Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Ielse
#1840346
Na veel gelezen te hebben hier, en een hoop rekenwerk. (viel eigenlijk best mee)
Ben ik op dit menu gekomen.
Mijn hond weegt 25k, 2% daarvan is 500gr per dag, dus 3500gr per week

ik heb de volgende percentages aan gehouden
45% vleesbot      = 1575
25% spiervlees  =  875
20% orgaan        =  700
10% groente/vis =  350
                        -------------------
                              3500

                      VB              SP            ORG                Groente/vis

maandag        250                              150                        100
dinsdag          300            200
woensdag        25              75            300                        100
donderdag      300          200
vrijdag            300                              250
zaterdag          100          200                                            100
zondag            300          200
                -----------------------------------------------------------------------------

totaal              1575        875            700                        300     

Met dank aan de Barf rekenhulp.  :flowers:

Omdat Esper een beginnende Barf hond is zullen de vleesbotten eerst nog bestaan uit kippenekken, kippeborsten.
natuurlijk zullen we als dat goed gaat dat gaan uitbreiden met ribbetjes, karkassen van div diersoorten

Het orgaan gedeelte bestaat uit pens, hart, lever, nier van rund, paard, schaap

Ik heb op dit moment alleen nog maar spiervlees van rund, hert en gemalen wild, uiteraard zal ik hier ook zo veel mogelijk in gaan varieren

Een goede groentemix van wat wel en wat niet had ik hier al gevonden, de vis zal haring of sardientjes zijn (ben nog aan het zoeken naar zalmkoppen)

Natuurlijk nu ook nog alleen maar gezonde snacks tussendoor, met een runderstrot is meneer wel ff zoet.

Volgens mij klopt het aardig, eventuele op of aanmerkingen hoor ik graag.

Groetjes Ielse en een lekker etende Esper


 
Door jara
#1840423
Hallo Ielse,

Je menu ziet er zo op het eerste oog goed uit.
Tel iig 5 diersoorten en vis (en je gaat nog uitbreidden) dus voldoende variatie.
Als ik je hond zo zie qua groote zou je denk ik al wel kunnen beginnen met een kipkarkas, die botten zijn ook niet zo hard.
25 gr. vleesbot op de woensdag lijkt me een beetje onhandig portioneren eerlijk gezegd  ;)

vwb de zalmkop...ik geef zo'n zalmkop in 1 maaltijd samen met wat spiervlees. Van vis poepen ze meestal al wat dunner dus daarom geef ik er iig geen pens bij. Koppen die ik heb zijn per stuk zo'n 400/500 gr. en ik reken ze tot vleesbot.
Bij de visboer hier kan ik ze op bestelling krijgen, misschien lukt het je bij jou ook bij een visboer op de markt ofzo.

Groet

Allard
Door Ielse
#1840509
[quote="jara"]
25 gr. vleesbot op de woensdag lijkt me een beetje onhandig portioneren eerlijk gezegd  ;)
[/quote]

Ja,indd,  Was het aan het natellen en zag dat ik 25gr te kort kwam, dus maar ff ergens tussen gedrukt,
Zal het er op de zaterdag bijdoen, kloppen de aantal grammen per dag ook wat beter
iig bedankt voor het nakijken/meedenken.
Zal woensdag de visboeren op de markt even gaan lastigvallen.  ;)
Door jara
#1840538
't komt ook niet op de gram nauwkeurig....ene dag is het soms wat meer, andere dag wat minder. Goed kijken naar je hond hoe ze het doet is de beste graadmeter. Ik geef nu het wat kouder wordt iets meer, klein beetje wintervetje kan geen kwaad or mijn hond.
Door Lizzy
#1842737
Ziet er goed uit hoor! Prima percentages, prima afwisseling. Ik ben benieuwd hoe jouw hond het er op gaat doen!
Door Ielse
#1843499
[quote="Lizzy"]
Ik ben benieuwd hoe jouw hond het er op gaat doen!
[/quote]
Ik ook. Hoop dat zn jeuk misschien door het vers voeren ook verdwijnt.
Hij eet het iig wel lekker op
En er komt weinig uit, scheelt weer in poepzakjes.  :)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door