Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jouke
#1841018
Onze oude hond eet al een aantal jaren vers, eerst stelde ik het zelf samen, nu carnibest en smuldier. Graag wil ik met onze pup erbij het toch weer zelf gaan samenstellen. Is er ergens informatie te vinden over barfen met een pup? Ik ben nu toch wat onzeker over wat ik haar wel en niet kan geven. Ook eet ze bijvoorbeeld deze ochtend helemaal niet (carnibest), is dat erg of wachten we gewoon tot ze wel weer trek heeft.

groet, jouke
Door Nynke
#1841378
Hoi Jouke, welkom op Barfplaats  :) :)

Naar mijn idee eet een pup hetzelfde als een volwassen hond qua percentages, alleen qua hoeveelheden meer  :) :)

Wat is het voor pup? 
Door ulla
#1841460
Mijn 10 maanden oude puber is ook direct met 7 1/2 week op zelf samen stellen gezet.
Inderdaad wat Nijncke zegt hetzelfde als voor een volwassen hond, maar dan de percentages aanpassen.
Ik ben begonnen met 5 % van haar lichaams gewicht.
Door El_Kato
#1841522
Onze pup van nu 8 1/2 week staat sinds de tweede dag hier op barf (nu ongeveer 1 1/2 week) en doet het echt super super super goed. De eerste dag hebben we wat brokjes uit het puppy pakket gegeven en dat ging er ook wel in maar als je ziet hoe ze het verse vlees naar binnen werkt das echt andere koek zeg maar  ;)

Ze krijgt nu kippennekjes, gemalen vlees of stukken vlees net wat er uit de vriezer komt met wat orgaan en groentenmix. Tot nu toe gaat echt alles erin wat we geven en komt het er ook weer goed uit.

Kippennekken sla ik nog plat als het wat dikkere zijn en die houd ik nog steeds vast zodat ze er goed op kauwt. Morgen krijgt ze voor het eerst eendennekken die zijn in mijn ogen een stuk harder dus die ga ik weer goed plat slaan. Als de vriezer leeg is ga ik konijn, parelhoen e.d. voor haar bestellen.

In de bibliotheek staat een document met informatie over het voeren van botten.
Door Mevroi Kruim
#1841669
Kátur en Logi zijn allebei gelijk toen ze hier kwamen op barf overgegaan. Te beginnen met kippennekken, kipfilet en runderlapjes maar al snel het echte werk. kippenruggen, eendennekken etc.
Ze kregen gewoon volgens de percentages, net als volwassen honden, maar dan in verhouding meer, ze moeten er nog van groeien tenslotte.
Door spickenstef
#1841693
Quin heeft hier vanaf dag een gebarft maar dan met de beginnerbotjes natuurlijk , ik heb de eerste dag nog z'n kippenekjes ingeknipt maar dat heb ik vanaf dag 2 al niet meer gedaan . Voor de hoevelheid heeft Liezel eens iets heel interesants in de bibliotheek gezet ; Ik moet hiervoor Liezel een dikke pluim geven want Quin heeft het heel goed gedaan met deze mooie info  , hij kwam mooi 1 kg per week bij en heeft zelf 2 weken geleden de 2e plaats gehaald op de clubmatch
Door Lizzy
#1841737
Hier twee BARF afgespeende 'puppy's' en beide op 8 weken doorgebarft :biggrin2:. Ik geef exact hetzelfde als aan de volwassen honden, alleen meer. Hier aten ze zo'n 7% van hun lichaamsgewicht. Ik geef pups eigenlijk vooral vleesbotten van kleine dieren zoals kip, parelhoen, konijn, haas, eend. Biscuit heeft tot nu toe nog maar een keer of 2 lamsribbetjes gegeten (ze is nu 9 maanden). Met 1 jaar gaat ze die ook meebarfen :biggrin2:
Door Jouke
#1841759
Dank voor jullie reacties! Onze pup is een Tibetaanse terriër. Ik heb nu iemand gevonden die vers vlees verkoopt en aan huis bezorgd in de regio Amersfoort, dus helemaal super. Met onze oudere honden heb ik een paar jaar gebarfd en daarna overgegaan op carnibest omdat de reu ziek werd en ik bang was dat dat kwam omdat ik iets verkeerd deed. Uiteindelijk bleek hij steeds acute alvleesklierontstekingen te krijgen maar dat wisten we pas toen hij al te ziek was om nog beter te worden. Maar nu ben ik dus een beetje onzeker en nog aan het zoeken naar hoe ik kan zien of het goed gaat met onze pup (Nyima). Goed om dan jullie steun te hebben en de informatie hier weer te kunnen nalezen. Nyima kreeg bij de fokker vers en brok gemengd dus ze was het al wel gewend.
groetjes, Jouke
Door spickenstef
#1842721
Lizzy schreef: Hier twee BARF afgespeende 'puppy's' en beide op 8 weken doorgebarft :biggrin2:. Ik geef exact hetzelfde als aan de volwassen honden, alleen meer. Hier aten ze zo'n 7% van hun lichaamsgewicht. Ik geef pups eigenlijk vooral vleesbotten van kleine dieren zoals kip, parelhoen, konijn, haas, eend. Biscuit heeft tot nu toe nog maar een keer of 2 lamsribbetjes gegeten (ze is nu 9 maanden). Met 1 jaar gaat ze die ook meebarfen :biggrin2:
ik zat er aan te denken om quin nu ook eens een lamsribbetje te geven maar ga nog effe wachten dan
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door