Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Yada
#1841102
denk dat mijn hond nu zeker een jaar nooit water uit zn waterbak heeft gedronken

hij krijg kvv, haakbarf en tinlo en denk dat hier meer dan genoeg vleesvocht in zit, maar toch... vers water lijkt me gezond voor een hond?? drinkt een wolf ook geen water of ?????

sport wel eens met em en als ik dan een waterbakje vul buiten drinkt hij wel wat, ook plast hij genoeg.

is dit normaal of is t evt verstandig om wat extra vers water bij t voer te doen?  ook met t oog op dat hij overdag vaak buiten in de tuin zit en dan wat sneller vocht verliest. of zou een hond ten alle tijd zelf aan zn waterbehoefte moeten voldoen?


bedankt vast
Door pallas
#1841120
Er zit in je verse voer ook al heel wat water. De meeste honden op vers drinken dus behoorlijk minder dan de honden die droge brokken krijgen.
Wel vind ik dat een hond altijd toegang moet hebben tot water, zeker als het warm is. Hier staat een bakje water te verdampen in huis...buiten staan een paar grote bakken waar het water véél lekkerder van is ::). Mijn honden drinken meestal 1 keer per dag, tijdens de grote uitlaatronde als er veel gerend en gespeeld wordt.
Bij het trainen wordt ook wel gedronken (behendigheid), ze kunnen ook op commando wat drinken. Wel handig anders geven ze zich zelf geen rust ervoor.

Extra vocht bij het voer doe ik niet, tenzij ik een wedstrijddag in zeer heet weer heb, dan krijgen ze een scheut water bij hun gemalen spiervlees.

Als je hond goed plast en buiten wel wil drinken zou ik me dus geen zorgen maken :)
#1841121
Haha, herkenbaar. Onze honden drinken zelden binnen, terwijl daar wel altijd water beschikbaar is.
Hun voorkeur gaat uit naar water uit de vijver. Zomer en winter gaan ze over de rand hangen en sloeberen ze daar hun portie vocht naar binnen. En onderweg tijdens het wandelen, liefst uit vieze sloten en plassen. :D

Na training behendigheid soms, maar na (of tussendoor) de speurles willen ze nog wel eens uit een fles drinken. Verder zoeken ze zelf uit wat ze lekker vinden. Zelfs uit een gat in een holle boom in het bos. Ze vinden overal wel wat.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1841169
Sanne drinkt uit zich zelf ook heel weinig. Ik hou de kleur van haar urine in de gaten, als ze erg donker plast krijgt ze wat extra vocht in de vorm van aangelengde yoghurt.
Ik heb trouwens de tip gekregen om een stuk rozenkwarts in het water te leggen, en ik moet zeggen dat ze nu meer is gaan drinken.
Door willeke
#1841930
Hier drinkt een v d twee ook nooit binnen, met gevolg dat ik `s winters de vijver open sta te hakken, om mevrou toch maar te laten drinken....hoezo goed afgericht....
Door Alba
#1843182
Alba drinkt wel naast haar BARF en KVV. Vooral als ze op een botje heeft geknaagd (kophuid ofzo) of als we thuiskomen van een wandeling. Als ze 500 ml op een dag drinkt is het denk ik wel veel. Na de training of op shows drinkt ze ook.

Als je hond echt zo wienig drinkt, zou ik ook kijken naar de kleur van de urine. Als het donker is, zou ik idd zoals Sanyo extra geven met wat yoghurt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door