine stukjes snijden en verder rodieworst alhoewel madam super attent is met de kip ::)
En jonge geitenkaas gewone kaas is ook zozo ze is niet echt verwend hoor maar het maakt toch echt wel verschil wat ik gebruik en oja kippenknakworst van AH of van een merk dat je in de dsz kan kopen.
Stukjes gekookte lamshart is ook erg lekker ;D
Laatst gewijzigd door ~anna~ op vr 15 okt 2004, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door