Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door danou2004
#1838962
Vanmorgen was mn mannetje voor zn werk bij een da en heeft hem eens gevraagd of hij wist wat we met boomer aan moeten.
Hij piept en stuitert de hele dag door en elke beweging die je maakt vliegt hij weer omhoog en begint weer te piepen de hele dag door.
Onze eigen da heeft hem hiervoor op Zylkéne gezet en zei dat ze er veel goeie reacties op kregen ook voor langer gebruik achterelkaar.
We zijn nu 2 mnd verder maar hij is weer helemaal zoals hij voor het gebruik van dit middel was.
De da waar mn mannetje dus vanmorgen was zei meteen dat dit een middel was dat maar even zou helpen en het dus geen zin heeft dit door te gaan geven.
Hij kwam ermee dat je van vsm ook wel kalmerende middelen hebt en dat je daarvan de kinderdosis best aan een hond mag geven en dat je dan zelf even kunt kijken hoe hij erop reageerd.Of hij te rustig word of juist nog niet en dat je dus zo zelf wat kan schuiven met de hoeveelheid.
Heeft iemand hier ervaring mee?kan dit echt?of zijn er andere middelen wat beter of ook goed is.
De Zylkéne kost me ongeveer E40 pmnd en dat vind ik behoorlijk veel voor een middel dat niet werkt bij hem
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1839056
Waarom is hij zo onrustig? Is daar met gedragstherapie niets aan te doen? In mijn ervaring helpen middelen wel even maar moet je het combineren met gedragsmaatregelen om blijvend resultaat te hebben.
Door danou2004
#1839072
Hij is al op leeftijd we schatten een jaar of 11a12.
Is het op deze leeftijd nog wel nuttig om gedragsthearpie te volgen?
Volgens mijn da begint hij te dementeren en komt het daarvan.
Het is namelijk een hele tijd goed geweest.
Toen hij net bij ons kwam was hij ook vreselijk onrustig en na een cursus gehoorzaamheid ging het al veel beter en begon hij me helemaal te vertrouwen.
Hij veranderde naar een rustiger hond maar toen kwamen de epilepsi aanvallen los en daar heeft hij nu medicijnen voor om dat te onderdrukken.
Hij begint nu ook echt oud te worden en hij valt terug in zn oude gedrag, dus de hele dag piepen en huilen als een wolf als de telefoon gaat of een ambu door de straat komt.
Dat dit gedrag weer terug komt, komt volgend de da van de dementie en komen er dingen van vroeger naar boven.
Ik wil natuurlijk met alle liefde hem gedragstraining laten volgen alles voor mn woef maar is het haalbaar op deze leeftijd of kan ik beter zorgen dat hij op homeopatische wijze rustig word
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1839291
::>danou<:: schreef: Hij is al op leeftijd we schatten een jaar of 11a12.
Is het op deze leeftijd nog wel nuttig om gedragsthearpie te volgen?
Volgens mijn da begint hij te dementeren en komt het daarvan.
Het is namelijk een hele tijd goed geweest.
Toen hij net bij ons kwam was hij ook vreselijk onrustig en na een cursus gehoorzaamheid ging het al veel beter en begon hij me helemaal te vertrouwen.
Hij veranderde naar een rustiger hond maar toen kwamen de epilepsi aanvallen los en daar heeft hij nu medicijnen voor om dat te onderdrukken.
Hij begint nu ook echt oud te worden en hij valt terug in zn oude gedrag, dus de hele dag piepen en huilen als een wolf als de telefoon gaat of een ambu door de straat komt.
Dat dit gedrag weer terug komt, komt volgend de da van de dementie en komen er dingen van vroeger naar boven.
Ik wil natuurlijk met alle liefde hem gedragstraining laten volgen alles voor mn woef maar is het haalbaar op deze leeftijd of kan ik beter zorgen dat hij op homeopatische wijze rustig word
Ok, dat is een ander verhaal. Ik denk inderdaad dat gedragstherapie niet de beste optie is.
Dan zou je Cholodin kunnen proberen. Dat werkt bij dementie-achtige klachten.
Misschien is het ook handig om eens te laten kijken of het geen pijn is. Daar kunnen ze ook onrustig van worden.
Door Gaby
#1839442
::>danou<:: schreef: Hij is al op leeftijd we schatten een jaar of 11a12.
Is het op deze leeftijd nog wel nuttig om gedragsthearpie te volgen?
Volgens mijn da begint hij te dementeren en komt het daarvan.
Het is namelijk een hele tijd goed geweest.
Toen hij net bij ons kwam was hij ook vreselijk onrustig en na een cursus gehoorzaamheid ging het al veel beter en begon hij me helemaal te vertrouwen.
Hij veranderde naar een rustiger hond maar toen kwamen de epilepsi aanvallen los en daar heeft hij nu medicijnen voor om dat te onderdrukken.
Hij begint nu ook echt oud te worden en hij valt terug in zn oude gedrag, dus de hele dag piepen en huilen als een wolf als de telefoon gaat of een ambu door de straat komt.
Dat dit gedrag weer terug komt, komt volgend de da van de dementie en komen er dingen van vroeger naar boven.
Ik wil natuurlijk met alle liefde hem gedragstraining laten volgen alles voor mn woef maar is het haalbaar op deze leeftijd of kan ik beter zorgen dat hij op homeopatische wijze rustig word
Als de adviezen van Tannetje niet of te weinig aanslaan zou ik wel overwegen om een gedragstherapeut te advieseren. De leeftijd van de hond maakt niet uit voor gedragstherapie. ;)
Door kojak
#1839683
Ik heb wel een tip voor je maar ik weet niet of het in jullie geval wat zou doen. Mijn hond heeft epilepsie gehad en werd hyperdepieper van zowel aanvallen als van medicijnen. Hij wilde constant wandelen en inderdaad als je opstond stond ie meteen naast je of hij blafte heel erg. Wij werden er helemaal gek van want dit hoorde totaal niet bij hem. Via dit forum ben ik contact gekomen met iemand die hem reiki op afstand heeft gegeven.
Het resultaat was bij ons echt super, ik had het nooit verwacht maar sinds de behandelingen was het hyper gedrag verdwenen en bleef hij gewoon op de medicatie staan. Na een paar behandelingen kreeg hij alleen nog een behandeling na een aanval en ook daar reageerde hij super op.
Misschien is het wat voor jullie om te proberen ?
Door danou2004
#1841293
Bedankt voor jullie tips,ik zal eens kijken of ik hier wat mee kan gaan doen want we worden inmiddels stapelgek.
Gisteravond hadden we een familie reunie en ineens zag ik op mn telefoon dat de buurvrouw al 3x gebeld had.
Wij terug gegebeld en bleek dat boomer al vanaf 19:00 aan het janken was en dat ze zels al even bij hem was geweest (ze heeft sleutel en onze toestemming om naar binnen te gaan als het nodig is)
We hebben uit nood maar mn schoonouders gebeld en die zijn bij ons in huis gaan zitten zodat boomer maar stil was en de kids van de buren gewoon konden gaan slapen.
Maar dit zou gaan betekenen dat we dus niet meer gezamelijk weg kunnen en de band met de buren word er ook niet beter op zo.

Waar kan ik Cholodin krijgen?en wie doet er iets vab reiki bij honden?en wat zijn de kosten daarvan?heb echt geen flauw idee namelijk met dit soort dingen.. :-\
Door pallas
#1842977
Van Ttouch kan je hond ook veel rustiger worden. Didot had veel aan de bandages. Nox weer juist niet, bij haar heb ik meer aan masage techieken gedaan.

Verder hoor je bij mensen dat extra visolie nog wel eens wat verbetering wil geven, maar weet niet of dat bij honden ook zo is :-\
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door