Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door fem fatale
#1843740
Ik heb van Albert een bakje griekse yoghurt gekregen, en dat zou ik aan mijn moeder geven, omdat ik allergisch ben voor koemelk en het dus zelf niet mag hebben. Maar dat ben ik nu een paar keer vergeten, dus dat ding moet snel op.

Kan ik het aan de katten geven?
Door Limpy
#1843747
Mijn katten zouden daar een moord voor doen zo lekker vinden ze het....
Alle 3 een beetje geven dus om te zien of ze het verdragen, zo ja....doe de mooie meneer en mooie meiskes er vooral een plezier mee!
(voer die bak in een week rustig aan op)
Door fem fatale
#1843752
Waaraan merk ik dat ze het niet verdragen? Vieze poep?

Tot nu toe verdragen ze alles, volgens mij, inclusief ei (de fretten gaan daar geel en glibberig van poepen, maar een ei is een halve dagportie, dus dat is wel logisch. De katten eten net als de fretten ook stukjes schaal. Behalve Plien, die eet geen ei en ook geen kuiken) en vis. Heb lekker makkelijke katten :)
Door fem fatale
#1843753
Heb ze net twee theelepeltjes gegeven (voor ze alledrie, dus niet per kat). Ze vonden het erg lekker en vinden
mij nu heel erg lief, want ze hebben gezien dat er meer was.

Het spul bleek houdbaar tot gisteren, maar zag er ik uit en rook niet raar, en ik heb gezonde barfkatten en een koude koelkast, dus dat zal wel loslopen. (Ik zou een brokkenkat ook nooit een heel ei geven en zeggen "zo, zoek zelf maar uit hoe hij open gaat, niet te hard mee gooien", maar met die van mij durf ik dat wel.)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1844180
Je mag ze best een eetlepel per kat geven. Ik denk dat dan het bakje (als het zo'n eenpersoonsgeval is) wel bijna leeg zal zijn. Het blijft meestal nog wel even goed, soms zeker tot aan een week na de datum.
Als ze er niet goed op reageren, zie je buikkrampverschijnselen, winderigheid of plakstront. Ik zie dat bij Sien wel eens gebeuren, Ot nooit.
Door flin
#1844925
fem fatale schreef: Waaraan merk ik dat ze het niet verdragen? Vieze poep?
't zelfde als bij jou..dus 8)

niet alle katten kunnen de lactose verdragen, maar in die griekse yog zit niet veel lactose meer

hier 1 katzel die er geen problem mee heeft en den ander kan er niet mee om...
Gebruikersavatar
Door koekje
#1844937
Er schiet me ineens een aflevering van Southpark binnen  :D

Maar wat flin zegt, de meeste katten zijn lactose-intolerant. Kleine hoeveelheden lactose kan wel, tot op zekere hoogte. Eetlepel per kat kan wel.
Door flin
#1844969
fem fatale schreef: Ik ga gewoon dood hoor, dan kom ik niet meer aan poepen toe.
daarom begrijp ik dus niet dat soms 'gewone' melk aan katzelz wordt gevoerd/gegeven...
int kader van:
"dan poëppen ze zo lekkur" of "hij heeft buikpijn, duss: bladiblah, poëpt beter"

simpelweg: AUWWWW voor 'n intolerante katzel

lactosevrij: prima.. ;) probiotica kun je gewoon in capsules verkrijgen,
en moeilijk poëppen kun je verzachten met versneden sla of komkommer (makkelijk verteerbaar) door 't voer
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door