Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nicolette Wildschut-Kamst
#1842816
Hallo allemaal,
Ik ben Nicolette en samen met mijn gezin heb ik 2 Beagles. Pip een teefje van dik 3 jaar en Mac een reutje van dik 1,5 jaar.
Het geven van verse voeding Barf of KVV was mij totaal vreemd. Onze vorige hond, een mixje, werd dik 14 op Frolic  ;) en ook de Labrador daarvoor kreeg brokken.
Onze Pip kreeg van de fokker uit RC en dat ging aardig tot ze ongeveer een jaar was toen werden haar scheten me te en ben ik overgestapt op Farm Food HE brokken.
Ik wilde daarmee doorgaan toen onze Mac erbij kwam maar dat werkte totaal niet! Hij had vreselijke diaree, ik stond ook 's nachts nog met hem op de groenstrook, en het ging niet over.
Ook de DA wist het niet en hield het eerst op Giardia dus een kuur die niks uithaalde. Ook de kuur voor een dikke darmontsteking bracht geen oplossing.
Ik ben toen uit mijzelf overgegaan op Carnibest en eindelijk de diaree (toen al 6 maanden aan de gang) stopte!
Lang verhaal maar nog 3 verschillende dieetbrokken via DA geprobeerd voor ik er achter kwam dat meneer niet tegen gluten kan.
Wil ik brokken geven dan moeten die dus glutenvrij zijn en dat zijn vaak heel dure merken.
Vandaar dat ik besloten heb om met beide honden over te stappen op vers.
Maar aangezien ik een beginneling ben begon ik met Carnibest en nu sinds een week heb ik KVV via Lotgering.
Ik ben daar min of meer tevreden over, de honden lijken het er goed op te doen maar ik vind het wat "gemaakt" nog wat te veel een pakje gehakt zeg maar  :)
Ik hoop nu hier heel veel info op te gaan doen hoe ik het verder aan kan gaan pakken!
Door Pedro98
#1843604
Welkom,

En dat gevoel van een pakje gehakt kan ik me wel wat bij voorstellen, maar je kunt natuurlijk wel wat extra´s erbij naast gaan geven of geheel barf gaan voeren.
Ik geef nu naast kvv een kippen/eendenek of zo nu en dan een eendagskuiken. Maar wil dit zelf nog gaan uitbreiden en druk mee aan het kijken hoe ik dit ga doen.

Maar veel plezier alvast met het lezen hier op het forum en ik weet zeker dat je verslaafd raakt ;)
Door Nicolette Wildschut-Kamst
#1844571
Bedankt voor het welkom en ik ben me inmiddels een slag in de rondte aan het lezen!  ;)

Op den duur wil ik zeker meer zelf voor mijn honden gaan klaarmaken. Ik heb er in principe alle tijd voor en vind het leuk om te doen dus ik ga me er flink in verdiepen want het is echt een totaal nieuwe materie voor mij.
Door Nynke
#1845990
Welkom op Barfplaats Nicolette  :) :) :)

Je kunt beginnen met het toevoegen van bijv. wat paardenvlees, rundvlees, kippennekken, kipkarkasjes e.d.
Er wordt op BP aangeraden om vooral diersooren te geven die niet in de kvv zitten, zoals bijv. eend, parelhoen e.d.

Heb je de beginnersdocumentatie hier in de bibliotheek al gelezen? http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 326.0.html

Succes !!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door